Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj
Hejdová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj AUTOR: Bc. Eva Hejdová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání ředitelů mateřských a základních škol. Vychází z teoretických poznatků dané problematiky, z odborné literatury a dalších dostupných zdrojů, praktická část je založena na získání dat z dotazníkového šetření a jeho analýze. Zaměřuje se na vývoj konceptu celoživotního vzdělávání, strategické dokumenty, úlohu, kompetence a profesní rozvoj ředitelů škol v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Uvádí etapy a atributy celoživotního vzdělávání, součásti a funkce celoživotního učení, další vzdělávání, význam a zhodnocení situace v oblasti celoživotního vzdělávání v České republice. Cílem práce je zmapovat oblast celoživotního vzdělávání ředitelů škol, dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění, jaký postoj mají ředitelé k oblasti celoživotního vzdělávání, dále na specifikaci jejich vzdělávacích potřeb a preferenci nejpřijatelnějších forem vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zviditelnění vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských a základních škol, poptávky po zaměřenosti vzdělávání a nejpřijatelnějších forem vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání,...
Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj
Hejdová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Celoživotní vzdělávání ředitelů škol a jejich profesní rozvoj AUTOR: Bc. Eva Hejdová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání ředitelů mateřských a základních škol. Vychází z teoretických poznatků dané problematiky, z odborné literatury a dalších dostupných zdrojů, praktická část je založena na získání dat z dotazníkového šetření a jeho analýze. Zaměřuje se na vývoj konceptu celoživotního vzdělávání, strategické dokumenty, úlohu, kompetence a profesní rozvoj ředitelů škol v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Uvádí etapy a atributy celoživotního vzdělávání, součásti a funkce celoživotního učení, další vzdělávání, význam a zhodnocení situace v oblasti celoživotního vzdělávání v České republice. Cílem práce je zmapovat oblast celoživotního vzdělávání ředitelů škol, dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění, jaký postoj mají ředitelé k oblasti celoživotního vzdělávání, dále na specifikaci jejich vzdělávacích potřeb a preferenci nejpřijatelnějších forem vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zviditelnění vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských a základních škol, poptávky po zaměřenosti vzdělávání a nejpřijatelnějších forem vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání,...
Víra, naděje a láska v díle Vladimíra Boublíka
HEJDOVÁ, Eva
Práce pojednává o víře, naději a lásce v díle prof. Vladimíra Boublíka, jak prozrazuje její název. Na základě analýzy autorových publikací, textů a kritické literatury o něm se snaží podat co nejucelenější poznatky o jeho názorech a uvažování v oblasti zkoumaného tématu. Ačkoli tématiku kardinálních ctností Boublík sám nikdy nerozvíjel, jsou zmiňované ctnosti obsaženy v jeho díle jako principy a projevy života církve i každého křesťana, v jehož centru se nachází Kristus, který je jedinou budoucností každého člověka. Práce zmiňuje také Boublíkův životní postoj k církvi, jeho touhu po dokonalejším křesťanství, jež především svou láskou, která zde dosud není samozřejmostí, nabídne možnost dialogu církve se světem. Pro srovnání nabízí práce také pohled současné teologie prostřednictvím Benedikta XVI., který se vírou, láskou a nadějí zabývá ve svých encyklikách a listech.
Etika podnikání ve zdravotnictví a korupce
Hejdová, Eva ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Somr, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmů etika, morálka, a dalších. Dále popisuje specifika podnikání ve zdravotnictví a subjekty zdravotní péče v České republice. Přináší pohled na korupci ve zdravotnictví, analyzuje dostupné informace o korupčním jednání v České republice a věnuje se doporučením, jak se chovat při korupčním jednání.
Etický kodex a jeho význam pro profesní kompetence
HEJDOVÁ, Eva
Každá profese má určité kompetence. Některé kompetence, které nejsou přímo ohraničeny zákonem, podléhají tzv. etickému kodexu. Nejznámější oblastí, která podléhá etickému kodexu, je lékařství. V teoretické části bakalářské práce vymezím na základě odborné literatury pojem etický kodex, a budu se dále věnovat profesím, které etickému kodexu podléhají. Ráda bych porovnala funkci etického kodexu v minulosti a nyní. Ráda bych se zaměřila na etický kodex učitele, sociálních pracovníků, sester a lékařů, policie a popř. novinářů. V praktické části práce se pokusím zjistit, zda se profese, které jsem popsala v teoretické části, opravdu řídí etickými kodexy. Pro vypracování své bakalářské práce použiji nejprve metodu komparace, kdy porovnám historii s přítomností. Potom zanalyzuji informace získané z řízeného rozhovoru se zástupcem některé z uvedených profesí.
Odměna a trest v předškolním vzdělávání
HEJDOVÁ, Eva
Zvolené téma bakalářské práce naznačuje ústřední problematiku, kterou se práce zaobírá. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti předškolního vzdělávání. Jedná se především o pohledy současného pedagogického přístupu v porovnání s teologickým a společenským názorem na uvedenou problematiku. Praktická část mapuje oblast odměn a trestů tak, jak je ve společnosti akceptována a užívána. Výzkum, zaměřený do rodin věřících a ateistických, porovnáná vlastní zkušenosti rodičů v oblasti odměn a trestů a jejich požadavky ve vztahu k vlastním dětem. Cílem práce je prokázat vliv rodinné filosofie a vlastních zkušeností na užívání odměn a trestů ve výchově dětí. Závěr práce shrnuje zjištěné skutečnosti a vyvrací navrženou hypotézu.
Odměna a trest v náboženské výchově
HEJDOVÁ, Eva
Práce se zabývá odměnou a trestem ve výchově a vzdělávání dítěte. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti náboženské výchovy, zaobírá se také rodinnou výchovou a vzdělávací praxí na základním stupni vzdělávání. V práci je zohledněn přístup pedagogický (nábožensko-pedagogický), psychologický a teologicko-biblický. Praktická část obsahuje výzkumné šetření v oblasti odměn a trestů z pohledu 16 učitelů náboženství. Zabývá se zkušenostmi s odměnami a tresty v jejich dětství, jejich vlastní rodinnou praxí a používání odměn a trestů v hodinách náboženské výchovy. Cílem práce je prokázat míru vlivu vlastních zkušeností a zážitků v oblasti odměn a trestů na jejich užívání ve výchově dětí.
Informovaný souhlas pacienta a poskytování léčebné péče bez souhlasu pacienta
Hejdová, Eva ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Střítecký, Rudolf (oponent)
V práci vyhodnocuji legislativní úpravu povinnosti lékaře informovat pacienta o zdravotním stavu, povaze onemocnění a potřebných výkonech a jejich realizaci v praxi. Dále uvádím právní vymezení týkající se odpovědnosti lékařů při zákroku, kterému nepředcházel souhlas pacienta. Důraz kladu především na právní vymezení těchto institutů a případné odpovědnostní vztahy v této problematice.

Viz též: podobná jména autorů
9 HEJDOVÁ, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.