Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Words versus music: analysis of Samuel Beckett's "Words and Music", "Cascando" and "Rockbaby"
Fořtová, Linda ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou dvou rozhlasových her Samuela Becketta a jedné hry divadelní. Tyto tři hry - Words and Music, Cascando a Rockaby - sdílejí jednu podstatnou vlastnost: obsahují hudební složku, ať už ve své struktuře, centrálním tématu nebo v jazyce samotném. Hudba je v těchto dramatech nezbytnou součástí, neboť zde poukazuje na neschopnost jazyka skutečně vyjádřit hluboké emoce, nevyslovitelné prožitky a jiné pocity, pro něž "slova nestačí." Cílem této práce je dokázat, že hudba je skutečně mocnějším vyjadřovacím prostředkem než jazyk, co se týče emočních stavů a pocitů, které jsou pro každého jedince individuální a nelze je paušalizovat či použít pro ně slova běžně užívaného jazyka. Nedostatečnost jazyka je typickým rysem Beckettovy tvorby; v těchto hrách je proti němu postavena hudba, která z tohoto "souboje" vychází jako vítěz.
The visual aspect of Dante Gabriel Rossetti's poetry
Fořtová, Linda ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou tří básní Dante Gabriela Rossettiho. Výchozí myšlenkou práce je teorie "ut pictura poesis", která zkoumá vztah básně a výtvarného umění. V případě Rossettiho je takováto teorie na místě, neboť Rossetti byl nejen básník, ale především malíř. "The Blessed Damozel", která je první analyzovanou básní, existuje jako obraz, stejně i jako hudební kompozice složená Claudem Debussym. Druhá báseň v této práci, "The Card Dealer", byla inspirována skutečným obrazem Theodora Van Holsta, který Rossetti vlastnil, byť v básnickém zpracování se značně odchýlil od originálu. Poslední básní je "My Sister's Sleep", která vyniká živou dramatičností jednotlivých scén. Stejně jako dvě předchozí básně, i tato používá "malířské techniky" (rozložení postav na scéně, důraz na detaily, "vykreslení" scény a atmosféry, charakterizace, gesta, barvy, materiály, zpomalený běh času, statický charakter zobrazení, prodlužování tenzního momentu, k němuž celá báseň spěje, symbolika, mystika, atd.), kterými vyvolává snadno představitelný mentální obraz připodobnitelný ke skutečným obrazům, jaké malovali Prerafaelité. Tyto (a mnohé jiné) techniky Rossetti používá ve vícero básních, nicméně v těchto třech jsou dle mého názoru nejvíce prominentní. Cílem práce bylo zanalyzovat malířské prvky v Rossettiho poezii...
Words versus music: analysis of Samuel Beckett's "Words and Music", "Cascando" and "Rockbaby"
Fořtová, Linda ; Wallace, Clare (oponent) ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dvou rozhlasových her Samuela Becketta a jedné hry divadelní. Tyto tři hry - Words and Music, Cascando a Rockaby - sdílejí jednu podstatnou vlastnost: obsahují hudební složku, ať už ve své struktuře, centrálním tématu nebo v jazyce samotném. Hudba je v těchto dramatech nezbytnou součástí, neboť zde poukazuje na neschopnost jazyka skutečně vyjádřit hluboké emoce, nevyslovitelné prožitky a jiné pocity, pro něž "slova nestačí." Cílem této práce je dokázat, že hudba je skutečně mocnějším vyjadřovacím prostředkem než jazyk, co se týče emočních stavů a pocitů, které jsou pro každého jedince individuální a nelze je paušalizovat či použít pro ně slova běžně užívaného jazyka. Nedostatečnost jazyka je typickým rysem Beckettovy tvorby; v těchto hrách je proti němu postavena hudba, která z tohoto "souboje" vychází jako vítěz.

Viz též: podobná jména autorů
10 Fořtová, Lenka
3 Fořtová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.