Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Financování veřejných vysokých škol v České republice
Pešíková, Natálie ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá financováním veřejných vysokých škol v České republice. Popisuje, analyzuje a hodnotí současný způsob financování škol z veřejných i dalších zdrojů a upozorňuje na jeho nejzávažnější problémy. Další část práce je věnována problematice zavedení školného jako jednoho z možných způsobů finanční spoluúčasti studentů. Představeny jsou argumenty pro a proti jeho zavedení a je řešena otázka možné podoby školného v České republice. V souvislosti s tím je pozornost věnována finanční pomoci studentům, především spoření na vzdělání a studentským půjčkám na školné, bez kterých je zavedení školného těžko představitelné. Zvažována jsou kritéria, která by měl optimální systém půjček splňovat, a dále jsou představeny a zhodnoceny některé možné varianty systému půjček na školné. V závěru práce jsou uvedeny některé další možnosti, odkud mohou veřejné vysoké školy získat finanční prostředky nad rámec státního rozpočtu.
Zvýšení školného na britských univerzitách v roce 2010
Štěpánová, Marie ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je případovou studií, založenou na metodě analýzy, která se věnuje problematice vysokého školství ve Velké Británii. Ve své první části se konkrétně zaměřuje na genezi rozhodnutí britské vlády o zvyšování školného na veřejných vysokých školách, provedeného v roce 2010 ve Spojeném království (vyjma bezplatných skotských univerzit). Druhá část se zaměřuje na argumenty na podporu i v neprospěch tohoto rozhodnutí, které zaznívaly ve společensko-politické diskuzi. Sledovaným obdobím je květen až prosinec 2010, tedy období od voleb do Dolní sněmovny, které vyústily k vytvoření překvapivé koalice doposud politicky neslučitelných liberálních demokratů a konzervativců, do samotného odhlasování vládního návrhu. Odlišný pohled dvou vládních stran na oblast financování univerzitního systému, kterému díky masivním škrtům hrozilo podfinancování, zapříčiňoval i neshody v rámci koalice i stran; liberální demokraté řešili dilema, zdali se přiklonit k vládě, podporující vyšší příspěvky ze strany absolventů a navazující na návrhy tzv. Brownovy revize vysokého školství, nebo ke svým předvolebním slibům, které byly na odmítání školného založené. Pozitivních reakcí se návrh dočkal hlavně u sdružení univerzit (Russell Group, UUK), které argumentovaly prospěchem absolventů z titulu, zvýšením konkurenceschopnosti...
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Argumenty Bubliny Vyššího Vzdělání v USA
Kasanová, Barbora ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Prokop, Jaromír (oponent)
Systém vyššího vzdělávání je ve Spojených Státech Amerických pod negativním vlivem neudržitelného ekonomického modelu násobeného hlubokým ovlivňováním veřejnosti.Bývalo pravidlem, že vysokoškolské vzdělání bylo pro absolventy klíčem ke získání dobře placeného zaměstnání.Jsme uprostřed spekulativní bubliny vytvořené kombinací levných úvěrů, grantů a přehnaných očekávání stran vyššího vzdělávání ve Spojených Státech Amerických. Zvýšený zájem o vysoké školy, neustále zvyšující se školné a poplatky za ubytování stejně jako snadný přístup k úvěrům jsou faktory této bubliny a tato práce je má za cíl analyzovat.
Analýza nabídky bankovních produktů určených studentům
Voráčová, Marcela ; Blahová, Naděžda (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá bankovními produkty pro studenty. Teoretická část popisuje tři základní přístupy k systematizaci bankovních produktů. Praktická část se zaměřuje na analýzu základních bankovních produktů konkrétních bank působících v České republice a na Slovensku a na jejich následnou komparaci. Porovnávanými produkty jsou studentský účet, kontokorent, kreditní karta a spotřebitelské úvěry pro studenty. Práce se dále zabývá možností zavedení školného v České republice a přístupy k systému půjček pro studenty, které jsou využívány ve světě. Také obsahuje případovou studii, která zkoumá, zda má zavedení školného vliv na chování studentů a vysokoškolských institucí.
Analýza systému terciárního vzdělávání v České republice se zaměřením na připravovanou reformu vysokých škol v letech 2006 - 2015
Poupová, Jana ; Procházka, Pavel (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje systém terciárního vzdělávání v České republice, zejména způsob financování tohoto systému a jeho reformě, tj. zavedení školného na vysokých školách. Toto téma bylo velmi aktuální cca do roku 2015 a je velice pravděpodobné, že jeho aktuálnost v následujících letech opět vzroste. Teoretická část práce popisuje systém terciárního vzdělávání v ČR, průběh a obsah reformy terciárního vzdělávání od roku 2006 do roku 2015 a krátce nastiňuje systém terciárního vzdělávání ve Velké Británii. Praktická část práce ověřuje pomocí dotazníkového šetření možnost zavedení školného na vysokých školách a zjišťuje dopady jeho zavedení. V případě zavedení školného tak, jak bylo plánováno dle reformy, by došlo k poklesu studentů vysokých škol o 47,3 %. V závěru práce jsou navržena možná doporučení, vhodná v případě zavedení školného.
Systém vysokoškolského studia v ČR a financování vysokých škol
Ryskina, Mariya ; Severová, Lucie (vedoucí práce)
Cíl práce: Hlavním cílem této bakalářské práce bude analýza systému vysokoškolského vzdělávání v České Republice. Analýza financování vysokých škol. V teoretické části bude popsáván vzdělávací systém v ČR, formy vzdělávání, náklady na vzdělání a výdaje státu na provoz vysokých škol. V praktické části bude provedeno porovnání s financováním vysokých škol Evropy, které dosáhly nejvyššího ocenění kvality vzdělání. Metodika: Teoretická části diplomové práce se bude zpracovávat pomocí informačních zdrojů, vztahujících se k systému vysokoškolského vzdělání v ČR, pomoci deskriptivní metody. V praktické části bude využita metoda analýzy a komparativní, pomoci kterých se vypracují údaje týkající porovnání několika vysokých škol. Doporučený rozsah práce: 30-40 stran Doporučené zdroje informací Brdek, M., & Vychová, H. (2004). Evropská vzdělávací politika. Praha: ASPI. Grecmanová, H. (2015). Vysoká škola jako instituce . Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Koucký, J., Bartušek, A., & Zelenka, M. (2013). Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Severová, L., & Šrédl, K. (2010). Znalostní ekonomika. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU. Šmídek, P. (2005). Financování vysokoškolského vzdělání v České republice a Evropské unii. Praha: VŠE.
Vysokoškolské vzdělávání v ČR a systém jeho financování
Benák, Aleš ; Severová, Lucie (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vysokoškolským vzděláváním v České republice a systémem jeho financování, které řeší nejen ekonomická teorie, ale také hospodářská praxe. Teoretická východiska popisují důležité pojmy a definice z oblasti vzdělávání. V této kapitole je také rozebrán systém vzdělávání, včetně mezinárodní klasifikace vzdělávání a popisu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Dále je zde také popsána historie vysokoškolského vzdělávání v České republice a jeho současný stav. Tyto stavy jsou zde analyzovány z hlediska počtu studentů a absolventů a také jsou zde uvedeny možnosti financování vysokých škol včetně vývoje v posledních letech. Praktická část práce pak provádí analýzu financování dvou veřejných vysokých škol. Porovnávána je Česká zemědělská univerzita v Praze a Mendelova univerzita v Brně. U těchto vybraných veřejných vysokých škol je provedeno shrnutí jejich aktuálních činností a stavů, které ovlivňují některé zdroje jejich financování. Následně je provedeno zhodnocení jejich aktuální finanční situace a analyzován jeho vývoj v období 2009-2014.
Podnikatelský záměr na založení školky
Neubauerová, Mirka ; Němec, Jiří (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Nově vznikající společnost se bude zaměřovat na kompletní dlouhodobé služby v hlídání dětí především předškolního věku, aby se rodiče mohli věnovat pracovním záležitostem, společenským nebo kulturním aktivitám. Jako doplňující služby by dále poskytovala krátkodobé hlídání dětí včetně služeb zahrnujících doprovod dětí do zájmových kroužků nebo výuky cizích jazyků. Kvalita služeb bude zajištěna pomocí odborného personálu a studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno. Cenová strategie agentury vychází z kvality a komplexnosti služeb a je dána především přidanou hodnotou v množství odborného personálu. Přístup firmy je založen na výrazné podnikatelské kultuře a inovativním přístupu. Společnost bude vyhledávat spolupracovníky s novými přístupy a ideami a spoléhá v intenzivní spolupráci s Pedagogickou fakultou.
Financing higher education in Slovak republic and Australia
Morochovičová, Miriam ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Význam terciárního vzdělávání v posledních letech roste, jelikož kvalitní vysokoškolský systém a vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí je základním předpokladem rozvoje země. Tato bakalářská práce porovnává zásadně odlišné systémy financování vysokého školství ve vybraných zemích, a to financování vysokého školství ve Slovenské republice založené na principu dotací veřejným sektorem a naopak australský systém fungující na principu odloženého školného. Analýza jednotlivých modelů financování terciárního vzdělávání předkládá hlavní výhody a nevýhody úspěšného australského systému a na základě těchto poznatků podává určité návrhy k implementování výhodných rysů financování vysokého školství v Austrálii na Slovensku. Za výhody můžeme považovat přesun částečné zátěže z veřejného na soukromý sektor, zkvalitnění a záměrné neprodlužování studia jako i dodatečný tok finančních prostředků do vysokoškolského vzdělávání.V případě implementace formy odloženého školného do slovenského vysokoškolského systému je potřeba brát do úvahy aktuální situaci ve Slovenské republice jako i vysoké administrativní náklady spojené se zavedením nového systému. K úspěchu reformy vysokého školství by mohla dopomoct optimalizace výše školného jako i omezení zpoplatněného studia jen na některé obory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.