Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obchodní a diplomatický protokol Francie
Pelánová, Pavla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Čechová, Libuše (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Obchodní a diplomatický protokol Francie bylo především specifikovat francouzský obchodní a diplomatický protokol, a následně odpovědět na několik výzkumných otázek: Existuje rozdíl mezi tím, co se dočteme v příručkách o francouzském obchodním a diplomatickém protokolu, a praxí? Můžeme generalizovat francouzský obchodní protokol a označit jej za platný pro všechna odvětví či generace manažerů? Dá se říci, že francouzský diplomatický protokol je platným souborem pravidel, který se bezpodmínečně dodržuje? V první kapitole jsou formulovány klíčové pojmy pro dané téma - protokol, obchodní protokol, obchodní jednání, společenská etiketa, diplomatický protokol. Druhá kapitola se zabývá francouzským obchodním protokolem, organizací a průběhem obchodního jednání, etiketou oblékání a darování, charakteristikou typické francouzské firmy. Třetí kapitola poskytuje informaci o francouzském diplomatickém protokolu, především se zaměřením na průběh působení velvyslanců ve Francii. Závěrečná čtvrtá kapitola představuje praktickou část této práce, ve které jsou rozebrány různé příklady francouzského obchodního a diplomatického protokolu v praxi, a to na základě kvalitativních rozhovorů s několika odborníky na dané téma.
Komparace kulturních standardů česko-německých a česko-rakouských s důrazem na obchodní jednání
Kynclová, Lucie ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zadražil, Václav (oponent)
Práce si klade za cíl definovat německé a rakouské kulturní standardy a najít odlišnosti oproti českým. Dalším cílem práce je potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretické a praktické. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska k danému tématu. Pojednává o česko-německých obchodních vztazích a česko-rakouských obchodních vztazích. Zabývá se pojmem kultura a popisuje kulturní dimenze a standardy. V praktické části je popsána zvolená metodologie. Výzkum probíhal formou osobních rozhovorů s převahou obchodních zástupců různých českých firem, které se soustředí na obchod s Německem nebo Rakouskem. V závěrečné části je vyhodnocen výzkum a stanovené hypotézy. Díky doporučením je práce vhodným studijním materiálem pro obchodní zástupce, kteří budou obchodovat s Němci nebo Rakušany.
Obchodní specifika a kulturní zvyklosti Spojených arabských emirátů
Důrková, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Patka, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout informace, které by měly pomoci především potenciálním investorům zvažujícím proniknutí na trh Spojených arabských emirátů. První část je věnována všeobecným informacím o SAE, které napomůžou pochopit postavení ve světě této poměrně malé, na východě rozpínající se země. Druhá přibližuje místní kulturu, náboženství a způsob, kterým probíhají obchodních jednání. Znalost této oblasti je nezbytně nutná při styku s obchodními partnery a přispívá k úspěšné realizaci obchodních cílů firmy. Třetí část pojednává o specificích trhu a podnikatelském prostředí, kterým je každá společnost po dobu svého fungování obklopována. Poslední část uvádí výsledky vlastního průzkumu, které přináší různé názory a zkušenosti lidí působících již delší dobu ve Spojených arabských emirátech.
Kulturní specifika Korejské republiky s aplikací na firmu Hyundai
Faldynová, Lada ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Zapletal, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kulturními specifiky Korejské republiky a následnou aplikací problematiky ve firmě Hyundai. Jejím cílem je charakterizovat současnou Korejskou republiku s akcentem na zvláštnosti a rozdíly její mentality, náboženství, politického systému a především kultury. Práce je rozdělena do tří částí. V první kapitole popisuje základní informace o této zemi, stěžejní je uvedení základních kulturních principů a pravidel obchodního jednání. V druhé kapitola se zabývá charakteristikou současného hospodářství Jižní Koreje. Poslední kapitola je věnována firmě Hyundai Motor Manufacturing Czech a blíže zkoumá střet české a korejské kultury přímo v podniku a názor na česko-korejskou spolupráci ze strany zaměstnanců.
Srovnání obchodních zvyklostí a mentality africké arabské země a asijské arabské země.
Šilberská, Tereza ; Neuwirthová, Magda (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním obchodních zvyklostí a mentality Maroka a Saúdské Arábie. Podává popis arabské mentality a následně charakterizuje specifika obchodního jednání v Maroku a Saúdské Arábii. Práce též hodnotí vývoj marocké a saúdské ekonomiky a zahraničního obchodu v posledních letech. Část práce je věnována obchodní spolupráci obou zemí s Českou republikou a předpokládanému vývoji česko-saúdských a česko-marockých obchodních vztahů.
Podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní specifika Rakouska
Štursová, Eva ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Eklová, Jitka (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí Rakouska, přiblížit ekonomickou a politickou situaci země, dále analyzovat obchodní jednání s rakouskými partnery a poukázat na kulturní odlišnosti, na které může podnikatelský subjekt narazit. Práce je tematicky rozdělena do pěti částí. První část mé práce poskytuje obecnou charakteristiku země a její stručnou historii, která měla vliv na vznik vazeb se zahraničními obchodními partnery. Druhá část práce se týká podnikatelského prostředí se zaměřením na politické, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí. Třetí část se zabývá kulturními zvláštnostmi, rovněž jsou zde zahrnuty informace o kulturních dimenzích a zvycích. Čtvrtá část bakalářské práce pojednává o obchodní etiketě a zvláštnostech a podává informace o zvyklostech v obchodním jednání v Rakousku. Poslední část této práce zobrazuje výsledky dotazníkového šetření a obsahuje také případovou studii.
Kulturní a obchodní specifika Číny
Miková, Eva ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Bušniaková, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o klíčových kulturních a obchodních specifikách Číny, jichž by si měl subjekt, který chce úspěšně navázat kontakt a jednat s čínskými obchodními partnery, být vědom, a dále přibližuje a analyzuje strukturu a průběh komplexního obchodního případu. Práce se nejprve věnuje geografické, demografické, politické a hospodářské charakteristice území, potřebné k pochopení souvislostí v dalších kapitolách. Druhá kapitola je zaměřena na diferenciaci čínského trhu, na dělení měst do kategorií Tier a na možnosti vstupu zahraničních subjektů na čínský trh. Třetí kapitola se věnuje aspektům čínského obchodního jednání a jejich kulturnímu i historickému pozadí. Poslední část mé bakalářské představuje analýza komplexního obchodního případu ve formě explanatorní případové studie.
Komunikace s kanadským obchodním partnerem
Pelánová, Pavla ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Kotora, Ondřej (oponent)
Kanada je ekonomicky velmi vyspělá a kulturně rozmanitá země, s vysokou životní úrovní svých obyvatel a překrásným přírodním bohatstvím. V době globaliza se střetávají jednotlivé země a kultury ve všech oblastech lidské činnosti a Kanada je samozřejmě součástí tohoto procesu. Každý podnikatel, který má v úmyslu navázat obchodní vztahy s kanadskými obchodními partnery, by měl dobře znát určité mezikulturní rozdíly, aby tak předešel případným konfliktům a mohl efektivně komunikovat se zástupci jiných kultur. Cílem mé práce bylo zmonitorovat dostupnou literaturu, která se týká mezikulturních rozdílů a specifik jednání s Kanaďany, a následně provést analýzu třech konkrétních příkladů obchodního jednání. Zdrojem informací pro praktickou část práce byl hloubkový rozhovor vedený s jednatelkou firmy, která dlouhodobě spolupracuje s Kanadou. Získané poznatky a rady mají sloužit především obchodníkům, kteří se vydávají do Kanady nebo kteří jednají s Kanaďany i mimo území jejich státu. Okruh čtenářů však může být i širší -- práce jistě poslouží i lidem, kteří se vydávají do Kanady za studiem či jako turisté.
Particularities of the entrepreneurial environment, business and cultural particularities of the Italian region Lombardy
Gurišová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí Lombardie s ohledem na její kulturní a obchodní specifika. Práce je rozdělena do třech kapitol. První kapitola přibližuje základní informace o daném regiónu, jako jsou geografie a historie. Druhá kapitola je rozdělena na čtyři větší podkapitoly a analyzuje podnikatelské prostředí Lombardie z pohledu politického, ekonomického, sociálně-kulturního a technologického. Poslední kapitola je výčtem silných a slabých stránek trhu v Lombardii.
Postavení ženy v obchodě a podnikání v arabských zemích - srovnání s EU
Kalábová, Markéta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza postavení žen v obchodě a podnikání v arabském světě ve srovnání s postavením žen v Evropské Unii. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První část je zaměřena na ženy v arabském světě. Charakterizuje islám, o který se opírá jak postavení žen ve společnosti, tak postavení žen na trhu práce, dále poskytuje údaje o zaměstnanosti vybraných států v jednotlivých sektorech, udává důvody, proč ženy nemohou zastávat určité pozice a jaký podíl hrají v politickém životě. Tato část je zakončena ukázkou obchodního jednání v některých zemích. Uvedeny jsou také příklady významných arabských žen. Druhá část bakalářské práce analyzuje postavení ženy v Evropské Unii podle jednotlivých bodů z první části. Závěrečná kapitola je věnována srovnání obou odlišných světů. Součástí je také potvrzení či vyvrácení hypotézy, zda ženy v arabském světě musí čelit útisku, diskriminaci, neschůdným podmínkám a jsou tak nespokojené, jak jsou v naší společnosti často interpretovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.