Název:
Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?
Překlad názvu:
Analysis of accredited study programs "German language for the 2nd grade at basic school"
Autoři:
KUJÍNKOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých studijních programů učitelství německého jazyka na 2. stupni základních škol na českých vysokých školách a porovnání výsledků. V teoretické části shrnuji informace o vývoji české vzdělávací politiky po roce 1989 a prezentuji nejdůležitější dokumenty ovlivňující současnou vzdělávací politiku, jakož i politiku jazykovou. V praktické části se již věnuji samotnému studiu. To je na všech vysokých školách v souladu s Boloňským procesem koncipováno jako strukturované. Předmětem analýzy je tedy bakalářský stupeň a navazující magisterský stupeň studia. Pro porovnání jsem si vybrala z celého oboru pouze část výuky věnovanou přípravě studentů na výuku německého jazyka na základních školách. Důraz je kladen na porovnání nabízených předmětů, tematickou skladbu předmětů a způsob získání didaktických znalostí a pedagogických dovedností.The aim of the thesis is an analysis of Czech university study programs for teaching German language at the 2nd grade basic schools and comparison of the results. Information about development of Czech educational policy since 1989 is summarized in the theoretical section, where I also presented the most important documents affecting current educational policy as well as the language policy. The practical part is dedicated to the study itself. All universities keep their study programs in line with the Bologna process, conceived as structured. The subject of my analysis is Bachelor's degree and follow-up master's degree study. I have chosen only a specific part of the field, which is devoted to preparing students for German language teaching at basic schools. Emphasis is placed on the comparison of offered subjects, thematic composition of subjects and the way of obtaining didactic knowledge and teaching skills.
Klíčová slova:
Boloňský proces; dokumenty; kredity; německý jazyk; přednáška; seminář; studijní obor; studijní plán; vyučované předměty; zkouška; základní škola; zápočet; basic school; Bologna process; courses; credit; credits; curriculum; documents; exam; German language; lectures; seminars; study program Citace: KUJÍNKOVÁ, Eva. Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13590