Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 276 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Mostový jeřáb 125t
Peprník, Pavel ; Zimola, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením návrhu ocelové konstrukce mostového jeřábu pomocí metody konečných prvků. Jedná se o mostový jeřáb s nosností 125t/32t, který bude umístněn v hale firmy Slovácké strojírny, a.s. v Uherském Brodě. Tento jeřáb má rozpětí 25,8 metrů, rozvor 6,7 metrů a výšku hlavního zdvihu 17 metrů. Práce obsahuje pevnostní analýzu a posouzení nosné konstrukce jeřábu při zatížení na únavu dle ČSN 27 0103.
Návrh a posouzení asfaltového betonu pro ložní vrstvy s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem
Musílek, Lukáš ; Telecký, Jiří (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je proveden návrh asfaltového betonu pro ložní vrstvy s použitím nízkoviskózního a vysokoviskózního asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem. Na těchto směsích jsou provedeny vybrané funkční laboratorní zkoušky (nízkoteplotní vlastnosti, tuhost a odolnost vůči únavě) a odolnosti proti účinkům vody a výsledky jsou vzájemně porovnány.
Posouzení únosnosti rámu hlavní kočky mostového licího jeřábu o nosnosti 270/63t – 21m
Olešovský, Michal ; Přikryl, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tématem projektu mé Diplomové práce je posouzení rámu hlavní kočky mostového licího jeřábu na únavu. Pro porovnání mám použít prutový a stěnový pomocný výpočtový model. Součástí této práce jsou i pomocné výpočtové modely, jejichž výsledky zatěžujících stavů přikládám v přílohách. Diplomová práce byla vytvořena pro firmu Královopolská a.s.
Kalibrace zkušebního zařízení MZGS-200 a sledování únavových experimentů pomocí LabVIEW
Klus, Jakub ; Doložílek, Miroslav (oponent) ; Slámečka, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kalibrací zkušebního zařízení MZGS-200 a způsobem záznamu a analýzy signálu z tenzometrů v průběhu únavových experimentů. V rámci práce byl teoreticky odvozen vztah pro síly působící na zkušební vzorek a vytvořeny dva programy sloužící ke kalibraci a záznamu experimentu v programovacím prostředí LabVIEW. Funkčnost obou program· byla prověřena při experimentálním zatěžování vzorků vyrobených z niklové superslitiny Inconel 713LC. Přesnost měření mechanického napětí pomocí tenzometrů byla ověřena srovnávacím měřením pomocí bezkontaktního laserového měřiče vzdálenosti optoNCDT.
Sledování vlivu únavy na kvalitu techniky vybraných tělesných cvičení prostřednictvím 3D kinematické analýzy.
Smetana, Matěj ; Bedáňová, Kamila (oponent) ; Adamík, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zjištění vlivu únavy na fyzickou aktivitu, za tímto účelem byla využita kinematická analýza. Měřeným cvikem byl čelní dřep, u kterého byly provedeny dvě měření, jedno bez vlivu únavy a druhé s únavou. Tyto dvě měření byly porovnány
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Svoboda, Petr ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
Identifikace únavového poškození Al slitiny zpracované technologií SLM s využitím metody akustické emise
Zemanová, Lucie ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem únavových vlastností hliníkové slitiny EN AW-2618A zpracované technologií selective laser melting (SLM). Byly sestrojeny částečné S-N křivky referenční slitiny a SLM materiálu v závislosti na podmínkách výroby. Referenční slitina měla stejné chemické složení jako SLM materiál, ale byla vyrobená klasickou technologií (protlačováním). Při zkouškách únavy byla monitorována rezonanční frekvence zatěžování a akustická emise (AE). Byly provedeny fraktografické rozbory lomových ploch jednotlivých typů materiálů. Analýzou získaných signálů a poznatků z fraktografie byly identifikovány rozdíly v porušování zmíněných typů materiálů. Bylo zjištěno, že SLM materiál má podstatně horší únavové vlastnosti ve srovnání se slitinou vyrobenou klasicky. Vlastnosti jsou závislé na nastavení procesních parametrů SLM a přesném dodržení postupu výroby. Nejvýznamnější rozdíly v porušování byly zaznamenány v délkách stádií nukleace a stabilního šíření. Čím má materiál větší relativní hustotu, tím je stádium nukleace vzhledem k celkové životnosti delší. U referenčního materiálu je hlavním zdrojem AE plastická deformace na čele šířící se trhliny. V případě SLM byla zaznamenána silnější akustická aktivita, protože se ve větší míře uplatňuje křehký lom spojů mezi necelistvostmi.
Únavové vlastnosti jemnozrnné mědi připravené metodou ECAP
Navrátilová, Lucie ; Němec, Karel (oponent) ; Pantělejev, Libor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlastnostmi ultrajemnozrnné mědi připravené metodou ECAP. Byl sledován vliv únavového zatěžování s nenulovým středním napětím na křivku životnosti, cyklické plastické chování a velikost zrna. Výsledky ukazují, že nenulové střední napětí snižuje životnost UFG mědi v porovnání se symetrickým zatěžováním. Během zatěžování dochází po převážnou část životnosti všech vzorků ke zpěvňování materiálu, ale není zřetelný vliv na orientaci ani stabilitu mikrostruktury.
Wing fatigue safe life investigation of single-engine multipurpose aircraft
Hubáček, Jan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
The Diploma Thesis deals with fatigue safe-life estimation of critical wing cross-section of an aircraft. The aircraft type is specified as all-metal high-wing strut monoplane. Aircraft is certified under FAR 23 Amendment 23-46 regulations. Wing safe-life estimation is evaluated in respect to methods listed in FAR 23 and its advisory circulars. \\ The theoretical part of diploma thesis reviews the project bases and literature. It briefly introduces project background, reasons for fatigue life calculation and aircraft subjected to fatigue analysis. Subsequently literature review was focused on requirements of standards, advisory circular documents and and research in field of fatigue life. \\ Second part of the thesis is focused on a computational analysis and a software development. First sub-part of computational analysis includes preparation of input data, including V-n diagram calculation, mission profile estimation, wing load distribution, critical cross-section stress analysis. Then detail analysis of fatigue was evaluated in respect to fatigue characteristics estimation, cumulative damage and fatigue life calculation with defined mission profile, wing safe life estimation.
Únavové chování vysokopevnostních ocelí (S460, S690 a S960) po korozi
Benešová, Anna ; Květoň, Josef (oponent) ; Seitl, Stanislav (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je problematika spolupůsobení únavového namáhání a koroze na vysokopevnostní ocel. Konkrétně vysokopevnostní oceli byly S 460, S 690 a S 960. V této práci jsou uvedeny výsledky únavových experimentů na zkušebních vzorcích, které byly degradovány čtyřmi druhy koroze, převážně v umělých atmosférách. Následně z těchto dat byly vypočítány únavové modely, které popisují únavové chování těchto ocelí a byly mezi sebou porovnány. Na závěr byly provedeny fotografie lomových ploch porušených vzorků těchto ocelí, které byly analyzovány a s jejich pomocí spolu s vytvořenými únavovými modely bylo diskutováno jejich únavové chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 276 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.