Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autobiografické prvky v literární tvorbě Jany Černé
Militz, Anna ; Stárková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vučka, Tomáš (oponent)
(česky) Bakalářská práce Autobiografické motivy v tvorbě Jany Černé je věnována životu a dílu české spisovatelky Jany Černé. Autorka se zaměřila na autobiografické prvky v literární tvorbě spisovatelky a pomocí komparativní metody je srovnává s archivními prameny. Práce obsahuje také stručný životopis Jany Černé, který díky použití nepublikovaných zdrojů a rozhovorů s pamětníky přináší nová fakta a opravuje nepřesnosti v dřívějších publikacích týkajících se spisovatelky. Autorka se rovněž zaměřila na otázku oficiální tvorby v letech 1948 - 1969 ve spojitosti s dílem Jana Černé. Práce je doplněna obrazovou přílohou.
400 Blows - film of many faces
Krásová, Kristýna ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Film Nikdo mne nemá rád byl natočen francouzským režisérem François Truffautem, který patří do Nové vlny, hnutí ve francouzské kinematografii na konci 50. let. Tato práce zkoumá nejen širší kontext autorova života, Nové vlny, vzniku filmu a jeho velkého úspěchu na Filmovém festivalu v Cannes roku 1959 (Nejlepší režie). Hlavní pozornost je v práci věnovaná analýze filmu, zaměřuje se na autobiografické prvky a znaky Nové vlny objevující se ve filmu, stejně tak i na specifičtější témata, konkrétně dětství, jedno z nejdůležitějších témat v Truffautově tvorbě, a postavu Antoine Doinela, ztvárněného Jean- Pierre Léaudem, který je hrdinou dalších čtyř filmů o následujících obdobích jeho života.
Samira Bellil: Dans l'enfer des tournantes - komentovaný překlad díla rozšířený o analýzu problematiky překladu a recepce děl z oblasti tzv. literatury "beurs"
Vašková, Adéla ; Šotolová, Jovanka (vedoucí práce) ; Brunel, Aude (oponent)
Tato diplomová práce sestává z překladu vybraných kapitol z knihy Dans l'enfer des tournantes, autobiografie francouzské autorky alžírského původu Samiry Bellil. Komentář je rozdělen do dvou částí: první část sestává z přehledu vývoje literatury francouzských autorů maghrebského původu, takzvaných "beurs", jazyka, jejž ve svých dílech užívají a recepce jejich literárních děl, druhá pak z analýzy výchozího textu pro překlad, jeho recepce, překladatelských problémů a jejich řešení a zvolené metody překladu. Klíčová slova: Samira Bellil, autobiografie, beurs, překlad, analýza překladu, metoda překladu, překladatelský problém, překladatelský posun, předměstí Paříže
Slave Narratives as a variation on motivational self-help books
Klimt, Vojtěch ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Cílem této práce je nahlédnout na klasické dílo osvíceneckého motivačního textu, Way to Wealth od Benjamina Franklina, a na dva představitele tzv. slave narratives, příběhy uprchlých otroků, z hlediska jejich případné příbuznosti. Práce porovnává jednotlivé texty a hledá strukturální a obsahové analogie, které by poukazovaly na vliv motivačního žánru v americké literatuře na příběhy otroků a prokázaly přítomnost motivačního aspektu v recepci "slave narratives". Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretického úvodu do problematiky a praktické části, jež analyzuje samotné texty. KLÍČOVÁ SLOVA Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. století
V hlíně snů a skutečnosti. Autobiografické postupy v próze Pavla Růžka a Jerzyho Pilcha
Zaor, Olga ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu dvou současných autorů: Pavla Růžka a Jerzyho Pilcha. Hlavním postupem je analýza a interpretace jejich autorské práce s vlastní biografií a přístupu k spisovatelské identitě. Spisovatelé jsou z jednoho pokolení, liší se ale poetikami a literárními tradicemi, na které navazují. Autory spojuje řada společných motivů, které mají zdroj v jejich životech: spisovatelská reflexe, alkoholová nemoc, mýtus dětské krajiny, osudová místa, ženy či konkrétní typy hrdinů (včetně zvířat). Práce také charakterizuje pozici obou spisovatelů ve vědomí českých a polských čtenářů a na knižních trzích.
Utváření svědeckých výpovědí shromážděných v CVH Malach
Strouhal, Matěj ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Kabele, Jiří (oponent)
Ve své práci ukazuji na svědeckých záznamech přístupných v Malach jakými způsoby je utvářeno svědectví. To ve své práci vnímám jako specifický žánr, který je ovlivňován zároveň diskursem a pravidly vyprávění. Ve své práci se pokouším ukázat způsoby, tomu dochází, a tím přispět k lepšímu pochopení svědectví jako takového. Důvodem této snahy je pak mimo jiné i vzrůstající míra využívání svědectví k vzdělávacím účelům, ve kterých se původně doplňkové funkce ve vzta historiografii dostává svědectví stále více prostoru i jako vlastnímu zdroji informací. Skrze výpovědi pamětníků je svědectví schopné přenášet nejen prosté informace, ale díky své autenticitě také emoce a morální apel. Ve své práci na materiálech USC Shoah Foundation Institute ukazuji způsoby, kterými dochází jak k omezování vyprávění diskursem, tak příklady, ve kterých nachází vyprávění v diskursu oporu, či taková, ve kterých se projevuje moc vyprávění nad diskursem. K tomuto závěru docházím na základě analyzování oficiálních dokumentů nadace USC Shoah Foundation Institute. Mezi ně patří podklady pro tazatele a pamětníky, které mají zmiňovaní k dispozici dříve, než je videozáznam pořizován. Dále pak návody pro katalogizování a indexování získaných svědeckých záznamů a příručka pro uživatele archivu. Ve druhé části analýzy se pak soustředím na obsah...
Autobiography, Subjectivity, and Agency: Dorothy Day's The Long Loneliness
Pedersen, Elisabeth ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Lorenz - Meyer, Dagmar (oponent)
Dorothy Day (1897-1980) byla progresivní a revoluční aktivistka, která zasvětila svůj život bojům s válečnými, chudobami, bezdomovectvím a represivními kapitalistickými politikami, stále však stála za esencialistickými představami o genderu a byla kritická vůči genderové politice Emmy Goldman a mnoho feministek druhé vlny, jako je Betty Friedan. Tato analýza proto poskytuje interpretaci vztahů, rozporů, ztělesnění a mlčení v Denní autobiografii Dlouhá osamělost (1952), aby bylo možné nahlédnout do způsobu, jakým "rámuje" své "já" jako ženu mezi studenou válkou diskurs. Tato analýza se snaží kriticky prozkoumat Dorothyho autobiografii prostřednictvím feministické čočky, která chápe akt psaní autobiografie jako performativního aktu (Smith, 1998), a proto umožňuje analýzu, která se zaměřuje na pojmy subjektivita a agentura, a tak zpochybňuje fundamentalistické představy o identitě. Tato interpretace odhaluje způsoby, kterými Day umísťuje své subjektivní "já" skrze diskurs a jak autobiografické "já" zobrazuje momenty jednání, odporu a potenciálních změn, když se oba přizpůsobují hegemonickým diskurzům o ženskosti a brání jim, aby s nimi hovořily a proti veřejnému diskurzu, který ji obklopuje jako "moskevská Marie", čímž autorizuje její práci a její roli v katolické dělnici.
Marie Kučerová-Herbstová, zakladatelka dětské opery v Čechách
Chalupová, Zuzana ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o významné kutnohorské skladatelce, autorce několika skladeb pro děti, a především tvůrkyni dětské opery Marii Kučerové-Herbstové (1896-1962). Jednotlivé kapitoly se postupně věnují skladatelčině osobnímu životu, profesnímu působení, vazbám na Kutnou Horu a také jejímu dílu s bližším vhledem do dětských oper, které vytvořila.
Edith Piaf - profesní a kariérní vyvoj
Marciňová, Veronika ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
kalářská práce se zabývá životem a kariérou Edith Piaf. V práci jsou zkoumány jednotlivé životní etapy a kariérní momenty, které přispěly k rozvoji osobnosti této zpěvačky a její profese autorky. Dále práce pojednává jak o klíčových osobnostech, které měly podíl na zpěvaččině kariérním růstu, tak o mužích, kteří ji inspirovali při psaní písní a kterým následně vypomohla v jejich kariéře. Neméně důležitý prostor je věnován vývoji a tvorbě repertoáru Edith Piaf, který se utvářel v závislosti na zpěvaččině psychickém a fyzickém rozpoložení. Výsledkem této práce je chronologicky navržený plán, který poskytuje ucelený náhled na životní cestu a vývoj kariéry Edith Piaf, která se proslavila v celosvětovém měřítku přispěla k rozšíření a vývoji písňového žánru. Dále byla zjištěna klíčová role Raymonda Asso při utváření a budování kariéry a důležitost milostných vztahů pro získání inspirace a udržení tvůrčího ducha. Použitou metodou pro vypracování bakalářské práce byla rozsáhlá rešerše sti života a kariéry Edith Piaf za pomoci knižních a elektronických zdrojů. Dále bylo využito audiovizuálních dokumentů k lehkému rozboru písní. KLÍČOVÁ SLOVA Edith Piaf, šanson životopis, kariéra

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.