| |
|
Vliv slev na nákupní chování zákazníků
Havelková, Simona ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou slevových akcí maloobchodních řetězců, zaměřuje se na postihnutí faktorů, které zákazníky ovlivňují při výběru nákupního místa potravin a nápojů a na identifikaci míry vlivu slevových akcí na kupní rozhodování. Práce je rozdělena na dva celky. Teoretická část obsahuje základní východiska, která jsou obohacena o poznatky zahraničních případových studií. Zaměřuje se na spotřební chování a kupní rozhodování zákazníků s důrazem na vliv cen a akčních nabídek. Praktická část se skládá ze sekundárního výzkumu současných trendů nákupního chování českých spotřebitelů, primární analýzy akčních reklamních letáků a výzkumu zaměřeného na postihnutí postojů spotřebitelů k řetězcům a identifikaci vlivu slevových akcí na nákup potravinářských produktů. Na základě výsledků šetření jsou formulována doporučení k marketingovým činnostem maloobchodních řetězců.
|
|
Mají letákové akce vliv na poptávku po potravinářském zboží?
Koudelka, Tomáš ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jaký mají letákové akce vliv na prodejnost potravinářského zboží. V teoretické části jsou popisovány motivy, které vedou obchody k výběru konkrétního výrobku do promoční akce. V empirické části jsou poté na reálných prodejních datech pomocí metody nejmenších čtverců odhadnuty parametry, které ovlivňují odebrané množství zboží v období akce. Odhad je ještě zpřesněn pomocí heteroskedasticity corrected modelu. Na výsledcích modelu pozorujeme racionální chování odběratelů, kteří nakupují zboží převážně v obdobích akcí, za lepší ceny.
|
|
Brand management vybrané značky
Honzíková, Dana ; Průša, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje tématu brand managementu. Mým hlavním cílem bylo shrnout problematiku řízení značky a získané poznatky aplikovat na vybranou značku potravinářských výrobků na českém trhu, tj. zhodnotit její dosavadní řízení a současnou situaci a případně navrhnout doporučení do budoucna. K tomu využívám metodu případové studie, metodu dotazníkového šetření a metodu analýzy primárních a sekundárních dat. V teoretické části práce se zabývám pojmem značka, jejími funkcemi a základními prvky. Dále rozebírám téma brand managementu a hodnoty značky a podrobněji se zaměřuji na jednotlivé prvky schématu brand managementu dle S. M. Davise. V praktické části je představen příslušný trh, výrobce značky a značka sama. Rozvedeno je také vyhodnocení dotazníkového šetření, provedeného v rámci diplomové práce. Závěrečná část práce se věnuje shrnutí a analýze současné situace řízení značky a návrhu případných zlepšení do budoucna. Výsledky své práce považuji za využitelné jako podněty pro brand management dané značky, případně pro inspiraci při řízení dalších potravinářských značek.
|
| |