Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Towards implementing the instruments of Bologna process in the area of recognition of foreign diplomas in the Czech Republic
Peterková, Michaela ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato studie se zabývá implementací jako stádiem politického cyklu, které může značně ovlivnit, jestli implementovaná politika bude mít požadovaný dopad. Autorka se zaměřuje na implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, v čem analýza implementace těchto konkrétních nástrojů může obohatit obecné znalosti o implementaci politiky. Pro zodpovězení této otázky je vytvořen koncepční a výzkumný rámec, na jehož základě autorka navrhuje teze, které slouží jako předběžné odpovědi na výzkumné otázky. Koncepční a výzkumný rámec je nadále použit v analýze dat, jejichž zdroje zahrnují dotazníkové šetření, analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Na základě analýzy dat autorka předloží doporučení pro implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. V závěru studie jsou pak vyhodnoceny výhody a nevýhody použitého koncepčního a výzkumného rámce. Hlavním přínosem této studie jsou doporučení v konkrétní oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice a vyhodnocení praktického použití koncepčního a výzkumného rámce.
Boloňský proces: Trendy a cíle v českém vysokém školství
Voslařová, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje zmapování základního vývoje Boloňského procesu a jeho hlavních priorit až do roku 2012, především díky rešerši dokumentů vypracovaných při konaných konferencích. Podrobněji práce popisuje vybrané dílčí cíle, jako je mobilita, vytvoření národních rámců kvalifikací a zavedení třístupňové struktury vzdělávání v Evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání, který byl vytvořen Boloňským procesem. Zabývá se těmito prioritami především z pohledu České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Na základě vzájemné komparace odhaluji nedostatky české implementace a vyvozuji možnosti, jak tyto nedostatky efektivně řešit. Zmíním například nutnost přetvoření programů bakalářského cyklu na více profesně orientované programy. Hypotézou práce je tvrzení, že má implementace priorit Boloňského procesu pozitivní vliv na české vysoké školství. Práce tvrzení nepotvrzuje, ani nevyvrací. Pouze připomíná, že až s odstupem času se ukáže celková pozitivita, či negativita Boloňského procesu v Čechách.
Zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v EU a ČR
Babický, Vojtěch ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Práce pojednává o současném vývoji vysokoškolského vzdělávání a o zajišťování jeho kvality v České republice a v Evropě. Cílem práce je analyzovat jakým způsobem v současnosti funguje zajišťování kvality a akreditační proces v evropském prostoru a v České republice, a jak dalece navrhované změny zákona budou odpovídat evropským kritériím Evropské asociace pro zajišťování kvality (ENQA).
Boloňský proces - vytváření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání
VYBÍHALOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou Boloňského procesu, jehož prostřednictvím má dojít k vytvoření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Jejím cílem je představení vzniku a vývoje tohoto procesu, vysvětlení jeho hlavních principů a popsání jeho vnitřní struktury a fungování. Dále práce hodnotí způsob implementace Boloňského procesu v České republice a ve Francii. Konkrétně se pak zaměřuje na zapojení se Jihočeské a Jihobretaňské univerzity do tohoto procesu a hodnotí jeho přínosy pro obě univerzity a pro jejich vzájemnou spolupráci.
Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?
KUJÍNKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých studijních programů učitelství německého jazyka na 2. stupni základních škol na českých vysokých školách a porovnání výsledků. V teoretické části shrnuji informace o vývoji české vzdělávací politiky po roce 1989 a prezentuji nejdůležitější dokumenty ovlivňující současnou vzdělávací politiku, jakož i politiku jazykovou. V praktické části se již věnuji samotnému studiu. To je na všech vysokých školách v souladu s Boloňským procesem koncipováno jako strukturované. Předmětem analýzy je tedy bakalářský stupeň a navazující magisterský stupeň studia. Pro porovnání jsem si vybrala z celého oboru pouze část výuky věnovanou přípravě studentů na výuku německého jazyka na základních školách. Důraz je kladen na porovnání nabízených předmětů, tematickou skladbu předmětů a způsob získání didaktických znalostí a pedagogických dovedností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.