Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Úroveň právního vědomí řídících pracovníků škol a školských zařízení
Smutný, Lukáš ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství AUTOR: Ing. Lukáš Smutný KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce na téma Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství zkoumá úroveň právního vědomí ředitelů základních škol, a to ověřením jejich orientace ve školském zákoně a zákoně o pedagogických pracovnících. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace, ze kterých následně vychází praktická část práce, jejíž cíl vyúsťuje ve výzkumné problematice dvou hypotéz, zda je úroveň právního vědomí řídících pracovníků základních škol závislá na délce řídící praxe či kvantitě absolvovaných vzdělávacích seminářů-kurzů v oblasti legislativy a srovnání této úrovně s ohledem na úplnost řízené školy. Práce analyzuje systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, mapuje nejvýraznější instituce v této oblasti v Moravskoslezském kraji a navrhuje ekvivalentní model dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Těžištěm praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření, průzkumu, anonymních testů v podobě uzavřených a otevřených otázek...
Historie a perspektiva malotřídního školství konkretizovaného v regionu Jičínsko
Šindlářová, Darina ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracovat vývoj málotřídní školy v Jičíněvsi (okr. Jičín) a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci školy. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih málotřídní školy v Jičíněvsi a v širším pohledu celému regionu Jičínska. Těmto kapitolám předchází náhled na vývoj, současné postavení i perspektivu elementárního školství v českých zemích s důrazem na školy málotřídní. K práci bylo využito historických metod a obsahové analýzy dokumentů. Praktická část popisuje projekt realizovaný s žáky mladšího školního věku, jehož cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Jičíněvsi a zapůsobit na jejich vztah ke škole i místu, kde žijí. Formou dotazníků a rozhovorů pak byl proveden průzkum současného stavu a perspektivy málotřídních škol jičínského regionu včetně školy v Jičíněvsi. Následnou analýzou výsledků byla zhodnocena životaschopnost těchto škol.
Vztah ředitele školy a obce jako jejího zřizovatele
Poláková, Zdena ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem závěrečné práce je vztah mezi ředitelem školy a obcí jako jejím zřizovatelem. V práci jsou vysvětleny pojmy, které tento vztah definují a nejvíce ovlivňují. Cílem práce bylo pomocí empirického výzkumu zmapování a analýza problémových oblastí vzájemného vztahu a to jak ze strany ředitelů, tak ze strany zřizovatelů a syntéza pohledu obou stran do společného řešení s návrhy možných doporučení. Dotazníkové šetření dvou skupin respondentů, ředitelů a zřizovatelů potvrdilo nejproblematičtější oblasti vztahu ředitele školy a zřizovatele. Závěr práce obsahuje návrhy možných řešení, jak zkvalitnit vztah ředitele a zřizovatele.
Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů
Kašáková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů AUTOR: Eva Kašáková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výběrová řízení na pozici ředitele školy z pohledu uchazečů, je zaměřena na potvrzení hypotézy, že ředitelé dávají přednost při výběrových řízeních požadavkům na manažérské znalosti a zkušenosti. V teoretické části jsou popsány jak všeobecné postupy výběrových řízení s dalšími metodami, tak postupy výběrových řízení na vedoucí funkci ve školství. V praktické části jsou zkoumány formou vlastního dotazníku výběrová řízení, kterými kandidáti na ředitele školy, školského zařízení již prošli. Další část dotazníku je věnována tomu, jaká kritéria očekávali kandidáti ve výběrovém řízení. Poslední část dotazníku zkoumá pořadí kritérií podle důležitosti, tak jak je vnímají účastníci výběrových řízení. Dotazník je obsahově zaměřen zejména na manažérské znalosti a zkušenosti. Data jsou vyhodnocena v grafech a tabulkách, jsou porovnány výsledky celorepublikové s výsledky z Moravskoslezského kraje. Výstupem bakalářské práce jsou dva rozdílné výsledky. V případě základního (celorepublikového) souboru se hypotéza, že uchazeči považují manažérské znalosti a zkušenosti za...
Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj
Hejdová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj AUTOR: Bc. Eva Hejdová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání ředitelů mateřských a základních škol. Vychází z teoretických poznatků dané problematiky, z odborné literatury a dalších dostupných zdrojů, praktická část je založena na získání dat z dotazníkového šetření a jeho analýze. Zaměřuje se na vývoj konceptu celoživotního vzdělávání, strategické dokumenty, úlohu, kompetence a profesní rozvoj ředitelů škol v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Uvádí etapy a atributy celoživotního vzdělávání, součásti a funkce celoživotního učení, další vzdělávání, význam a zhodnocení situace v oblasti celoživotního vzdělávání v České republice. Cílem práce je zmapovat oblast celoživotního vzdělávání ředitelů škol, dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění, jaký postoj mají ředitelé k oblasti celoživotního vzdělávání, dále na specifikaci jejich vzdělávacích potřeb a preferenci nejpřijatelnějších forem vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zviditelnění vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských a základních škol, poptávky po zaměřenosti vzdělávání a nejpřijatelnějších forem vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání,...
Vývoj školského managementu a jeho vliv na rozvoj školství v Kralovicích
Holopírková, Petra ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na historický vývoj školství a s ním souvisejícího školského managementu na území naší republiky se zam ením na zmapování historického vývoje školství a jeho ízení v Kralovicích. Cílem diplomové práce je zachytit postupný vývoj a prom ny školství v souvislosti s vývojem školského managementu na našem území. Práce se zam uje p edevším na nejd ležit jší reformy a události, které zasáhly do školského systému. Komplexní, ucelený pohled na celkový vývoj školství a p edevším jeho ízení mohou využít nejen pedagogi tí pracovníci a ú edníci odbor školství na všech stupních ízení, ale také místní u itelé, žáci a obyvatelé m sta Kralovice.
Řídící činnosti orgánů zajišťujících společnou část maturitní zkoušky v náběhové fázi v roce 2011
Očenášek, Vladimír ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Maturitní zkouška se od roku 2011 skládá ze dvou částí - společné (státní) a profilové (školní). První plán na konání této podoby maturitní zkoušky se objevil za tzv. první vlády Václava Klause (ministr školství Ivan Pilip) v roce 1994. Dalších 9 vlád se na podobě a realizaci maturity nedokázalo dohodnout. Dohoda padla až v srpnu 2010 za vlády Petra Nečase a ministra školství Josefa Dobeše. Cílem práce bylo vyhodnotit názory ředitelů a komisařů středních škol Středočeského kraje na řídící činnosti spojené se společnou částí maturitní zkoušky v náběhové fázi v roce 2011 a posoudit, zda existují kritická místa dílčích řídících činností a případně navrhnout jejich úpravu.
Hodnocení ředitelů středisek volného času zřizovatelem
Strašáková, Martina ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat stav hodnocení ředitelů středisek volného času (dále jen SVČ) z pohledu zřizovatele pro potřeby stanovení výše odměn. Práce v úvodu zařazuje SVČ do systému českého školství. Věnuje se aktuálnímu stavu středisek v ČR, včetně pohledu na financování, pedagogické pracovníky a právní normy, které ovlivňují činnost ředitele střediska volného času a jednotlivých zřizovatelů. Dále se zaměřuje na téma hodnocení ředitelů z různých pohledů. Práce popisuje metody hodnocení, které mohou být využity při hodnocení, včetně hodnocení pro stanovení výši odměny. Věnuje se jednotlivým kritériím, která zřizovatelé v některých případech zveřejňují na svých webových stránkách. Jsou zde uvedena nejčastější kritéria hodnocení a popsány procesní postupy hodnocení, jak ze strany ředitelů SVČ, tak ze strany zřizovatelů SVČ. V závěru jsou uvedena doporučení pro zřizovatele, která mohou být využita při hodnocení pro stanovení výše odměny ředitelů SVČ.
Sociální klima učitelského sboru
PECHKOVÁ, Šárka
Překládaná bakalářská práce se věnuje tématu klima učitelského sboru. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje teoretickým východiskům dané problematiky jsou zde vysvětleny základní pojmy, dále jsou popsány některé faktory ovlivňující klima a také výzkumné nástroje, kterými lze sociální klima zkoumat. V neposlední řadě jsou zmíněny některé výzkumy sociálního klimatu učitelských sborů. V druhé (výzkumné) části práce je popsána metodika výzkumného šetření. Jako výzkumný nástroj byl zvolen standardizovaný dotazník OCDQ RS. Následně jsou popsány a interpretovány výsledky výzkumného šetření, které provedla autorka v jedné konkrétní střední škole. Výsledky jsou následně diskutovány a komparovány a již proběhlými výzkumy v této oblasti. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že klima učitelského sboru zkoumané střední školy je poměrně otevřené a ve své práci jsou vysoce angažovaní. Významné rozdíly ve vnímání klimatu se neobjevily u žádné z porovnávaných podskupin. Bakalářská práce bude poskytnuta vedení střední školy, kde bylo výzkumné šetření provedeno a také může sloužit jako zdroj informací pro další výzkumná šetření v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.