Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s emocemi při rozvoji čtenářství pohledem učitelů a žáků 1. stupně
Jirátová, Pavlína ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zprostředkováním emoční gramotnosti skrze práci s literárním textem očima žáků a učitelů 1. stupně základní školy. Pro účel práce bylo vytvořeno pět lekcí založených na principu třífázového modelu učení E-U-R a zaměřených na práci s emocemi, které byly následně realizovány a reflektovány. K evaluaci lekcí byla využita autoevaluace a formativní evaluace, která zajišťovala kvalitativními přístupy zpětnou vazbu od hospitujícího pedagoga i od žáků (a to jak metodou rozhovoru, tak obsahové analýzy jejich produktů). Jednalo se o polostrukturované skupinové rozhovory se žáky a individuální rozhovory s učitelem. Lekce byly realizovány, reflektovány a evaluovány na základní škole ve 3. ročníku o 22 žácích (10 dívek, 12 chlapců) v průběhu září/října 2023. Čtenářské lekce orientované na rozvoj emoční gramotnosti zlepšily schopnost žáků vyjadřovat své pocity, ovlivnily jejich postoje a myšlení a podpořily vzájemný respekt k různorodosti. Tyto lekce mohou být zdrojem inspirace pro další pedagogy. KLÍČOVÁ SLOVA emoce, emoční gramotnost, emoční inteligence, 1. stupeň ZŠ
Problém vzdělání a výchovy u Marthy C. Nussbaum
Valíčková, Klaudie ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá teoretickým přístupem a myšlenkami filozofky Marthy Nussbaum k oblastem vzdělání a výchovy. Autorka přináší revoluční perspektivu, založenou na konceptu "schopností" (capabilities). Definuje ho jako soubor základních lidských schopností a možností, které umožňují jedincům plnohodnotný život a participaci ve společnosti. Tyto schopnosti nejsou pouze o ekonomickém úspěchu, ale zahrnují i emocionální a sociální aspekty. Práce se zaměřuje nejen na kontext samotné teorie vzdělávání, ale následně analyzuje klíčové aspekty, včetně důležitosti emocí a morálního vedení jako nedílných prvků vzdělávacího procesu. Kromě toho práce nabízí kritický pohled na teorii Marthy Nussbaum, zkoumající praktické výzvy s její implementací v reálných vzdělávacích prostředích. Dále analyzuje kritické názory a kontroverze v souvislosti s touto teorií, včetně diskusí o univerzalitě konceptu schopností a jeho vhodnosti pro různé sociokulturní kontexty. Mimo jiné se zaměřuje na kritické zhodnocení tohoto přístupu, s cílem podnítit další reflektovanou debatu o významu a perspektivách vzdělání ve společnosti 21. století. KLÍČOVÁ SLOVA Martha Nussbaum, vzdělání, výchova, schopnosti, emoce, kritika
Development of Automated Emotion Recognition System through Voice using Python
Magerková, Tereza ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
This work presents an in-depth investigation into the design and implementation of deep learning models for speech emotion recognition. It proposes a model based on a comprehensive review of existing techniques from the field. The model is trained and tested on large-scale emotion-labeled speech datasets. Experimental evaluations are conducted to assess the performance of the model in terms of accuracy, robustness, and generalization.
Creating a Python-based Automated System for Recognizing Emotions from Facial Expressions.
Zima, Samuel ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
This thesis examines facial expression recognition (FER) using deep learning by focusing on its application in devices with limited memory and computational resources. It begins by researching emotions and facial expressions from psychological, biological, and sociological perspectives. The core of this thesis involves the design and implementation of an automated FER system using the FER-2013 dataset. This system uses a customized SqueezeNet architecture enhanced with a simple bypass, dropout layers and batch normalization layers. This system achieves an accuracy of 66.37 % on the FER-2013 dataset. For comparative analysis, this model was compared with a customized VGG16 architecture which achieved an accuracy of 65.09 %. This thesis provides valuable insights into the development of smaller, more efficient machine learning models for FER which are usable in a wide range of devices, including low-performance CPUs and embedded devices.
Vyjadřování identity a emocí v denících Natashi Holme
NOVÁKOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se zaměřuje na zaznamenání způsobu, kterým Natasha Holme (pseudonym, nar. 1969) ve svých denících zachycovala své emoce a vyjadřovala svou - v té době se rozvíjející - identitu. Práce nabídne stručný vhled do lesbické historie, představí tendence, které se propisují i do díla samotné Natashi, a poté se bude soustředit na to, jak na stránkách deníků Natasha Holme prozkoumává jednotlivé stránky své krystalizující identity. Cílem této práce je prozkoumat její obsesivní touhu zachycovat každý detail jejího života a nastínit kontrast, který vzniká mezi jejím vnitřním světem, uvězněným v deskách jejích deníků, a mezi realitou, která vládla mimo tyto stránky.
Vánoce v dětském domově
KOSTRHOUNOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá Vánocemi v dětských domovech. Teoretická část blíže seznamuje s dětskými domovy a také zohledňuje faktory, které ovlivňují prožívání dítěte, které je umístěno do ústavní výchovy. Dále popisuje tradice, svátky a symboly které jsou součástí adventního času a Vánoc v České republice. Výzkumná část vznikla pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky dětských domovů. Cílem bylo zjistit následující: Jaké konkrétní tradice dětské domovy dodržují? Jak personál s dětmi komunikuje ohledně existence Ježíška? Je zvýšený kontakt s rodinou? Zda děti jezdí na Vánoce domů? Jaký je průběh Štědrého dne? Jaké organizace poskytují dětským domovům dary? Ukázalo se, že pedagogičtí pracovníci se snaží o to, aby nebyly děti v průběhu adventu a Vánoc o nic ošizené. V dětských domovech se dodržují rozmanité tradice, zdobí se prostory domova a dárky nosí, stejně jako ve většině rodin, Ježíšek. Jediná odlišnost nastává v čase, kdy probíhá slavnostní večeře. Z důvodů odjezdů některých dětí domů se slaví Vánoce 2×. Dárky dětským domovům poskytuje mnoho organizací, ale také jednotlivci. Práce je přínosem pro široké spektrum čtenářů a nabízí částečně jiný náhled na oslavy svátků, které většina lidí prožívá v kruhu rodinném.
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
RAMBOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce zkoumá aroma marketing jako inovativní přístup pro zlepšení marketingové pozice a konkurenceschopnosti podniku v cestovním ruchu. Práce kombinuje teoretické základy, které jsou následně využity v praktické části, kde jsou testovány efekty skořicového aroma prostřednictvím difuzérů a kávové vůně. Pro hodnocení reakcí hostů a vlivu vůní na vnímání prostředí byl využit dotazníkový průzkum a analýza emocí pomocí FaceReaderu. Cílem této bakalářské práce je posoudit přínosy a efektivitu aroma marketingu a určit, zda má pozitivní vliv na celkový zážitek zákazníků a atmosféru prostředí. Výsledky této studie poskytují cenné informace pro podnik, přispívající k vytvoření konkurenční výhody.
Umělá inteligence v každodenním životě seniorů
KOPPELOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence v každodenním životě seniorů. Zaměřuje se na současné aplikace nástrojů umělé inteligence, identifikuje oblasti použití a zjišťuje možnosti budoucího vývoje. Součástí práce je výzkumná sonda, která se věnuje interakci seniorů s komunikačním nástrojem umělé inteligence Bing Copilot a zkoumá, jak senioři tyto nástroje vnímají, a jak se při jejich používání cítí. Zdůrazňuje důležitost etické stránky při používání těchto nástrojů a přizpůsobení jejich designu s ohledem na potřeby a preference seniorů. Práce také otevírá otázku vývoje nových teorií o interakci člověka s umělou inteligencí.
Malování s hudbou v mateřské škole
HOUSEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá vliv hudby na malířskou aktivitu dětí v mateřské škole. Cílem práce je prozkoumat, jak veselá a smutná hudba ovlivňuje děti a jejich schopnost přenést tuto hudbu na papír. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, prožitkového učení, poslechu hudby a významu barev. Praktická část zkoumá hudební a výtvarný projev dětí s množstvím prožitkových aktivit. Dále přináší konkrétní postupy a návrhy pro zapojení malování s vážnou hudbou do výuky v mateřské škole. Metody sběru dat byly založeny na pozorování, rozhovorech, reflexi, videozáznamech a analýze kreseb. Hlavní zjištění práce analyzuje odlišnou reakci dětí na smutnou a veselou skladbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.