Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VYUŽITÍ METOD OPTICKÉHO SKENOVÁNÍ V GEOMORFOLOGICKÝCH ANALÝZÁCH
Šiková, Zuzana ; Potůčková, Markéta (vedoucí práce) ; Hodač, Jindřich (oponent)
Využití metod optického skenování v geomorfologických analýzách Abstrakt Hlavním cílem této práce bylo zhodnotit, zda lze metodu "Structure from motion" použít pro analyzování geomorfologických objektů, a pokud ano, tak za jakých podmínek. Testování proběhlo na čtyřech geomorfologických objektech nacházejících se ve třech lokalitách v okrese Plzeň-sever. Objekty mají různou velikost a byly měřeny za různých světelných podmínek. Všechny použité datové sady (snímky) byly vytvořeny výhradně autorkou této práce. Nejprve byly načteny do programu Profesional Edition v1.1.6 a VisulSFM v0.5.26, pomocí kterých byly ze snímků vygenerovány 3D modely. Tyto modely byly dále zpracovány v programu CloudCompare v2.6.1 a MeshLab v1.3.3, kde byly nejprve slícovány a oříznuty. V dalším kroku byly převedeny do reálného měřítka a následně byly vypočteny rozdílové modely. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky z jednotlivých lokalit. Klíčová slova: Structure from motion (SfM), SIFT, RANSAC
3D Surface Reconstruction From Video Sequences
Dominec, Adam ; Mach, Lukáš (vedoucí práce) ; Sedláček, David (oponent)
Tato práce se věnuje metodě pro podrobný odhad natáčené scény (dense scene reconstruction) z videa, kdy interní i externí kalibraci kamery považujeme za předem známou. Jedná se o metodu modulární, sestá- vající z mnoha převážně nezávislých součástí. Popisujeme zde tedy všechny algoritmy užité pro řešení jednotlivých podproblémů: známé algoritmy pro řešení klasických úloh a nově navrhované postupy, kde jich je potřeba. Zde popsaná metoda výpočtu scény je iterativní a je možné ji přizpůsobit poža- dované přesnosti a rozlišení. Práce je doprovázena kompletní implementací popsaného algoritmu s otevřeným zdrojovým kódem.
Mobilní aplikace pro 3D rekonstrukci
Krátký, Martin ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvoření mobilní aplikace sloužící k prostorové rekonstrukci. V práci jsou nejprve popsány principy zpracování obrazu vhodné pro řešení tohoto problému. Dále jsou uvedeny dostupné platformy pro vytvoření mobilní aplikace a popsány parametry měřených scén. Pro platformu Android je vytvořena mobilní aplikace, která je následně otestována rekonstrukcí objektů v rozdílných podmínkách.
Scalable Multisensor 3D Reconstruction Framework
Šolony, Marek ; Kneip, Laurent (oponent) ; Sojka, Eduard (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Realistic 3D models of the environment are beneficial in many fields, from natural or man-made structure inspection, robotic navigation and map building, to the movie industry, in particular, scene survey and special effects integration to scenes. It is common practice to capture the scene with multiple different types of sensors such as monocular, stereoscopic or spherical cameras or 360-degree laser scanners to achieve large coverage of the scene. The advantage of the laser scanners and spherical cameras is that they capture the full surrounding scene as a consistent seamless image. Using easy to operate and manipulate hand-held conventional cameras, the details of the scene obstructed areas are easily covered. The 3D reconstruction consists of three steps--data acquisition, data processing and registration, and refinement of the reconstruction. The contribution of this thesis is a careful analysis of the image registration from several types of cameras~(planar and spherical), as well as 3D laser measurements to obtain an initial estimation of the sensor position and the 3D structure. They are further refined by a unified representation system capable of integrating multisensor measurements and obtain an accurate 3D reconstruction of the environment. The evaluation of the multisensor 3D reconstruction is performed on multiple synthetic, and real-world datasets. The accuracy comparison with commercial multisensor 3D reconstruction software shows that our proposed solution achieves more accurate results. While the commercial solutions are limited to specific type of sensors, our framework can integrate any types of measurements and constraints.
Continuous Realization of Monocular Structure from Motion
Klečka, Jan
This paper describes a concept and practical aspects of a realization of an algorithm used for 3D scene reconstruction from multiple views captured by single moving camera. Position and orientation of the camera are a priory unknown and are calculated on-the-fly from tracked point correspondences.
Rekonstrukce 3D informací o automobilech z průjezdů před dohledovou kamerou
Dobeš, Petr ; Sochor, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá 3D rekonstrukcí vozidel projíždějících před dohledovou kamerou. V práci je nejprve představena kalibrace dohledové kamery a souvislost automatické kalibrace s 3D informacemi o sledované dopravě. Dále jsou představeny algoritmy Structure from Motion a SLAM, společně s metodami pro odhad optického toku. Za účelem prozkoumání chování pro snímky projíždějících vozidel jsou provedeny experimenty s výpočtem korespondencí a algoritmem Structure from Motion. Následně je postup algoritmu Structure from Motion upraven. SIFT příznaky jsou nahrazeny algoritmem DeepMatching za účelem získání hustých bodových korespondencí pro následnou fázi rekonstrukce. Rekonstruované modely jsou dále zpřesněny aplikováním dodatečných omezení, která jsou specifická pro rekonstrukci projíždějících vozidel. Získané modely jsou poté vyhodnoceny. Veškeré zjištěné poznatky a informace o rekonstrukci vozidel jsou pak využity k navržení dalších modifikací, které by vedly k vytvoření zcela vlastního rekonstrukčního postupu, specializovaného přímo pro 3D rekonstrukci projíždějících vozidel.
VYUŽITÍ METOD OPTICKÉHO SKENOVÁNÍ V GEOMORFOLOGICKÝCH ANALÝZÁCH
Šiková, Zuzana ; Potůčková, Markéta (vedoucí práce) ; Hodač, Jindřich (oponent)
Využití metod optického skenování v geomorfologických analýzách Abstrakt Hlavním cílem této práce bylo zhodnotit, zda lze metodu "Structure from motion" použít pro analyzování geomorfologických objektů, a pokud ano, tak za jakých podmínek. Testování proběhlo na čtyřech geomorfologických objektech nacházejících se ve třech lokalitách v okrese Plzeň-sever. Objekty mají různou velikost a byly měřeny za různých světelných podmínek. Všechny použité datové sady (snímky) byly vytvořeny výhradně autorkou této práce. Nejprve byly načteny do programu Profesional Edition v1.1.6 a VisulSFM v0.5.26, pomocí kterých byly ze snímků vygenerovány 3D modely. Tyto modely byly dále zpracovány v programu CloudCompare v2.6.1 a MeshLab v1.3.3, kde byly nejprve slícovány a oříznuty. V dalším kroku byly převedeny do reálného měřítka a následně byly vypočteny rozdílové modely. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky z jednotlivých lokalit. Klíčová slova: Structure from motion (SfM), SIFT, RANSAC
3D Surface Reconstruction From Video Sequences
Dominec, Adam ; Mach, Lukáš (vedoucí práce) ; Sedláček, David (oponent)
Tato práce se věnuje metodě pro podrobný odhad natáčené scény (dense scene reconstruction) z videa, kdy interní i externí kalibraci kamery považujeme za předem známou. Jedná se o metodu modulární, sestá- vající z mnoha převážně nezávislých součástí. Popisujeme zde tedy všechny algoritmy užité pro řešení jednotlivých podproblémů: známé algoritmy pro řešení klasických úloh a nově navrhované postupy, kde jich je potřeba. Zde popsaná metoda výpočtu scény je iterativní a je možné ji přizpůsobit poža- dované přesnosti a rozlišení. Práce je doprovázena kompletní implementací popsaného algoritmu s otevřeným zdrojovým kódem.
3D model
Sládeček, Martin ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rekonstrukce trojrozměrné scény ze sekvence sníkmů záznamu z obyčejné kamery. První část práce popisuje principy vyžívané při řešení úlohy, druhá část popisuje algoritmus rekonstrukce a jeho implementaci v jazyce Python. Tento program je dále demonstrován na několika vybraných scénách. Závěr diskutuje o kvalitě vytvořených modelů, nedostatcích programu a možných vylepšeních.
3D Reconstruction of Historic Landmarks from Flickr Pictures
Šimetka, Vojtěch ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of an application which reconstructs 3D model given set of 2D images. This technique is called bundle adjustment. The thesi discusses the 3D reconstruction pipeline and elaborates on each step. The first step covers dataset acquisition from the internet. The scripts used to download such data from Flickr and Google Images are described and image characteristics necessary for a good reconstruction are identified. Hereafter the paper compares different feature detectors, extractors and matchers to find best suited combination for reconstruction of historic landmarks. This is followed by description the reconstruction and optimization steps and their implementation. At the end of the thesis the implemented solution is examined on several datasets and compared with other existing solutions presented at the very beginning of the thesis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.