Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace konstrukce korečkových dopravníků
Jonák, Martin ; Svěrák, Tomáš (oponent) ; Zegzulka, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem metod vhodných pro popis chování (ne)homogenních materiálů během jejich přepravy korečkovými dopravníky v aplikaci na optimalizaci geometrie korečku i na optimalizaci provozního režimu celého zařízení. Konkrétně se jedná o studii dostupných a tvorbu vlastních analytických i numerických výpočtových modelů a jejich následné použití pro popis toků a deformací zejména partikulárních materiálů. V případě tvorby a použití analytických modelů je pozornost věnována především procesu vyprazdňování korečku – vztah tvaru povrchu přepravovaného materiálu vůči tvaru, poloze a pohybu korečku včetně stanovení počátku a způsobu vyprazdňování. V případě výpočtového modelování s použitím metody diskrétních prvků práce obsahuje také základní výpočtový model korečkového dopravníku, který je prezentován a použit v rámci ukázkového optimalizačního příkladu. Cílem práce je také stanovení mezí platnosti některých klasických matematicko-fyzikálních popisů.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Algoritmy pro Taflové hry
Halmo, Kryštof ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit program, který umožňuje hrát některé typy taflových her proti různým algoritmům či proti jiným hráčům. V řešení bylo použito aloritmů MCTS, Alfabeta a Minmax s heuristikami, které urychlují vyhledávání a ohodnocování herního pole na základě specifických parametrů. Vytvořené řešení poskytuje možnost výběru parametru spuštění. Výsledky této práce poskytují možnost porovnání mezi typy těchto her nejen z hlediska rychlosti nalezení tahu, ale také z hlediska porovnání různých algoritmů mezi sebou pro dané typy taflových her.
Detailní projektování technologického pracoviště ve společnosti MEDIA EFEKT, s.r.o.
Dobeš, Jan ; Blahoudek, Václav (oponent) ; Strejček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá projektováním v podniku MEDIA EFEKT. První část práce popisuje aktuální stav výrobní haly. Dále je práce zaměřena na tři varianty výroby rozvodného tělesa. Druhá část práce objasňuje uspořádání pracoviště s ohledem na bezpečnost včetně faktorů hluku a osvětlení. Je zde také uvedeno technicko-ekonomické zhodnocení.
Optimalizace Stefanova problému vedení tepla s fázovou přeměnou
Březina, Michal ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Klimeš, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na sestavení matematického modelu Stefanova problému vedení tepla s fázovou přeměnou a následné optimalizační výpočty extremalizující veličiny charakterizující tepelné chování. Práce rovněž obsahuje odvození základní rovnice vedení tepla, způsoby akumulace tepelné energie a úvod do problematiky materiálů s fázovou přeměnou používané při akumulaci.
Matematické modelování spotřeby paliva vozidla
Dražka, Jan ; Novotný, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním pohybu a spotřeby paliva automobilu s využitím reálných dat. Práce obsahuje jak přípravu vstupních dat do vhodné matematické formy, tak sestavení celkového matematického simulačního modelu. Hlavním cílem práce je porovnání vybraných jízdních režimů automobilu z hlediska spotřeby paliva a jejich optimalizace. Simulační model je naprogramován v prostředí MATLAB a v programu GAMS, ve kterém jsou využity vybrané optimalizační algoritmy.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Šejna, Tomáš ; Kováč, Filip (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením informačního systému a následným návrhem jeho změn. Tyto změny se týkají jednak požadavků od společnosti, kde je systém nasazen, ale také jistým vývojem procesů v časovém měřítku. Tyto návrhy změn a optimalizace budou následně podniku prezentovány a doporučeny k realizaci.
Optimalizace průběhu zakázky ve výrobním podniku
Sayfutdinova, Tatiana ; Kuba,, Karel (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analýza chodu zakázky v nejmenovaném podniku, který působí ve strojírenství a zaměřuje se na výrobu kvalitních tvářecích strojů, kovacích lisů a dalších zařízení na zpracování kovu. Práce je rozdělena na tři části – teoretickou, analytickou a návrhovou. Teoretická část se zaměřuje na definování důležitých pojmů pro lepší pochopení tématu a zakládá se na odborné literatuře. Analytická část se soustředí na analýzu všeobecného chodu zakázky pomocí vybraných metod a následnou identifikaci rizikových procesů neboli úzkých míst negativně ovlivňujících fungování podniku. Návrhová část představuje návrhy optimalizace rizikových procesů, které případně mohou přispět k zefektivnění chodu zakázky ve vybraném podniku.
Plánování cesty robota pomocí mravenčích systémů
Sedlák, Václav ; Krček, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá plánováním cesty robota pomocí mravenčích systémů. V teoretické části je úvod do problematiky plánování cesty mobilních robotů a přiblížení mravenčích systémů coby nástroje pro optimalizaci a plánování cesty. Praktická část práce se zabývá návrhem a programovou implementací mravenčích systémů pro plánování cesty robota v prostředí Borland Delphi 7.
Optimalizace zkoušky pevnosti spoje sacího ventilu
Attasek, Radek ; Sliwková, Petra (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na optimalizace zkoušky pevnosti spoje sacího ventilu. Hlavním záměrem je analyzovat současný stav procesu lisování na oddělení pro montáž sacích ventilů ve společnosti Bosch Diesel, s.r.o. Jihlava. Součástí práce je dále návrh nového designu zkušebního zařízení s ohledem na snížení počtu servisních zásahů a zkrácení výrobního taktu s následným závěrečným zhodnocením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.