Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pásový dopravník cihlové drti
Přecechtílek, Pavel ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést výpočet a konstrukční návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu cihlové drti. Úvod práce obsahuje popis pásových dopravníků, jejich hlavní výhody a základní rozdělení. Práce dále obsahuje konstrukční řešení jednotlivých částí, popis použitých komponentů a charakteristiku dopravovaného materiálu včetně technických parametrů. Práce zahrnuje funkční výpočet provedený dle normy ČSN ISO 5048 z roku 1994, určení hlavních rozměrů a návrh pohonu. Dále také návrh napínacího zařízení a pevnostní výpočet hřídele napínacího bubnu. Součástí práce je požadovaná výkresová dokumentace.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Návrh železobetonové válcové nádrže
Svobodová, Barbora ; Bažant, Zdeněk (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je statické řešení železobetonové válcové nádrže. Řešení zahrnuje výpočet zatížení pro vybrané zatěžovací stavy, návrh výztuže stěny a dna nádrže. Pro výpočet kombinací a účinků zatížení byl použit program Axis VM. Práce obsahuje výkresovou dokumentaci tvaru, výztuže dna a stěny.
Pásový dopravník pro dopravu křemenného písku
Pech, Zdeněk ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu křemenného písku dle zadaných parametrů. Úvod práce obsahuje užití, výhody, nevýhody a rozdělení pásových dopravníků. Dále jsou uvedeny jednotlivé části dopravníku a jejich obecný popis či použití. Na základě těchto obecných charakteristik jsou voleny jednotlivé části dopravníku pro řešení mé koncepce. Toto vše je provázáno s funkčním a pevnostním výpočtem, návrhem pohonu, určením hlavních rozměrů a návrhem mechanického napínání pásu. V závěrečné části následuje rozbor a vyhodnocení funkce stroje pro různé vlhkost i a zrnitosti písku. Celá práce je doplněna požadovanou výkresovou dokumentací.
Realizace 3D modelu spalovacího motoru aditivní metodou Fused Deposition Modeling
Kadlec, Stanislav ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a následná výroba 3D modelu části spalovacího motoru s využitím moderní aditivní technologie Rapid Prototyping. Virtuální model byl vytvořen v parametrickém softwaru Autodesk Inventor 2014. Výsledný tisk byl realizován na 3D tiskárně uPrint využívající technologie Fused Deposition Modeling. Závěr práce tvoří diskuzi o vzniklých problémech během tvorby části sestavy modelu spalovacího motoru.
Elektricky krátká mnohopásmová anténa pro radioamatérské použití
Müller, Marek ; Šebesta, Jan (oponent) ; Lukeš, Zbyněk (vedoucí práce)
Účel této práce je seznámit s teorií EH antén, provést simulaci jednoho vybraného modelu EH antény z literatury a tento model zoptimalizovat na požadovaný kmitočet 14 MHz pomocí počítačového programu CST Microwave Studio. Praktická část práce je vybraný model EH antény vyrobit, proměřit jeho vlastnosti a ověřit použití v reálném provozu. EH anténa je elektromagnetická elektricky krátká anténa, která může pracovat jako vysílací nebo přijímací anténa. Hlavním rysem EH antény je rozložené vyzařující elektromagnetické pole, jehož elektrická složka E a magnetická složka H jsou navzájem zkřížené a jsou na sebe kolmé. Výhoda EH antén je, že na kmitočtech v řádu MHz mají výrazně menší velikost ve srovnání s klasickými anténami (např. půlvlnným dipólem). Jejich nevýhody jsou pak složitější konstrukce a naladění antény, které se musí provést znovu vždy při změně umístění antény. Proto EH anténa není příliš vhodná pro přenosné použití.
Comparison of analytical and numerical FEM solutions for buckling of laminated composite cylindrical shells
Konečný, Michael ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
This thesis studies the possibilities of determination of the critical buckling force of laminated composite cylindrical shells through analytical as well as through FEM approcah. The analytical solution is presented in detail and a Matlab program is made to allow its calculation. FEM solutions are done using two different solvers of the MSC.Nastran software, the effects of different settings of the solvers are explored as well as the general behaviour of the solvers. All of the approaches are in the end compared and a several conclusions are proposed.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Uložení pohonné jednotky v karoserii
Dúlovcová, Gabriela ; Vopařil, Jan (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto práce je zdôvodniť a popísať rôzne koncepcie lôžok, ktoré eliminujú vibrácie pohonnej jednotky v karosérii u osobných automobilov. Ďalšou časťou je porovnanie jednotlivých koncepcií z konštrukčného hľadiska a vlastností. V závere práce je ich zhodnotenie a navrhnutý možný budúci vývoj.
Uniform Marker Field na válci
Kříž, Radim ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozšířením Uniform marker fields o možnost detekování na válci. V úvodu pojednává obecně o rozšířené realitě se zaměřením na systémy využívající markery. Diskutuje současné state-of-the-art systémy a jejich možnosti. Poté se podrobněji zabývá typem markerů Uniform Marker Field se zaměřením na jejich detekci. Zmiňuje i variantu pracující v odstínech šedi. Dále jsou v práci popsány některé zákonitosti projekce válce v reálném prostoru se zaměřením na vlastnosti, které lze využít k detekci markerů na plášti válce. Následuje návrh a popis konkrétní podoby detekčního algoritmu. Na závěr je implementace detektoru otestována a zhodnocena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.