Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standardizované hodnocení senzorických poruch u dětí školního věku
Husovská, Veronika ; Dvořáková, Petra (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Veronika Husovská Vedoucí práce: Mgr. Petra Dvořáková Název diplomové práce: Standardizované hodnocení senzorických poruch u dětí školního věku Abstrakt diplomové práce: Obsah práce: Diplomová práce se zabývá problematikou poruch senzorického zpracování u dětí školního věku. Cílem diplomové práce je vytvoření pracovní verze standardizovaného dotazníku Senzorický Profil 2 školní skupina. Dalším cílem je ověření klinické využitelnosti tohoto standardizovaného dotazníku a pomocí něj udělat screening dětí na odhalení poruch senzorického zpracování v rámci školní třídy. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění poruch senzorického zpracování (SPD), jejich diagnostiku a role ergoterapeuta u SPD. V práci jsou představeny a popsány diagnostické nástroje na odhalení SPD a je představen standardizovaný dotazník Senzorický Profil 2, převážně kategorie školní skupina. Metodika práce: Praktická část diplomové práce je zpracována formou kvantitativního předvýzkumu. Pro účely předvýzkumu bylo ohodnoceno 39 respondentů standardizovaným dotazníkem Senzorický Profil 2 školní skupina. Pro výběr respondentů byl zvolen účelový výběr. Respondenti byli žáci třetí třídy běžné základní školy bez speciálního zaměření. Data byla sesbírána ve dvou třídách a následně zpracována pomocí popisné...
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Tobolková, Dominika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ptáková, Karolína (oponent)
This research bachelor thesis titled "Physical Options in Dyslexic Individuals" highlights the issue of this specific learning disorder. It summarizes current knowledge about dyslexia in physiotherapy, rehabilitation and other appropriate physical activities. The work is divided into three parts. The theoretical part describes dyslexia within other specific learning disorders, determines its definition, typology and the search for causes of its origin. Herein, it depicts the knowledge in terms of building diversity and the functioning of the CNS and the reading process. The next section focuses on the secondary manifestations of this disorder. The special part deals with dyslexia in the context of physiotherapy, its influence on postural control. It compares current methods that try to move their postural system, movement skills and the disorder itself. This part offers an overview of appropriate therapies and activities for dyslectics. The last practical part is focused on the influence of dyslexia on the postural system of these individuals. The content is an indikative examination that compares 12 dyslectic individuals with each other. Keys words: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, sensory intergration
Vývojová porucha koordinace/vývojová dyspraxie u pacientů s idiopatickou skoliózou - pilotní studie
Mašíková, Darina ; Lepšíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Vránová, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové poruchy koordinace a její výskyt u pacientů s idiopatickou skoliózou. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmů vývojová porucha koordinace, senzorická integrace a idiopatická skolióza. Výzkumná část zjišťuje souvislost mezi výskytem idiopatické skoliózy a dyspraxie. Účastnilo se jí celkem třicet probandů. Osmnáct z nich jsou pacienti s idiopaticku skoliózou, kteří byli rozděleni do dvou skupin dle věku. První skupina (ve věku od 7 do 10 let) byla tvořena čtyřmi pacienty, druhá skupina (ve věku 11 až 16 let) čtrnácti pacienty. Kontrolní skupinu tvořilo dvanáct dětí páté třídy běžné základní školy. Děti byly testovány pomocí standardizované baterie testů Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2). Zároveň bylo měření doplněno o dva dotazníky pro rodiče. V dotazníku DCDQ'07 rodiče subjektivně posuzovali motorické dovednosti svého dítěte s dětmi stejného věku a pohlaví. Druhý dotazník byl zaměřen na podrobnější informace ohledně období těhotenství, vývoje dítěte, přítomnosti onemocnění či vad, apod. Mezi motorickými dovednostmi dětí s idiopatickou skoliózou a kontrolní skupinou byl zjištěn rozdíl jak v celkovém skóre, tak v komponentě testující jemnou motoriku. Mezi skoliotiky s křivkou nad 20ř a pod 20ř nebyl prokázán rozdíl v MABC-2...
Senzorická integrace a praxe - literární rešerše
Vondráková, Veronika ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Senzorická integrace a praxe - literární rešerše Charakteristika práce: Cílem této rešeršní práce je ucelené zpracování teoretických poznatků ze zahraničních zdrojů o základních pojmech týkající se senzorické integrace podle tradic dle Dr. A. J. Ayres. Dále popsání mechanismů a rozvoje senzorické integrace v průběhu fyziologického vývoje dítěte a možností odhalení její dysfunkce se zvláštním zaměřením na testovou baterii Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT) podle Dr. Ayres. Dalším cílem je analýza studií, kde byl použit SIPT pro ohodnocení senzorické integrace a praxe, zjištění charakteristických rysů a specifik dysfunkcí u dětí s Aspergerovým syndromem (AS) a s poruchami autistického spektra (ASD), s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD), s poruchami učení, u delikventních jedinců a u dětí z ústavní péče oproti kontrolní skupině, srovnání s nálezy ze zobrazovacího zařízení a posouzení možností využití poznatků ve fyzioterapii. Metody: Diplomová práce je zpracována z dostupných zahraničních zdrojů jako teoretická práce formou rešerše a má dvě části. V první části jsou shrnuta všechna teoretická východiska a poznatky zabývající se základními pojmy senzorické integrace se zaměřením na to, jak jí vysvětlovala Dr. Ayres. Druhá, deskriptivně - analytická část, obsahuje analýzu...
Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra
Kozáková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
Jméno: Veronika Kozáková Vedoucí práce: Mgr. Markéta Gerlichová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Název bakalářské práce: Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Abstrakt bakalářské práce: Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním. Klíčová slova: Senzorická integrace Ergoterapie Porucha autistického spektra Porucha senzorické integrace
Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu
Smrčková, Andrea ; Ředinová, Barbora (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Andrea Smrčková Vedoucí práce: Bc. Barbora Ředinová Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá vývojem tělesného schématu, jeho poruchami v dětském věku a možnostech ovlivnění, především senzorickou integrací. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření přehledného manuálu o vývoji tělesného schématu od perinatálního období, ve kterém je neopominutelnou složkou, po novorozenecký, kojenecký, batolecí a předškolní věk, kdy jsou možnosti ovlivnění poruchy nejefektivnější a zajišťují kvalitní výsledky. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje nejčastěji používané pojmy týkající se těla a tělesného vnímání, vývoj vnímání, konkrétní diagnózy, u kterých se vyskytuje porucha tělesného schématu, způsoby hodnocení a terapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky předškolních dětí s diagnostikovanou dyspraxií, u nichž jsem vyhodnotila poruchu tělesného schématu. Z praktických poznatků vyplývá důležitost správného fyziologického vnímání a negativní dopady poruchy na motorické dovednosti ve všech oblastech. Klíčová slova: Ergoterapie, tělesné schéma, dyspraxie, senzorická integrace, vývoj tělesného schématu
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.
Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku
Líbalová, Kateřina ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku" shrnuje v teoretické části poznatky o motorických schopnostech a dovednostech, o řízení a vývoji posturální kontroly, o řízení a vývoji hrubé a jemné motoriky. Teoretická část také podává stručnou charakteristiku vývojové poruchy koordinace, způsobu její diagnostiky, možnostech léčby a dále představuje nejrozšířenější testy používající se k hodnocení motoriky a jejích poruch. Praktická část je zaměřena na porovnání výsledků testování dle Vývojové kineziologie jako vyšetřovací metody a testu MABC-2. Nebyly nalezeny žádné statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu Vývojová kineziologie jako vyšetřovací metoda prováděném v prvním týdnu, pátém týdnu a třetím měsíci postnatálního vývoje a výsledky testu MABC-2 prováděného u týchž dětí ve školním věku. Rovněž nebyly nalezeny statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu MABC-2 sportujících dětí a nesportujících dětí, ani mezi výsledky testu MABC-2 u dětí sportujících rodičů a dětí nesportujících rodičů. Klíčová slova: Posturální funkce, vývojová kineziologie, motorické schopnosti, motorické dovednosti, senzorická integrace, vývojová porucha koordinace.
Somatognozie u pacientů s chronickými vertebrogenními obtížemi
Křikavová, Alena ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Lepšíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Somatognozie u pacientů s chronickými vertebrogenními obtížemi" shrnuje ve své teoretické části informace ohledně konceptu vnímání vlastního těla a vysvětluje pojmy body image, body schema v různých souvislostech. V praktické části následuje testování somatognozie v rámci experimentálního výzkumu, jehož cílem je porovnat úroveň somatognozie pacientů s chronickými bolestmi zad a zdravých jedinců. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí
Smržová, Jitka ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí" v teoretické části shrnuje poznatky o vývojové dyspraxii, resp. vývojové poruše koordinace (DCD). Praktická část se zabývá využitím nového diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2 určenému k identifikaci motorických poruch u dětí. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD a některých pacientů s neurofibromatózou typu 1. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl úrovně pohybových dovedností sportovních gymnastek a dětí věnujících se všestranně rozvíjejícím pohybovým aktivitám. Nebyla potvrzena ani signifikantně významná korelace hodnoty BMI a úrovně motorických dovedností u dětí. Hodnocení efektu léčby potvrdilo, že intervence je pro děti s dyspraxií prospěšná. Zlepšení se projeví zejména v činnostech, které byly specificky trénované. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.