Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Système de la Mode R. Bartha: Problém aplikovatelnosti a kritika modelu
Lorencová, Petra ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
V diplomové práci se pokusíme objasnit hlavní koncepty sémiologické metody R. Bartha představené v jeho díle Système de la Mode. Důležité body autorovy teorie podrobíme kritice autorů, jako jsou J. Culler, T. Todorov či D. N. Rodowick. Hlavním cílem Barthova textu bylo vytvořit přesnou a spolehlivou metodu zkoumání ženského oblečení představeného v módních magazínech. Jedná se tedy o strukturální analýzu psaného oděvu. Autor se domnívá, že prvky oděvu popsaného v módních časopisech společně utváří systém signifikace. Barthes se v díle pokouší tento systém signifikace zmapovat a vytvořit klasifikaci psaného oděvu za pomoci postupů lingvistiky. Po představení a zhodnocení připomínek ze strany výše jmenovaných Barthových kritiků se pokusíme autorovy myšlenky aplikovat na vybrané ukázky ze současných módních magazínů. Tyto příklady nám mají posloužit k lepšímu pochopení Barthovy teorie a mají také upozornit na úskalí aplikace tohoto přístupu na časopisy ve věku nových médií.
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.
Analýza fenoméni internetových videoklipů jako příčiny kyberšikany
Janáček, Tomáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Práce se vztahuje ke stále častějším případům útokům na mladé lidi, kteří účinkují ve vlastních videoklipech, které se stávají prostřednictvím sociálních sítí fenoménem. Mladí lidé se prezentují skrze různé audiovizuální obsahy, které jsou posléze cílem agresivních útoků i masivního sdílení. Tato práce hledá příčiny takového jednání recipientů. V první části se věnuji popisu kontextu, ve kterém videa vznikají, jaký mají dopad a odezvu. Poukazuji na reakci médií i běžných uživatelů internetu. V analytické části využívám různých nástrojů, skrze které se snažím proniknout hlouběji do struktury videí a odhalit v čem selhávají, kde se nachází příčina fascinace i motivace k agresivním výpadům. Sleduji přitom především symptomatický rámec těchto videí a hledám, jakým způsobem se vztahuje ke společnosti a ideologii. Analyzuji videa především z hlediska neformalistické analýzy, sémiologie, mytologie, kulturálních studií, feministických teorií a psychoanalýzy. Prostřednictvím těchto metod odhaluji latentní rozměry, které tyto videoklipy mohou obsahovat. Studie se zaměřuje pouze na videoklipy, ve kterých účinkují mladé dívky. Jedním z cílů této práce je odhalit právě možný vliv genderu a, jakým způsobem je motivována recepce sexualitou.
Le Corbusierovy architektonické a urbanistické vize ze sémiologické perspektivy
Štěpánková, Anna ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
diplomové práce "Le Corbusierovy architektonické a urbanistické vize ze sémiologické perspektivy" Předmětem této práce je sémiologická analýza Le Corbusierova textu Za novou architekturu. Metodologicky navazuje na koncepce sémiologie Ferdinanda de Saussura a Rolanda Barthesa. Hlavním metodologickým zdrojem je práce francouzské teoretičky architektury a urbanismu François Choayové, The Rule and the Model. On the Theory of Architecture and Urbanism (1997), v níž autorka stanovila tři paradigmata, která ovlivnila utváření moderního urbanismu jako autonomní vědy: žánr architektonického pojednání, utopie a vědecký diskurs. V každé z těchto diskursivních forem identifikovala klíčové znaky pro jejich určení. Le Corbusier je pokládán za symbol moderního mezinárodního architektonického a urbanistického hnutí, který se rozchází s tradicí a přináší nový pohled na architekturu a urbanismus. Základní otázkou této práce je, zda inovativní přístup lze nalézt také v tom, jak Le Corbusier vypovídá o architektuře a urbanismu ve svých textech, nebo zda je věrný tradici, kterou popsala F. Choayová. Tato otázka by měla být zodpovězena při hledání znaků zmíněných paradigmat, které postulovala F. Choayová.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.