Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
How do the younger school age children conceptualize the moral problems in their games?
Pastíriková, Jana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalárska práca je zameraná na hru detí mladšieho školského veku. Konkrétne napreskúmanie paradoxu vzniku autonómnej morálky na základe spolupráce v hre, v kontraste s prvkami súťaže, rivality a hádok, ktoré sa v nej tiež často objavujú. Ako deti chápu a riešia mravne problematické situácie som zisťovala prostredníctvom kvalitatívneho výskumu v školskej družine. K zberu dát som použila metódu zúčastneného pozorovania a následne som viedla pološtruktúrované rozhovory s vybranými deťmi a s pani vychovávateľkou. Takto štruktúrovaný výskum mi umožnil porozumieť pravidlám hier a tiež tomu, ako k nim pristupujú deti. Na základe toho som následne mohla opísať a analyzovať dôvody vedúce k prerušeniu hry a ich riešenie deťmi. Zistila som, že mravne problematické situácie v hre síce často viedli k jej prerušeniu, no vkonečnom dôsledku sa deti vždy snažili ojej obnovenie prostredníctvom spolupráce. V spolupráci následne pokračovali aj v priebehu celej hry tak, aby im hra prinášala potešenie a zábavu. V ich hrách bola kľúčová aj snaha hráčov o výhru, pretože prispievala k zvyšovaniu kvality hry ako celku.
Dítě a hřiště
Buzická, Lada ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Grendelová, Erika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o hřišti a jeho různých principech zaměření. Popisuje významy dětského hřiště a zaměřuje se na ovlivnění a formování psychomotorických stránek dětské osobnosti konkrétními herními prvky. Také vymezuje pojem volného času a jeho význam. Tato práce se dále věnuje vybavení dětských veřejných hřišť, jejich bezpečnostním požadavkům a zabezpečení. Dále rozebírá vybraná veřejná hřiště na Praze 9 - Proseku a pomocí průzkumu zjišťuje, zda nově zrekonstruované hřiště splňuje požadavky dětí a rodičů.
Děti v předškolním věku a volný čas
LOMOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou volného času dětí předškolního věku. Teoretická část práce charakterizuje děti předškolního věku z hlediska jejich vývoje, jak důležitá je rodina, mateřská škola a volný čas. Dále se věnuje volnému času, kde jsou nejprve vymezeny základní pojmy, dále funkce volného času, faktory, které ovlivňují trávení volného času a také specifiky volného času dětí. V neposlední řadě se zabývá činnostmi, které souvisejí s volným časem dětí předškolního věku. Hlavní činností je volná hra, mezi další patří práce a učení. Tyto činnosti většinou jsou spontánní a děti si ani neuvědomují, že se učí nebo pracují. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem. Na základě uskutečněných strukturovaných rozhovorů budou nalezeny kategorie charakteristické pro prožitek času volna u dětí předškolního věku.
Vliv médií na hrové chování dětí
PAŤHOVÁ, Karla
Tématem bakalářské práce je vliv médií na hrové chování dětí. Konkrétně se práce zaměřuje na mediální vzory, které mají předškolní děti tendenci napodobovat ve svých hrách a hrových činnostech. Cílem této práce je upozornit na ovlivňování dětské hry médii, zejména televizními pořady. Teoretická část se orientuje na vývoj hry dítěte předškolního věku. Dále pak na poznatky o vlivu médií na formování člověka, především o působení televizního vysílání na děti předškolního věku. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, které proběhlo ve 4 mateřských školách Jihočeského kraje. Tato část se zaměřuje na zjištění, do jakých mediálních rolích se situují děti předškolního věku a čím jsou pro ně tyto role přitažlivé.
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Nesoutěžní hra jako průvodce v hledání smyslu
KUBIŠTOVÁ, Lívia
Tato teoretická bakalářská práce se zabývá hrou a soutěží jako dvěma možnými přístupy člověka k aktivitám. Soustředí se na vztah těchto přístupů ke smyslu aktivity samé. Je naznačena možnost nahlížet soutěž z poměrně nové perpektivy není tu chápána jako opak spolupráce, ale jako protipól hry. Práce vychází především z myšlenek těchto autorů: Johan Huizinga, Roger Caillois, Morton Deutsch, Martin Buber, Viktor Emanuel Frankl a Alfried Längle.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Kudlička, Jan ; Matoušková, Petra (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Projekt zpracovává předpolí Květné zahrady v Kroměříži.Vše je řešeno tak,aby plynule navazovalo na stávající zahrady.Je pojat moderní formou,která se drží původního konceptu ale obohacuje jej o dynamickou formu.Hlavní zřetel je brán na návštěvníka tak,aby si návštěvu co nejvíce užil a pozitivně jej obohatila.
Informační systém kulturních a hudebních akcí Brno Plus
Škrha, Jakub ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Stryka, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podstatnými kroky pro reálné vytvoření informačního systému pro redakci občanského sdružení Brno Plus, pro prezentaci článků, video reportáží, foto galerií a kulturních akcí brněnských kulturních zařízení. Tato práce se zabývá personalizací systému pro uživatele, navrhuje modul pro výměnu dat s jinými servery pomocí kanálů XML a nabízí modul pro správu zveřejňovaných reklam spolu s vyhodnocením jejích statistik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.