Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyukový program pro demonstraci ořezávání 2D objektů a vyplňování 2D uzavřených oblastí
Novotná, Lenka ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a vývojem aplikace pro demonstraci ořezávání a vyplňování 2D uzavřených oblastí. Jsou zde popsány jednotlivé algoritmy, jejich vlastnosti a vzájemné rozdíly. Aplikace byla navrhnuta tak, aby názorným způsobem ukázala právě tyto vzájemné odlišnosti a usnadnila jejím budoucím uživatelům pochopení této problematiky.
Demonstrační program konstrukce LL tabulky
Choleva, Ondřej ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a následnou implementací výukové aplikace pro konstrukci LL tabulky na bázi zadané gramatiky. Tato tabulka je využívaná prediktivním syntaktickým analyzátorem. Součástí této aplikace je i ukázka syntaktické analýzy s využitím zkonstruované tabulky. Aplikace umožňuje krokování všech dílčích algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl zohledněn požadavek na přenositelnost výběrem vhodné multiplatformní knihovny.
Výukový program pro demonstraci rasterizace 2D objektů
Krupička, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem rasterizace vektorových objektů na zobrazovacích zařízeních (např. monitoru počítače). Rasterizace je jedním z nejdůležitějších jevů v počítačové grafice. Pro jeho pochopení je potřebná znalost matematických rovnic a vzorců jimiž jsou příslušné vektorové objekty popsány. Pro názornou demonstraci rasterizace vznikl výukový program, který jednoduchou cestou seznámí uživatele s principem rasterizace vybraného vektorového objektu.
Matematické a statistické metody pro podporu vývoje softwarových aplikací
Daněk, Michal ; Doubravský, Karel (oponent) ; Novotná, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na statistické a matematické metody pro podporu vývoje softwarových aplikací. Práce se zabývá rozborem praxe ve skladovacích prostorech společnosti TRANS-TECHNIK spol. s r.o., zacházení s materiálem, zbožím a dalšími podpůrnými prostředky. Dále práce obsahuje popis zhotoveného výukového programu pro podporu zaměstnanců při zaučování do funkčnosti skladu z pohledu objednávek, výdejů a pohybů skladu. Vytvořený výukový program je zhotoven v programu Microsoft Excel 2007 s podporou maker.
Výukový program pro hraní netradičních forem hry SUDOKU
Strnadová, Iveta ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat logickou hádanku sudoku z pohledu uživatele a vytvořit mu nástroj poskytující pomoc při řešení. Zaměřuje se na klasické sudoku i jeho populární variace. Nástroj ve formě webové stránky je vytvořen v Djangu. Obsahuje prostředí pro řešení sudoku, vzorová zadání, nápovědu, vysvětlené strategie řešení a možnost najít další krok v řešení logickou cestou.
Demonstrační program vyhledávání řetězců v textu
Šatka, Petr ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
V mé práci se zabývám problematikou vyhledávacích algoritmů. Cílem bylo vytvořit program pro demonstraci principu algoritmů pro vyhledávání v textu uvedených v opoře pro předmět Algoritmy. Vytvořený program tyto algoritmy názorně demonstruje pomocí animací.
Výuka geologie v okolí ZŠ a MŠ Dubné
GOLDFINGEROVÁ, Aneta
Vrámci diplomové práce byl vytvořen výukový program na téma geologie. Jeho úkolem bylo zatraktivnit výuku tohoto nepříliš oblíbeného tématu na základních školách. Program se skládá zbloku pro venkovní výuku čítajícího devět aktivit, přidružené diskuse a zbloku pro vnitřní výuku, který je koncipován formou pěti stanovišť, kde se žáci střídají. Žáci 9. třídy ZŠ Dubné si prošli programem a vrámci evaluace vyplnili dotazníky postavené na principu jednotného systému pre-test - post-test. Výsledky ukázaly, že vědomosti žáků z popisované problematiky byly před realizovaným programem jen velmi omezené a program jim pomohl klepší kognitivní orientaci voblasti geologie. Navíc žáci shodně odpovídali, že je výuka bavila a že by podobný výukový styl rádi zažívali častěji.
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je odučený v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku, na konci programu proběhlo hodnocení jednotlivých technik hodnotící komisí. Navržený program je hodnocený žáky formou dotazníkového šetření. Je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Výukový program na téma dýchací soustavy pro základní školy s využitím aktivizačních metod
Bašová, Tereza ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dýchací soustavy a jeho zařazením do výuky přírodopisu. Téma dýchací soustavy může být pro žáky z hlediska výměny plynů nebo celkové anatomie dýchací soustavy poměrně abstraktní. Téma dýchací soustavy je navíc aktuálním tématem v souvislosti s probíhající pandemií Covid-19. V teoretické části se práce zabývá analýzou problematiky dýchací soustavy, rozborem a obsahem tohoto tématu v RVP pro základní vzdělávání. V rámci teoretické části byly analyzovány také výukové metody klasické a aktivizující, které byly stěžejní pro následné vytvoření výukového programu. Cílem praktické části práce bylo vytvořit a ověřit navržený výukový program na téma dýchací soustavy na základní škole. Ověření navrženého programu bylo provedeno v 8. ročnících základní školy na vzorku 42 žáků. Zkoumáno bylo žákovské konceptuální porozumění tématu dýchací soustava, které bylo ověřováno na základně myšlenkových map před, následně a s časovým odstupem po výukovém programu. Z výsledků je patrné, že výukový program měl pozitivní vliv na konceptuální porozumění, všechny skupiny se v počtu pojmů a logickém zapojení zlepšily, navrhované hodiny jsou tedy funkčním výukovým celkem, který nejen shrnuje anatomii, mechaniku dýchání, ale také onemocnění dýchací soustavy v historii a současnosti. KLÍČOVÁ...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.