Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpravodajství TV Nova optikou kodexu ČT, se zaměřením na zobrazovaní násilí, drastických záběrů a obětí v reportážních příspěvcích
Štěrbová, Lucie ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza hlavní večerní zpravodajské relace TV Nova a posouzení toho, zda příspěvky v ní obsažené obstojí v konfrontaci s Kodexem České televize. Ještě předtím ale pojednává o vývoji mediální etiky a samoregulace obecně, vysvětluje pojem mediální etika, stručně informuje o období, kdy byla média omezována ze strany státu a církve. Další část poté pojednává o vývoji samoregulace ve vybraných státech - ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, Německu a Slovensku. Další část je potom už zaměřena na vývoj samoregulace žurnalistiky v České republice po roce 1989, včetně vzniku a fungování Syndikátu novinářů, Etického kodexu, vývoje samoregulačních principů u vybraných soukromých médií. Obsáhlá kapitola je také věnována vzniku, vývoji a aktuální podobě Kodexu ČT. Pomyslným přechodem mezi teoretickou a praktickou částí jsou kapitoly týkající se specifik televizního zpravodajství a následně konkrétně zpravodajství TV Nova a komparace mezi zpravodajstvím TV Nova a zpravodajstvím České televize. Závěrečná část práce pak zkoumá eticky sporné momenty z minulosti, hodnotí zpravodajství TV Nova z hlediska etických standardů nastavených Kodexem ČT a v případě pochybení se věnuje popisu jednotlivých případů a určení nejfrekventovanější prohřešků.
Televizní zábava na obrazovkách ČT a TV Nova na počátku tisíciletí a v současnosti
Průšová, Denisa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá televizní zábavou jako fenoménem na českých televizních obrazovkách. V teoretické části práce poskytuje pohled na zábavu jako na termín a koncept a usiluje o její definici, dále popisuje její historické podoby před nástupem masových médií i její následný vývoj směrem k zábavní revoluci médií, přičemž je kladen důraz na etablování zábavy na televizních obrazovkách. Práce následně vymezuje zábavní funkce médií a jejich význam ve společnosti, do kontrastu však uvádí i kritiku spojovanou se zábavními obsahy. Součástí práce je i klasifikace televizních zábavních žánrů a formátů a případy penetrace zábavy do dalších forem komunikace. Z pohledu české právní úpravy také hodnotí právní podmínky pro vysílání televizní zábavy v České republice. Teoretickou část uzavírá historie televizní zábavy v Československé televizi a TV Nova. Praktická část práce si klade za cíl zjistit, jakou podobu měla televizní zábava na počátku tisíciletí na obrazovkách České televize a TV Nova ve srovnání s její nynější podobou a identifikovat tak rozdíly či podobnosti ve vysílání televizní zábavy nejen napříč lety v rámci daných médií, ale také mezi veřejnoprávním a komerčním vysílatelem. Na základě těchto zjištění usiluje práce rovněž o zodpovězení otázky, zda televizní zábava z českých televizních...
Funkce obrazového editora v televizním zpravodajství
Hrabáková, Andrea ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Záruba, Robert (oponent)
Autorka se v této práci věnuje tématu funkce obrazového editora v televizním zpravodajství. Praktická část této práce sestává z charakteristik práce vybraných obrazových editorů, které vznikly na základě autorčina výzkumu v redakcích televizních stanic TV Nova a ČT 24. Praktická část dále zahrnuje srovnání jednotlivých funkcí obrazových editorů, popis jejich rozdílných znaků a analýzu obrazové informace hlavní zpravodajské relace ČT Události. Teoretická část zahrnuje témata mající přímou souvislost s funkcí obrazového editora. Tyto kapitoly se věnují digitalizaci, počítačové grafice, pravidlům vizuálního jazyka v televizním zpravodajství a podobě zpravodajských studií v souvislosti s používanou televizní technikou. Tato část zahrnuje také charakteristiky jednotlivých zpravodajských studií na TV Nova a ČT 24.
Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019
Drdáková, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Práce se zabývá product placementem a jeho uplatněním v českých televizních seriálech za rok 2019. V první řadě zasazuje product placement do kontextu marketingu a stručně popisuje jeho historický vývoj v České republice i v zahraničí. Soustředí se na jednotlivé typy, způsob použití i výhody a nevýhody, které z aplikace product placementu plynou, jak pro stranu zadavatele, tak pro producenta pořadu. Součástí je teoretický základ zabývající se jeho efektivitou a způsoby měření. Práce seznamuje s mírou saturace díla product placementem a s ní spojenými pohledy ze strany inzerenta, producenta pořadu a diváka. Práce představuje stěžejní legislativní ukotvení product placementu a doporučení oborových asociací, jak ho ideálně používat, aby divák nemohl být uveden v omyl. Praktická část staví na nashromážděných datech z kvantitativní analýzy vybraných seriálů TV Nova (Ulice, Dáma a král) a TV Prima (Krejzovi, Černé vdovy). Zabývá se tím, jaké typy product placementu v českých seriálech převládají z pohledu relevance, délky a druhu záběru, aktivity nebo rozpoznatelnosti v rámci děje. Podle výsledků provedené analýzy české seriály používají především aktivní typ product placementu ve vizuální podobě s dominantním záběrem.
Zlatá Ester Ledecká, komparace sportovního zpravodajství v pořadech Branky, body, vteřiny a Sportovní noviny v době zimních olympijských her 2018
Rossi, Adéla ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tématem této práce je komparace mediálního obrazu dvojnásobné zlaté šampionky Ester Ledecké v období Zimních olympijských her v Pchjongčchangu 2018, a to optikou pořadů Branky, body, vteřiny a Sportovní noviny. Vybrané pořady jsou hlavními sportovně zpravodajskými relacemi České televize a TV Nova. Analyzovány budou reportáže věnující se Ester Ledecké v období týden před začátkem Zimních olympijských her v Pchjongčchangu, po celý jejich průběh a týden po skončení (od 3. 2. do 3. 3. 2018). Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. První je věnována veřejnoprávním a soukromým médiím, historickým souvislostem vzniku sportovní redakce v Československé televizi a teoretickým přístupům, které jsou využívány pro výzkum obsahu mediálních sdělení. Druhá část je tvořena kvalitativní a kvantitativní analýzou, která zkoumá vybrané příspěvky. Kvantitativní analýzou bude získán celkový počet příspěvků o Ester Ledecké a průměrná stopáž každého z nich. Dále výzkum zjišťuje, kolik příspěvků v rámci vysílání vybraných pořadů se věnovalo Ester Ledecké ve spojení se sportovními a profesionálními výkony a jaký podíl měla témata odlišná. Kvalitativní analýza se zaměřuje na samotný obsah jednotlivých reportáží. Zkoumá, jaká témata byla s Ester Ledeckou spojována a jakým způsobem byla sportovkyně v...
Sportovní dokument v České televizi
Rokyta, Václav ; Záruba, Robert (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Sportovní televizní dokument od počátků televizního vysílání v Československu patřil k žánrům, které se pravidelně objevovaly na obrazovkách. Mnohé československé a české sportovní dokumenty dokonce získaly významná ocenění doma i v zahraničí. Tato diplomová práce pátrá po tom, aké má sportovní dokument místo ve vysílání České televize na počátku 21. století v éře, která stále více patří internetu a sdílenému obsahu než televiznímu vysílání. Diplomová práce hledá i odpověď na otázku, aké typy sportovních dokumentů se v současné době točí sportovní dokument výsadou pouze veřejnoprávní televize nebo se o jeho produkci snaží i soukromé televizní či dokonce internetové stanice a platformy. Součástí práce je i seznam sportovních dokumentů vysílaných Českou televizí v až
Rozdíly v hlavní zpravodajské relaci veřejnoprávní a komerční televize
PROKEŠOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním hlavních zpravodajských relací televize veřejné služby a komerční televize. Jejím cílem je zjistit, zda a jak se liší, a to jak po formální, tak po obsahové stránce. Teoretická část práce se zabývá zpravodajstvím obecně, jeho stručnou historií a současnými trendy, procesem výběru zpráv apod. Dále se zaměřuje na televizní zpravodajství, jeho specifika a také bulvarizaci. Praktická část je věnována srovnání hlavní zpravodajské relace České televize a TV Nova. Analýza se zabývá tematickým zaměřením zpráv, podílem domácího a zahraničního zpravodajství, podílem tzv. soft news a hard news atd.
Funkce editora v televizním zpravodajství
Cieslar, Marek ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce se věnuje funkci editora tuzemských televizních zpravodajských relací. Popisuje vznik profese, její vývoj a její aktuální pracovní náplň s důrazem na rozdíly mezi veřejnoprávní Českou televizí a soukromou stanicí TV Nova. Kromě odborné literatury a oborových pramenů mnohé informace vycházejí i z rozhovorů s editory obou stanic a pozorování jejich práce. Získané poznatky jsou následně v praktické části práce porovnávány s kvantitativní a kvalitativní analýzou hlavních zpravodajských relací obou stanic v týdnu 23. dubna až 29. dubna 2018.
Kauza "Brady" ve zpravodajství České televize a TV Nova
Uhlířová, Zdeňka ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Magdoňová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá kauzou nevyznamenání Jiřího Bradyho, která proběhla na podzim roku 2016 a stala se předmětem enormního zájmu tuzemských médií. Vyvolala také vlnu protestů mezi známými osobnostmi i občany České republiky a rozdělila tak společnost. Jádrem sporu přitom bylo prohlášení Daniela Hermana, tehdejšího ministra kultury České republiky a také synovce Jiřího Bradyho, že prezident Miloš Zeman neudělil slíbené státní vyznamenání (Řád T. G. M.) Jiřímu Bradymu proto, že se on, jako ministr kultury, setkal s tibetským duchovním dalajlámou. Hrad takovou interpretaci ministra odmítl. Diplomová práce Kauza "Brady" ve zpravodajství České televize a TV Nova zevrubně představuje problematiku kauzy "Brady" a pojednává o výsledcích obsahové analýzy hlavních zpravodajských relací obou televizí: Události a Televizní noviny. Analýza se zaměřuje na postavení kauzy ve zpravodajské agendě obou pořadů. Dále se zaměřuje na posouzení objektivity, věcnosti a neutrality vyjádření i tendenci obou redakcí k používání narativních prostředků ve zprávách, o kterých v souvislosti s kauzou referují. Předpokladem přitom bylo, že pokud se v rámci analýzy projeví neobjektivita, chybějící neutralita nebo stranění jedné či druhé straně sporu, bude to pravděpodobně na komerční televizní stanici TV Nova. Výsledky analýzy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.