|
Nové výzvy pro ředitele středních škol v ČR a ve Francii - Projektový management ve sféře školství
Vaňková, Pavla ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce mapuje problematiku projektové činnosti, která se v několika posledních letech stává novou výzvou pro ředitele škol v členských zemích EU. Projekty přispívají nejen k naplňování úkolů výchovně-vzdělávacího procesu, ale také k rozvoji prostředí školy. Cílem práce je komparovat využívání projektových možností v rámci výzkumného vzorku ředitelů středních škol v ČR a ve Francii. Teoretická východiska specifikují projekt a jeho cyklus společně se strategií, nástroji a dotačními možnostmi v rámci vzdělávací a regionální politiky EU. Empirická část šetří rozdíly mezi aktivitou a úspěšností v čerpání dotačních prostředků u vzorku ředitelů českých a francouzských škol a názory na formu mezinárodní spolupráce v rámci podprogramu celoživotního učení Comenius.
|
| |
| |
| |
|
Návrh na zavedení agilní metodiky pro řízení projektu
Rajčan, Miroslav ; Matoušek, David (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zaměřím na zpracování a porovnání agilního a vodopádového řízení projektů. Budu se věnovat tomu, co obsahuje samotné řízení projektů. Jaké lze použít postupy a jaké výhody či nevýhody lze najít u agilního či vodopádového přístupu. Rozvinu úlohy jednotlivých členů týmu od vedení přes scrum mastery až po řadové členy týmů. Výsledkem mé práce je odpověď na otázku, zda mnou zkoumaná firma je vhodná pro agilní přístup řízení projektů.
|
| |
| |
|
Využití nástrojů projektového managementu v praxi
Knotková, Sabina ; Dolečková, Jana (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá projektovým managementem ve vybrané společnosti a následné implementaci zvolených metod a nástrojů, které hodnotí projekt z hlediska jeho předprojektové, projektové a poprojektové fáze. Do obsahu tohoto členění je zahrnuto stanovení cíle, logický rámec, zahájení, plánování, realizace, ukončení, hodnocení výstupů a zpracování návrhů. Použité metody a nástroje jsou teoreticky popsány a poté prakticky využity v analýze současného stavu a návrzích vlastního řešení.
|
| |
| |