Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj kompetencí dětí v předškolním věku v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví v mateřské škole
Gančarčik, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí v předškolním věku. Práce si klade za cíl zmapovat problematiku zdraví a bezpečného chování v pojetí předškolního vzdělávání a na základě teoretických východisek, která jsou důležitá pro výzkumné šetření, zjistit kompetence českých dětí žijících ve francouzsky mluvící části Švýcarska, v kantonu Ženeva. Teoretická část zpracovává problematiku výchovy ke zdraví a k bezpečnému chování v pojetí českého Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (MŠMT, 2021) a Plan d'étude (vzdělávací program pro předškolní vzdělávání ve francouzsky mluvící části Švýcarska). Dále vymezuje pojem zdraví a bezpečnost ve vzdělávání a vývojová specifika dítěte v předškolním věku, která jsou důležitá pro jeho rozvoj ve sledované oblasti. Poslední kapitola teoretické části práce mapuje rizika, která hrozí dětem v předškolním věku a spolu s tím i didaktické materiály, které se problematikou zabývají a jsou české a švýcarské provenience Praktická část je založena na výzkumném šetření v České škole bez hranic Ženeva (Švýcarsko). Empirické šetření bylo realizováno formou akčního výzkumu. V rámci pretestu bylo využito evaluačního nástroje pro zhodnocení kompetencí dětí z výzkumného vzorku v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví Lagris. Na...
Inkluze dětí s tělesným postižením v mateřské škole
Vančurová, Veronika ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze dětí s tělesným postižením do předškolního vzdělávání. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o vývoji a současném stavu společného vzdělávání dětí v předškolních zařízeních. Je analyzován legislativní rámec pro vzdělávání dětí s tělesným postižením v České republice. Jsou nastíněna specifika vzdělávání dětí s tělesným postižením a možnosti jejich podpory v mateřské škole. Pozornost je věnována i požadavkům na osobnost pedagoga či asistenta pedagoga v inkluzivním prostředí v interakci s dětmi s tělesným postižením. V praktické části je nejprve vymezen metodologický základ empirického šetření, které spočívalo ve zpracování řady případových studií dětí s tělesným postižením, které byly inkludovány do předškolního vzdělávání v mateřských školách hlavního vzdělávacího proudu. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol a analýzou školních dokumentů a další dokumentace k jednotlivým dětem. Pro analýzu dat byly vytvořeny kategorie, které byly následně vyhodnoceny. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že inkluze dětí s tělesným postižením byla ve zkoumaných MŠ z pohledu pedagogických pracovníků na kvalitní úrovni a připomínky jsou směřovány spíše k méně podstatným prvkům. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluzivní...
Metoda Wattsenglish a její využití v mateřské škole
BERÁNKOVÁ, Věra
Cílem bakalářské práce bude popsat populární metodu Wattsenglish a zkoumat, jak může být tato metoda použita pro výuku anglického jazyka v mateřské škole. Teoretická část práce bude mít dvě části. V první části studentka shrne názory odborníků na to, jak by měla vypadat výuka cizího jazyka v mateřské škole, jaké by měly být použité metody a jaké podmínky musejí být splněny, aby výuka cizího jazyka měla smysl. Ve druhé části studentka seznámí čtenáře s metodou Wattsenglish a detailně ji popíše z různých hledisek, především z hlediska cílů a způsobu výuky jazykových prostředků a řečových dovedností. V praktické části bude proveden kvalitativní výzkum s učitelkami mateřských škol, které tuto metodu používají. Jako nástroj bude použit buď dotazník, nebo strukturovaný rozhovor. Ve druhé části empirické sekce bude studentka reflektovat vlastní výuku pomocí této metody, především z toho pohledu, jestli je tato metoda aplikovatelná v českém prostředí a jaké výhody a nevýhody přináší ať už z perspektivy žáka či učitele. V závěru studentka metodu Wattsenglish zhodnotí z hlediska dobré praxe výuky angličtiny v předškolním věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.