Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na míru nehodovosti
Starý, Vojtěch ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na míru nehodovosti Abstrakt Cílem této práce je zjistit vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na bezpečnost silničního provozu. V první části práce jsou obecně charakterizovány moderní úpravy komunikací v centrech měst za účelem většího bezpečí pro účastníky silničního provozu. Dále se práce zabývá revitalizací v samotném jádru Ústí nad Labem. Centrum města reprezentují tři ulice (Masarykova, Velká Hradební a Hrnčířská), na kterých proběhly během posledních sedmi let významné změny městského prostředí. Vliv změn je porovnáván se statistikou nehodovosti a vývojem intenzity dopravy v jednotlivých ulicích. K problematice se pomocí rozhovoru vyjádřili vedoucí dopravní policie v Ústí nad Labem, projektanti jednotlivých změn městského prostředí a vedoucí odboru dopravy magistrátu města. Výsledkem práce je zhodnocení, jestli revitalizace centra přispěla k větší bezpečnosti provozu.
Dopravní výchova v rámci hodin tělesné výchovy
Koutná, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravní výchovy v rámci hodin tělesné výchovy. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje objasnění pojmu dopravní výchova, seznamuje čtenáře s jejím významem a cíli. Dále se zabývá obsahem dopravní výchovy ve vzdělávacím systému ČR, zmiňuje se o výchovných projektech, dopravních hřištích a v neposlední řadě o tělesné výchově a jejím vlivu na účastníky silničního provozu. Cílem praktické části je pomocí dotazníků zjistit, jak se školy věnují dopravní výchově, jestli zapojují prvky dopravní výchovy do hodin tělesné výchovy. Je zde vypracován i projekt výuky dopravní výchovy pro žáky 4. tříd na dopravním hřišti.
Návrh chodeckých tras na vybraných lokalitách ve městě Kyjov
Škrobáček, Petr ; Štefančík, Peter (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh chodeckých tras na vybraných lokalitách ve městě Kyjově. Diplomová práce řeší tři projekty. Prvním projektem je revitalizace ulice Vrchlického, druhý projekt řeší ulici Svatoborskou a Riegrovu a třetí projekt má za cíl řešení chodeckých tras na ulicích Brandlova, U vodojemu, Moravanská a Nětčická. Na základě podkladů byly vytvořeny návrhy směrového i výškového řešené daných lokalit ve městě Kyjově. Tyto návrhy se zaměřují na komfortnost chodeckých tras, na maximalizaci počtu parkovacích stání a zvýšení bezpečnosti. Důležitým bodem řešení bylo navázání nových tras na stávající zpevněné plochy. Součástí návrhů je i řešení dopravního značení, odvodnění a zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Návrh respektuje pozemkové poměry v řešených lokalitách a jejich využití a zohledňuje průběh stávajících inženýrských sítí a požadavky uvedené v územním plánu města.
Průtah silnice II/428 ve Švábenicích
Štetinová, Petronela ; Adamcová, Martina (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh průtahu obce Švábenice, která je aktuálně v nevyhovujícím stavu. Na základě získaných podkladů byl vytvořen nový návrh směrového a výškového řešení silnice v obci Švábenice. Tento návrh se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti dopravy. Důležitým bodem bylo řešení nevyhovující křižovatky ve středě obce, která byla rozdělena do dvou křižovatek. Nový návrh zlepšuje rozhledové poměry a orientaci pro účastníky provozu, a tím zvyšuje bezpečnost v daném místě. Součástí návrhu je i řešení parkovacích stání, dopravního značení, odvodnění, zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Návrh zohledňuje dotčené pozemky a jejich využití a respektuje stávající inženýrské sítě a požadavky uvedené v územím plánu obce.
Analýza návrhových prvků okružních křižovatek v závislosti na nehodovost
Novák, Jan ; Karpíšek,, Zdeněk (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Macur, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou návrhových prvků okružních křižovatek a jejich vlivem na nehodovost. Cílem analýzy byla identifikace významných prvků okružních křižovatek, které mají vliv na nehodovost. Pro naplnění tohoto cíle byla využita metoda multifaktorového statistického hodnocení nehodovosti na základě výběrového souboru dat, vytvoření několika funkcí bezpečnosti, jejich ověření a interpretace výsledku. V práci bylo vytipováno několik návrhových prvků, které z pohledu mechanizmu dopravní nehody náleží do faktoru infrastruktury, jsou to: roční průměr denních intenzit (RPDI), průměr okružní křižovatky, šířka vjezdu, úhel na vjezdu, úhel na přímém průjezdu, lokalita a mnohé další. V základním souboru bylo cca 1200 OK. Po kontrole dostupnosti provozních dat klesl počet vybraných OK v souboru na 200. Nehodovost byla sledována v letech 2009 až 2016, tedy za dobu osmi let; celkem se jednalo o 2674 dopravních nehod. Výstupem této práce je model nehodovosti, který byl sestaven na základě analýzy návrhových prvků vjezdu OK a mapa kritických OK na území ČR dle empirického bayesovského odhadu nehodovosti. Závěrem byly identifikovány tyto významné parametry vjezdu OK: RPDI, úhel na vjezdu, kolizní vzdálenost, odchylka úhlů mezi rameny, výskyt pojížděného prstence, výskyt bypassu, typ vjezdu, výskyt přechodu pro chodce a okolní zástavba.
Liberec, Ruprechtická x Michelský Vrch
Kaňková, Kateřina ; Belda, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je variantní návrh úpravy oblasti křižovatky ulic Ruprechtická, Michelský vrch a U Pramenů v Liberci – Ruprechticích, která je v současném stavu příliš rozlehlá a nepřehledná. Na základě provedeného sčítání dopravy, orientačního měření rychlosti, analýzy nehodovosti a dostupných podkladů jsou navrženy tři varianty dopravně technického řešení upravované křižovatky. Zklidnění dopravy je dosaženo zejména změnou směrového vedení a šířkového uspořádání křižujících se komunikací. Zjednosměrněním ulice U Pramenů směrem ven z křižovatky je snížena dopravní zátěž křižovatky. Důraz byl kladen také na zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. V závěru práce je uvedeno multikriteriální hodnocení všech vypracovaných návrhů a doporučení pro realizaci nejvhodnější varianty.
Dopravní výchova v rámci hodin tělesné výchovy
Koutná, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravní výchovy v rámci hodin tělesné výchovy. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje objasnění pojmu dopravní výchova, seznamuje čtenáře s jejím významem a cíli. Dále se zabývá obsahem dopravní výchovy ve vzdělávacím systému ČR, zmiňuje se o výchovných projektech, dopravních hřištích a v neposlední řadě o tělesné výchově a jejím vlivu na účastníky silničního provozu. Cílem praktické části je pomocí dotazníků zjistit, jak se školy věnují dopravní výchově, jestli zapojují prvky dopravní výchovy do hodin tělesné výchovy. Je zde vypracován i projekt výuky dopravní výchovy pro žáky 4. tříd na dopravním hřišti.
Vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na míru nehodovosti
Starý, Vojtěch ; Pospíšilová, Lucie (oponent) ; Temelová, Jana (vedoucí práce)
Vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na míru nehodovosti Abstrakt Cílem této práce je zjistit vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na bezpečnost silničního provozu. V první části práce jsou obecně charakterizovány moderní úpravy komunikací v centrech měst za účelem většího bezpečí pro účastníky silničního provozu. Dále se práce zabývá revitalizací v samotném jádru Ústí nad Labem. Centrum města reprezentují tři ulice (Masarykova, Velká Hradební a Hrnčířská), na kterých proběhly během posledních sedmi let významné změny městského prostředí. Vliv změn je porovnáván se statistikou nehodovosti a vývojem intenzity dopravy v jednotlivých ulicích. K problematice se pomocí rozhovoru vyjádřili vedoucí dopravní policie v Ústí nad Labem, projektanti jednotlivých změn městského prostředí a vedoucí odboru dopravy magistrátu města. Výsledkem práce je zhodnocení, jestli revitalizace centra přispěla k větší bezpečnosti provozu.
Problematika řízení motorového vozidla pod vlivem alkoholu se zaměřením na rizikové chování řidiče
Matějková, Radka ; Reichelová, Lenka (oponent) ; Šucha, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice řízení osobního automobilu pod vlivem alkoholu. Zaměřuje se na rizikové chování řidičů spojené s požíváním alkoholu a důvody vedoucí k riskování na silnících. Podává informace o možných rizicích a důsledcích spojených s touto problematikou a statistický přehled nehod zaviněných pod vlivem alkoholu. Práce informuje o účincích alkoholu na člověka, možnostech prevence v dopravě a celkovém pohledu české společnosti na tuto legální drogu. Výzkumná část byla realizována pomocí dotazníku šířeného mezi jednotlivými respondenty jak formou elektronickou, tak i osobním kontaktem. Výzkum pracuje s 200 respondenty, kteří dotazník vyplnili. Z těchto respondentů je 109 vybráno jako reprezentativní vzorek, sloužící k posouzení situace, týkající se alkoholu a řízení osobního automobilu. Výzkum se zabývá osobnostní charakteristikou jednotlivých respondentů a okolnostmi vztahujícími se na respondenty, kteří požili alkohol a zároveň usedli za volant automobilu. Výsledkem výzkumu jsou data vymezující rizikového řidiče a okolnosti vedoucí k řízení člověka pod vlivem alkoholu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.