Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydropneumatické systémy vozidel
Ševčík, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hydropneumatickými systémy odpružení. Jedná se o úzkou vývojovou větev odpružení, jež má na současném trhu stabilní pozici. Přináší s sebou totiž řadu klíčových funkcí, které mohou být zásadní pro hlavní pracovní náplň určitých strojních zařízení. Daní těchto funkcí je často konstrukční a finanční náročnost systému. Z tohoto důvodu je systém v práci porovnáván hlavně s klasickou koncepcí konvenčních systémů odpružení s ocelovými pružinami. Je zde popsána také široká škála funkcí, kterými tento systém může disponovat. Na základě teoretických poznatků je navržena koncepce hydropneumatického systému odpružení na vozidlo Ford TRUCKS 1833 DC. Je provedena série výpočtů určujících základní parametry systému. Získané výsledky jsou využity pro volbu komponentů systému ze současné nabídky na trhu. Hydraulické válce, jež patří mezi hlavní komponenty hydropneumatických jednotek, jsou na základě pevnostních výpočtů konstrukčně navrženy konkrétně po dané vozidlo.
Pádový test podvozku letadla - odpružení a tlumení
Fousková, Karolína ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o podvozcích letadel, popisuje základní požadavky na ně kladené a uvádí jejich základní rozdělení a konstrukci, způsoby tlumení a odpružení. Popisuje pádové testy používané v letectví a způsoby jejich vyhodnocení a na simulační analýze ukazuje výsledky zvoleného testování. Součástí práce je i návrh konceptu testovacího zařízení.
Design and optimization of the hydraulic suspension model
Zrnčík, Matej ; Králík, Jan (oponent) ; Radil, Filip (vedoucí práce)
This thesis focuses on design and optimization of a decoupled hydraulic suspension model with goal of achieving desired dynamical behaviour of a car. Suspension model is created in Matlab, Simulink. This thesis describes the process of designing the suspension model, finding input into its simulation, determining output of the simulation and process of its optimization. At the end, drawing conclusions from the optimization results.
Elektronické systémy řízení odpružení a tlumení vozidel
Ladatkin, Vladislav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronických systémů řízení odpružení a tlumení vozidel. Moderní systémy odpružení umožnuji vyřešit existující konflikt mezi komfortem jízdy a ovladatelnosti auta díky reakce na měniči podmínky jízdy v reálnem čase. Teoretická část práce je věnovaná detailnímu popisu současných elektronických systémů řízení včetně konstrukce pružin, tlumičů a regulačních ventilu. Praktická část se věnuje návrhu konstrukce otočného nastavitelného ventilu tlumiče pro adaptivní systém odpružení. Výsledky této práce přispívají k lepšímu porozumění moderním technologiím v oblasti řízení odpružení a tlumení vozidel.
Odpružení a tlumení jízdních kol
Borovička, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu výpočtového modelu celoodpruženého jízdního kola, přičemž model byl vytvořen v softwaru MSC Adams View. V rešeršní části jsou detailně popsány tlumící jednotky a různé typy zadních přepákování, které jsou klíčové pro fungování odpružených systémů kol. Praktická část práce se věnuje popisu struktury modelu a provedení citlivostní analýzy, která zkoumá vliv různých parametrů na chování modelu. Pro validaci výsledků výpočtového modelu bylo provedeno fyzické měření, které sloužilo k ověření správnosti a přesnosti modelu. Závěr práce obsahuje vlastní návrh celoodpruženého jízdního kola, založený na získaných poznatcích a analýzách provedených během tvorby a testování modelu.
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.
Vypínání dílců z plechu
Lorenc, Tomáš ; Císařová, Michaela (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
V této práci, zpracované v rámci bakalářského studia, je všeobecný přehled metody vypínání plechů. Procesy vypínání posouvají hranice tvářitelnosti materiálů spojením tažení a ohýbání do jedné operace. Právě proto je možné vytvářet dílce i z materiálů, které by jinými postupy výroby nebylo možné vyrobit ve stejné kvalitě. Pozitivy jsou minimalizace odpružení, výroba složitých, přesných povrchových tvarů atd. Přínos této práce je v systematickém shrnutí principů metody vypínání a dalším možném využití tohoto textu jako studijní materiál k výuce, případně jako podklad pro širší rozvinutí této metody.
Návrh ohýbacího nástroje pro V-ohyb plechu
Zedníček, Zbyněk ; Štroner, Marek (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh ohýbacího přípravku pro V-ohyb. Je zadán plechový dílec lopatky pásového dopravníku. V úvodní části je nastíněna problematika přípravy polotovaru, rozbor možností technologie ohýbání a jsou zvoleny vhodné technologie. V následující části jsou uvedeny technologické aspekty návrhu dílce plechové součásti a provedeny výpočty pro návrh ohybu a přípravu polotovaru, minimální a maximální poloměr ohybu, odpružení, ohybová síla a práce, střižná síla a práce, výpočet napřímené délky součásti a celková spotřeba materiálu. Na základě technologických výpočtů je proveden návrh přípravku pro ohyb dílce. Je provedeno ekonomické zhodnocení výroby jsou uvedeny materiálové náklady na přípravek a je určena prodejní cena dílce lopatky pásového dopravníku. V závěru je stručně shrnut celý průběh návrhu.
Simulační modelování tlumiče
Kukačka, Radek ; Vetiška, Jan (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem různých konstrukčních řešení tlumičů osobních automobilů. Součástí práce je zjednodušený simulační model pasivního tlumiče a jeho optimalizace pro daný pracovní cyklus. V přehledu jsou uvedeny tlumiče používané v současnosti. Jsou to konstrukce pasivních plynokapalinových a kapalinových tlumičů. Dále jsou zastoupeny i moderní semiaktivní a aktivní elektronicky řízené tlumící systémy. Ve zbývající části práce jsou uvedeny dva zjednodušené modely pasivního tlumiče. Pro každý tento model je provedena optimalizace parametrů tlumiče vzhledem k výchylce primární hmoty.
Systémy aktivních podvozků
Pilčík, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled a historický vývoj aktivních podvozků. Soustředí se na moderní koncepce a snaží se zhodnotit pozitiva a negativa jednotlivých řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.