Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Analýza změny zátěže asynchronního motoru z měření statorových proudů
Kroupa, Martin ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na vyhodnocení rotorové dynamiky asynchronního motoru, která může sloužit v budoucnu jako podklad pro funkční diagnostiku poháněné zátěže. Je zde podrobně probrána problematika připojeného časově proměnného zátěžného momentu a jeho vliv na vnitřní elektromagnetické vazby asynchronního motoru. A následně přiblížena možnost monitorování a diagnostika zátěžného oscilačního momentu ze statorových proudů pomocí spektrální analýzy.
Návrh dílenského zvedacího zařízení pro zahradní techniku
Kroupa, Martin ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Hloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem dílenského zvedacího zařízení pro zahradní techniku. Parametry pro zvedací zařízení byly stanoveny na nosnost 100 kg, rozměry pracovního stolu 1200x800 mm a minimální výšku pracovního stolu 1200 mm. V práci je proveden statický a pevnostní výpočet mechanismu a dále je proveden výpočet pohonu, který je realizován pomocí pohybového šroubu.
Návrh dílenského zvedacího zařízení pro zahradní techniku
Kroupa, Martin ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Hloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem dílenského zvedacího zařízení pro zahradní techniku. Parametry pro zvedací zařízení byly stanoveny na nosnost 100 kg, rozměry pracovního stolu 1200x800 mm a minimální výšku pracovního stolu 1200 mm. V práci je proveden statický a pevnostní výpočet mechanismu a dále je proveden výpočet pohonu, který je realizován pomocí pohybového šroubu.
Intencionální akt a idealita řečového významu v Husserlově myšlení
Kroupa, Martin ; Čapek, Jakub (vedoucí práce) ; Švec, Ondřej (oponent)
(česky) Gottlob Frege v svém proslulém článku "Über Sinn und Bedeutung" rozlišil význam a smysl slova. Podle Frega má smysl ideální povahu. Význam je pak objektivním referentem výrazu. Později v článku "Der Gedanke" rozšířil rozlišení na celou větu, kde se smysl označil za myšlenku věty a význam pojmenoval pravdivostní hodnotou. Myšlenka má stejně jako smysl výrazu ideální charakter. Vyvstává otázka, jak je tento region idealit dostupný lidskému rozumu. Frege píše, že myšlenku uchopujeme silou myšlení. Několik let poté Edmund Husserl provedl v Logických zkoumáních mezi ideálním smyslem a předmětem intence podobnou distinkci. V mnoha ohledech obě koncepce porovnávat. Husserl však "uchopováním" idealit chápe jako formu abstrakce z intencionálních aktů. Nejedná se o abstrakci v empirickém smyslu, ale o ideaci, kde se univerzálie ukazují v originálním názoru. Hlavním tématem této práce je pak analýza Husserlovy ideující abstrakce v případech uchopování smyslu jazykových vyjádření.
Frequency Characteristic of the Induction Machine
Kroupa, Martin
The paper focuses on the induction machine as the transfer member and on its behavior in the frequency domain. The linearized mathematical model of induction machine is introduced and the issue of its frequency transmissions is discussed. Finally, the appropriateness of the motor use as diagnostic tool for analysis of time-varying load torque is mentioned.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Analýza změny zátěže asynchronního motoru z měření statorových proudů
Kroupa, Martin ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na vyhodnocení rotorové dynamiky asynchronního motoru, která může sloužit v budoucnu jako podklad pro funkční diagnostiku poháněné zátěže. Je zde podrobně probrána problematika připojeného časově proměnného zátěžného momentu a jeho vliv na vnitřní elektromagnetické vazby asynchronního motoru. A následně přiblížena možnost monitorování a diagnostika zátěžného oscilačního momentu ze statorových proudů pomocí spektrální analýzy.
Součinnost složek integrovaného záchranného systému při dopravních nehodách silničních dopravních prostředků hromadné přepravy osob
KROUPA, Martin
Diplomová práce se zabývá problematikou součinnosti integrovaného záchranného systému, při koordinaci zásahů jeho složek u rozsáhlejších dopravních nehod, konkrétně u dopravních nehod autobusů s větším počtem zraněných a usmrcených osob. V práci jsou porovnávány dvě významnější dopravní nehody a součinnostní cvičení složek integrovaného záchranného systému v rozmezí uplynulých pěti let. Z analýzy lze vysledovat stoupající úroveň jak technického a materiálního vybavení jednotlivých složek, tak i stoupající úroveň koordinace jejich činnosti. Hlavním cílem práce je zhodnocení současné úrovně součinnosti složek integrovaného záchranného systému při větší dopravní nehodě, případně navržení možné úpravy nebo doplnění v současnosti již používaných typových činností složek integrovaného záchranného systému.

Viz též: podobná jména autorů
11 KROUPA, Martin
2 Kroupa, M.
2 Kroupa, Matěj
15 Kroupa, Michal
3 Kroupa, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.