Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,090 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspekty řízení lidských zdrojů v organizacích: studie vztahů mezi manažery a zaměstnanci prostřednictvím teorie LMX
Pronina, Elizaveta ; Konečná, Zdeňka (oponent) ; Pfeifer, Marcel Rolf (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vztahů mezi manažerem a podřízeným. V teoretické části jsou definovány literární rešerše a klíčové pojmy. V analytické části je prostřednictvím dotazníkového šetření a metody LMX zjišťován a hodnocen současný stav ve vybraném podniku. Na základě analýzy získaných informací jsou v poslední části práce prezentovány návrhy a doporučení na zlepšení této problematiky.
Vytvoření výukové sady pro programování v jazyku MATLAB pomocí platformy Arduino
Smělík, Jakub ; Grepl, Robert (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření výukové sady postavené na platformě Arduino pro předmět úvod do programování a algoritmizace. V úvodu a rešeršní části jsou popsány důvody pro vytvoření nové výukové sady a výběr vhodných komponent do této sady. Hlavní část práce je věnována tvorbě toolboxu pro program MATLAB, který umožní snadné programování Arduina prostřednictvím jazyku a prostředí MATLAB. Dále je tento vytvořený toolbox porovnán s již existujícím toolboxem vytvořeným MathWorks, který plní stejnou funkci. Na závěr jsou shrnuty a zhodnoceny všechny dosažené výsledky.
Rozvoje osobnosti manažera podniku
Sekretareva, Sofiia ; Konečná, Zdeňka (oponent) ; Pfeifer, Marcel Rolf (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu osobnostního rozvoje manažerů a jeho vliv na efektivitu a úspěšnost podniku. Teoretická část definuje klíčové pojmy, jako jsou manažerské funkce, role, styly řízení, motivace, time management a work-life balance. Praktická část zkoumá současný stav rozvoje osobnosti manažerů ve společnosti pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Na základě zjištěných informací jsou navržena opatření ke zlepšení pracovního prostředí a podpory rozvoje manažerů, což povede k zvýšení jejich efektivity, motivace a celkovému úspěchu firmy.
Modelování a simulace PLC-BPL komunikace chytrého měření v simulačním nástroji Network Simulator 3
Baranyk, Matěj ; Rusz, Martin (oponent) ; Benešl, Lukáš (vedoucí práce)
V posledních letech se technologie BPL využívá stále více. I přesto, že technologie nevyužívá další kabeláž, je nutné se ujistit, zda její instalace má smysl či jaké budou požadavky. Z tohoto důvodu budou simulovány různé reálné obvody a porovnány s výstupem simulačního programu ns-3. Tímto způsobem lze dokázat schopnost využitelnosti programu v reálných situacích ještě před tím, než budou provedeny jakékoliv plány, čímž je šetřen čas a náklady. Nadále lze tento postup využít pro diagnostikování již fungujících BPL tras. Nadále bude provedeno laboratorní měření pro rozšíření stávajících datasetů a pro rozšíření možností porovnávání.
Kybernetická bezpečnost IoT zařízení využívající protokol MQTT
Hanák, Petr ; Holasová, Eva (oponent) ; Fujdiak, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje možnostem zabezpečení komunikace protokolem MQTT, který se hojně využívá v průmyslu a při komunikaci IoT zařízení. Práce pojednává o slabinách a zranitelnostech protokolu MQTT a následně opatření, které se dají aplikovat pro bezpečnou komunikaci v sítích obsahující takovéto zařízení. Zabezpečená komunikace je demonstrována na zabezpečeném experimentálním pracovišti obsahující zařízení ESCON-C, které pomocí protokolu MQTT komunikuje. Použitá strategie zabezpečení obsahuje primárně bezpečnou komunikaci napříč sítěmi skrz bezpečný komunikační kanál, kde se na jedné straně nachází MQTT klient a na druhé MQTT broker simulující nasazení zařízení ESCON-C v průmyslovém prostředí. Díky tomuto přístupu lze mitigovat většinu slabin, které protokol MQTT má.
Display pro závodní automobil
Listoň, Martin ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou displeje pro závodní automobily. Součástí je shrnutí a stručné porovnání různých druhů displejů a také aktuální nabídky dostupných panelů komerčních značek. Následující část práce je věnována realizaci tvorby vlastního displej panelu, která je složena z primárního scanování, testování a následné laboratorní simulace, dále z tvorby návrhu DPS pro interface displeje ze sběrnice CAN bus vozidla, sestavení finálního kódu v prostředí software Arduino IDE, vytvoření GUI (grafické uživatelské prostředí) v programu Nextion Editor a také konstrukčního návrhu přístrojového panelu včetně tisku a montáže. Závěrem práce je ověření funkčnosti vytvořeného komplexního zařízení a zhodnocení výsledků. Hlavní cílem diplomové práce je vytvoření funkčního komplexního zařízení, které je cenově dostupnější než momentálně nabízená zařízení na trhu.
Nadané děti s ADHD v rodině
Němcová, Hana ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Práce je zaměřena na tématiku dvojí výjimečnosti u dětí školního věku. Zabývá se specifiky nadaných dětí s ADHD. Cílem práce je zjistit a popsat, jak rodiny přistupují k péči o nadané děti s ADHD. Cílem je také zjistit a popsat, jakým způsobem rodiče spolupracují s dalšími institucemi a jaké zdroje informací využívají při sebevzdělávání se v této problematice. Teoretická část definuje základní pojmy nadání, mimořádné nadání, inteligence, dvojí výjimečnost a ADHD. Popisuje specifika diagnostiky a péče o nadané děti s ADHD. V empirické části bylo provedeno kvalitativní šetření prostřednictvím designu případové studie. Jako respondenti byli zvoleni rodiče žáků s dvojí výjimečností. Získaná data byla analyzována pomocí metod otevřeného kódování, tematického kódování a komparativní analýzy. Z výsledků výzkumu vyplývá, že rodičům se při péči o nadané děti s ADHD osvědčilo zavést pevný řád a strukturu a své děti motivovat pomocí odměn. K péči o tyto děti rodiče přistupují aktivně a zodpovědně. Efektivní komunikace se školou je pro rodiče velmi důležitým aspektem vzdělávání jejich dětí. Tato komunikace bývá ale v některých případech spíše problémová a část rodičů by vyžadovala aktivnější přístup školy k řešení problémů. Rodiče při sebevzdělávání ohledně problematiky dvojí výjimečnosti využívají řadu zdrojů,...
Aplikace konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka v 1. ročníku ZŠ
Sotonová, Jana ; Babušová, Gabriela (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebíráno, co znamená komunikace a její druhy. Co znamená konstruktivismus a jaký je rozdíl mezi transmisivní a konstruktivistickou výukou. Dále se věnuje problematice dětských prekonceptů a jejich využití. Praktická část je zaměřena na aplikaci konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka. V praxi tím míníme, aby žáci na základě vlastní snahy, dosavadních zkušeností, konstruktivistickým/badatelským přístupem vyvodili poučku, pravidlo nebo princip. Dále je zaměřena na objevování prekonceptů u žáků čili jejich představu. Zároveň cílem diplomové práce je vytvořit takové aktivity do hodin českého jazyka, které podporují konstruktivistickou výuku. K práci tak žáci využívají konstruktivistické prvky. Součástí výzkumu jsou přípravy, které obsahují aktivity zaměřené na stěžejní učivo druhého ročníku, mezi které zařazujeme: psaní i,í/y,ý tvrdých a měkkých skupinách, psaní ů, ú a významové vztahy slov. Ke zjištění cíle byly použity pracovní listy, analýza a rozhovor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,090 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.