Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 521 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

PŘÍRODA A MĚSTO JAKO SPECIFICKÁ PROSTŘEDÍ PRO ORGANIZACI VOLNOČASOVÝCH AKTIVIT
KORYTÁROVÁ, Milena
Tato práce se zabývá problematikou vlivu prostředí na práci pedagoga volného času. Pojednává o jeho činnosti při organizování her v různém prostředí a za rozdílných podmínek, o nutnosti flexibilního myšlení a schopnosti vedení týmu, ale i o důsledné přípravě, která je nutná k dosažení co největšího prožitku. Dále podrobně rozebírá přípravy, průběh a celkovou realizací hry ovlivněné rozdílným prostředím v praxi.

Počítačová hra svébytným literárním dílem?
Kovaříková, Šárka ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.

Využití deskové hry Záludné město pro sociální práci s rizikovou mládeží
Šmejkalová, Radka ; Matoušková, Andrea (vedoucí práce) ; Válková, Helena (oponent)
Záludné město je interaktivní desková hra zaměřená na prevenci rizikového chování v prostředí základních škol. Tato diplomová práce hledá možnosti využití této metody v oblasti sociální práce s rizikovou mládeží. Popisuje teoretická východiska, která umožní modifikaci hry pro sociální práci, a navrhuje cíle a postupy využití metody jako nástroje k otevření prostoru pro práci s tématy rizikového chování a pro mapování znalostí a dovedností klientů. Využitelnost hry pak ověřuje v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež.

PLOŠNÉ ZÁKAZY HAZARDU V ČESKÝCH MĚSTECH A JEJICH EKONOMICKÁ EFEKTIVNOST PO ROCE 2010
Lišková, Magdaléna ; Skopeček, Jan (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením ekonomické efektivnosti plošných zákazů hazardu ve vybraných českých městech od roku 2010. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, kapitolu o společenských nákladech a zabývá se také prohibicí a šedou ekonomikou. Praktická část obsahuje kapitoly o současné legislativní úpravě, o trhu hazardních her v České republice, dále kapitolu, ve které je vysvětlena metodika, a nakonec kapitolu s hodnocením ekonomické efektivnosti. V ní je jako základní nástroj použita cost-benefit analýza a dále vztahová analýza, přičemž vyústění analytické části je závěr, že plošné zákazy hazardu jsou ekonomiky neefektivní. Práce, na rozdíl od mnoha českých studií, pracuje s předpokladem, že společenské náklady vytváří jen patologičtí hráči a zabývá se jen společenskými náklady. Práce přináší nové vyčíslení společenských nákladů a nový pohled na problematiku ekonomické regulace hazardu.

Prožitková pedagogika a seznamovací kurz Jaboku 2005
Šírová, Kateřina ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá prožitkovou pedagogikou jako jednou z možností výchovy ve volném čase. Tato pedagogika není něčím abstraktním, co by existovalo jen v teorii, ale tvoří ji a využívají konkrétní lidé (všichni ti, kteří jsou přesvědčeni o tom, že psychicky a sociálně vyzrálejší lidé dovedou lépe a kvalitněji zvládat vlastní život a současně lépe obstát v těžkých obdobích života, než ti, kteří jsou sice fyzicky zdatní, ale jinak nevyzrálí). Má vést k tomu, aby její aktivity a hry byly cestou člověka ke světu, k okolní přírodě, k druhým lidem i k sobě samému. Tento typ výchovy má nejen uspokojovat nynější vzrůstající potřebu silných zážitků, ale hlavně má nabízet cestu k dospělosti a zdravě působit na člověka, zejména na jeho osobnostní růst, samostatnost, zodpovědnost, zdravé sociální chování a rozvoj dovedností. Cílem této práce je seznámit čtenáře s touto prožitkovou pedagogikou, nabídnout jim inspirace a návod pro realizaci kurzu, který je postaven na prožitkové pedagogice a praktickou ukázku konkrétního realizovaného kurzu, který autorka absolvovala v roli instruktora. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Words versus music: analysis of Samuel Beckett's "Words and Music", "Cascando" and "Rockbaby"
Fořtová, Linda ; Wallace, Clare (oponent) ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dvou rozhlasových her Samuela Becketta a jedné hry divadelní. Tyto tři hry - Words and Music, Cascando a Rockaby - sdílejí jednu podstatnou vlastnost: obsahují hudební složku, ať už ve své struktuře, centrálním tématu nebo v jazyce samotném. Hudba je v těchto dramatech nezbytnou součástí, neboť zde poukazuje na neschopnost jazyka skutečně vyjádřit hluboké emoce, nevyslovitelné prožitky a jiné pocity, pro něž "slova nestačí." Cílem této práce je dokázat, že hudba je skutečně mocnějším vyjadřovacím prostředkem než jazyk, co se týče emočních stavů a pocitů, které jsou pro každého jedince individuální a nelze je paušalizovat či použít pro ně slova běžně užívaného jazyka. Nedostatečnost jazyka je typickým rysem Beckettovy tvorby; v těchto hrách je proti němu postavena hudba, která z tohoto "souboje" vychází jako vítěz.

Rumunská divadelní tvorba po roce 1989
Fiedlerová, Elisabeta ; Valentová, Libuše (vedoucí práce) ; Vajdová, Libuša (oponent)
Tématem této diplomové práce je rumunská dramatická tvorba, která vznikla po roce 1989. Pro nastínění současné situace jsem si vybrala patnáct stále ještě tvořících dramatiků: Liu Bugnar, Ştefana Caramana, Gianinu Cărbunariu, Nicoletu Esinencu, Bogdana Georgesca, Mihaie Ignata, Veru Ion, Mariu Manolescu, Mihaelu Michailov, Alinu Nelegu, Ştefana Pecu, Ioana Petera, Gabriela Pintileie, Savianu Stănescu a Carmen Vioreanu. Jmenovaní autoři patří k rumunské "nové vlně", která se částečně inspirovala rumunskou meziválečnou avantgardou a tvorbou britských a skandinávských dramatiků první poloviny devadesátých let, česky označovanou jako cool drama a výstižněji polsky nový brutalismus. První, kteří se insirovali tímto směrem, byli Nelega, Stănescu a Caraman, generace porevolučních dramatiků, ale opravdový brutalismus předvedli až mladší tvůrci, nazývaní "Generace 2000", a to především Peca Ştefan. Jemu, M. Ignatovi, A. Neleze, G. Cărbunariu a L. Bugnar jsem věnovala ve své práci největší prostor, u každého z nich jsem si vybrala tři hry. Pětici jmenovaných autorů spojuje "divadlo sociálních témat", tedy dramata inspirovaná každodenní rumunskou realitou s jejímy stereotypy a předsudky, a smysl pro humor, který ve svých dílech uplatňují při konstatovaní nebo kritice společenského řádu, ale odlišují se stylem psaní. K...

Výuka hry na trombon pro začátečníky
Kárník, Václav ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce Výuka hry na trombon pro začátečníky pojednává o výuce, praktické metodice, literatuře a motivaci žáků ve hře na trombon pro začínající hráče. Zaměřuje se hlavně na konkrétní postupy, jako jsou předpoklady pro hru na trombon, výběr nátrubku, držení nástroje, nátisk, nasazení a dýchání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o samotných počátcích studia hry na trombon. Druhá kapitola se zabývá metodickými postupy, kde je pojednáno o nátiskových a dechových cvičeních, rozvoji techniky, způsoby hry legáta a o vyučovacích hodinách. Třetí kapitola je věnována trombonové literatuře pro začátečníky a čtvrtá kapitola je o motivaci žáků a možnostech, jakým způsobem žáky ke hře na trombon inspirovat.

Skladby pro dva varhaníky
Gricová, Táňa ; POPELKA, Josef (vedoucí práce) ; TŮMA, Jaroslav (oponent)
Práce chce zachytit okolnosti vzniku počátečního období skladeb pro dva varhaníky. Chce také přinést přehled skladeb pro dva hráče (jak na jednom, tak i na dvou nástrojích) jako důkaz zájmů skladatelů o tento obor a také jako jistou pomoc pro případné zájemce o tyto skladby. Práce je rozdělena na tyto kapitoly: První kapitola podává stručný přehled dějin evropské hudby s ohledem na období, kdy se alespoň sporadicky objevily skladby pro dva varhaníky. Druhá kapitola podává stručný náhled do historie varhan, jejich vzniku a vývoje v průběhu hudebních období. Kapitola třetí pojednává o paralelním vývoji ostatních klávesových nástrojů, zejména cembala a klavíru, protože dlouhou dobu byla hudební literatura pro varhany i tyto nástroje prakticky identická. Ve čtvrté kapitole je popsán vývoj komorní hudby a v návaznosti kapitola pátá přináší přehled vývoje čtyřruční hry na klávesové nástroje. Kapitola šestá přináší krátké pojednání o vývoji skladeb pro dva varhaníky a sedmá uvádí specifické problémy při samotné interpretaci. V osmé kapitole sledujeme kompoziční práci vybraných skladeb a devátá je podobného ražení. Je věnována podle mne nejvýznamnějším skladbám pro dva hráče, šesti koncertům P. Antonia Solera. Nejdůležitějším přínosem této práce je desátá kapitola. Je to kompletní výčet skladeb pro čtyřruční varhany.

Význam muzeí ve výchovně vzdělávacím procesu středních škol
Martauzová, Alena
Úvodní část bakalářské práce je věnována problematice didaktických prostředků, zejména aktivizujícím metodám výuky. Zvláštní pozornost je věnována prostředkům, které využívají ve své specifické práci muzejní pedagogové. Autorka se věnuje tématu muzejní pedagogiky, edukačnímu potenciálu muzeí a na příkladu Dětského muzea MZM v Brně uvádí základní požadavky při tvorbě interaktivních výstav. V práci jsou shrnuty možnosti spolupráce Dětského muzea a středních škol a také role muzea v plnění výchovně vzdělávacích cílů středních škol. Ve druhé, praktické části, podává autorka přehled výukových metod využívaných v Dětském muzeu MZM v Brně a zabývá se významem didaktických pomůcek v práci muzejních pedagogů. Dále předkládá návrh didaktické hry určené pro žáky středních škol vhodné jako aktivizační prvek do přírodovědné výstavy Dětského muzea a podrobný návod na výrobu didaktické pomůcky k této hře.