Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,000 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelsky orientovaná výuka zaměřená na hlukové znečištění způsobené dopravou
Gonzálezová, Natálie ; Jelen, Jakub (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výuku problematiky vlivu dopravy na gymnáziích. Konkrétně se zaobírá jedním z předních negativních vlivů, a to hlukovým znečištěním, které je s rostoucím objemem dopravy stále větším problémem. Cílem práce je vytvořit a realizovat lekci na toto téma formou badatelsky orientované výuky. Žáci se naučí přibližné hodnoty hluku měřit, zjistí, jaké má dopady a vymyslí, jaké kroky podniknout ke zlepšení situace. Lekce bude pilotně ověřena žáky Střední průmyslové školy zeměměřické a Geografického gymnázia Praha. Teoretická část podrobněji vysvětluje problematiku hlukového znečištění, popis badatelsky orientované výuky a její zasazení do vyučování. V praktické části jsou připraveny podklady k výuce a důkladná metodologie, která slouží jako návod učitelům, kteří by lekci chtěli aplikovat ve svých hodinách. Následně je popsán průběh lekce na Geografickém gymnáziu a reflexe výuky z pohledu učitele i žáků. Na základě ověření znalostí žáků před a po výuce se ukázalo, že mají o problematice větší přehled, ve zpětných vazbách žáci ocenili hlavně práci v terénu, vytváření a ověřování hypotéz a závěrečnou diskuzi, ze které bylo patrné, že si žáci důsledky hluku uvědomují a mají motivaci přispívat ke zlepšení situace. Klíčová slova badatelsky orientovaná výuka, Geografické gymnázium,...
Dopady digitalizace na udržitelnost organizace
Klementová, Kateřina ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi digitalizací a udržitelnosti společnosti. Soustředí se na zlepšení finanční stability a snížení uhlíkové stopy za pomoci vstupu do digitálního světa. Pokouší se navrhnout plán pro vybranou společnost, jak dojít k nastaveným cílům. Na základě podrobné kalkulace jsou vyvozeny důsledky digitalizace na udržitelnost společnosti.
Stavebně technologická studie Místodržitelského paláce v Brně
Osladil, Martin ; Doubek, Rostislav (oponent) ; Kantová, Radka (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je stavebně technologická studie revitalizace Místodržitelského paláce v Brně. Zaměřena je na hlavní etapové procesy realizace opravy omítek, podlah a zpevněné plochy v památkově chráněné zóně města Brna. V této práci je podrobně řešena dopravní situace s návrhem tras z jednotlivých odběrných míst a skládek na staveniště. Dále je zde zpracována technologická studie realizace hlavních technologických etap. Řešeny jsou opravy omítek v exteriéru i interiéru objektu a všechny nově navržené skladby podlahových konstrukcí a zpevněné plochy s bouracími pracemi i zhotovením nových konstrukcí. Na základě projektové dokumentace byl vytvořen podrobný výkaz výměr ke všem plochám a přílohy, kde jsou dotčené plochy naznačeny. Pro oba etapové procesy je vypracován časový a finanční plán pomocí softwaru, který je přílohou práce s doplněným komentářem v textové části. Je řešena také základní koncepce staveništního provozu s návrhem rozdělení ploch a zdrojů pro výstavbu. Pro etapové procesy jsou vypracované 2 technologické předpisy, ve kterých je podrobný postup ke všem skladbám a druhům procesů. V kapitole “Návrh strojních sestav” je posouzení možného nasazení strojních zařízení se zaměřením na ekonomickou i technologickou výhodnost. Práce se taktéž podrobně zabývá bezpečnostními opatřeními na stavbě, s důrazem na možná rizika a návrhem opatření při realizaci hlavních etapových procesů a chování na staveništi. Navíc jsou zpracovány detaily konstrukcí, návazností a zajištění ochrany památkově hodnotných konstrukcí. Tento objekt je velmi výjimečný díky zachovalým prvkům barokní architektury, a proto jsou návrhy řešení směřovány k nejvyšší míře zachování a udržení památky.
Návrh soudobé udržitelné městské struktury pro město 21. století
Bretterová, Anna ; Boulaz, Ivana (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh nové urbanistické struktury ve městě Břeclav a propojení oddělených částí města za současného respektování ochranných pásem. Součástí je také návrh nových veřejných prostorů – ulic, parků, náměstí. Navrhované řešení se snaží podpořit a dále rozvíjet charakter města – blízké propojení obce s přírodou a časté využívání cyklodopravy. V práci je řešena také revitalizace stávajícího toku řeky Dyje – zmeandrování a obnovení původního říčního ramene. V neposlední řadě je věnován prostor také zlepšení kvality dopravy v Břeclavi.
NOVÝ PROSTOR PRO ŽIVOT - KROMĚŘÍŽ – LUTOPECKÁ
Valdhans, Jan ; Urbášková, Hana (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Ve městě Kroměříž, v atraktivním místě, v blízkosti významných památkově chráněných lokalit – Květné zahrady a areálu lesoparku psychiatrické léčebny, nebo oblíbeného výletního místa Barbořina, se nachází zatím nevyužité, poměrně veliké nezastavěné území. Záměrem radnice je v této lokalitě vybudovat obytnou zástavbu s drobnou polyfunkcí. Předmětem mojí bakalářské práce bylo, v rámci záměru radnice a v souladu se současnými trendy rozvoje města, najít a rozpracovat takové řešení zástavby, které by nabízelo příjemné prostředí a plnohodnotné funkce k zajištění života zdejších obyvatel. Rozsahem mé práce bylo vytvoření celkové koncepce řešení, urbanistický návrh zástavby lokality a rozpracování projektu nové polyfunkční budovy v rozsahu architektonické studie.
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
Daňové zatížení silniční dopravy v ČR
ZOBALOVÁ, Kristýna
Diplomová práce poskytuje přehled o daňovém zatížení v oblasti silniční dopravy v České republice. Práce nejprve obecně mapuje téma daní v silniční dopravě, přičemž jsou identifikovány problémy spojené se zpoplatněním časových a výkonových poplatků. Následně je provedeno detailní porovnání poplatků a daňového zatížení autodopravců v České republice v porovnání s vybranými členskými státy Evropské unie. Tento srovnávací přístup zahrnuje analýzu časového zpoplatnění, daní z příjmů, silniční daně, spotřební daně, výkonového zpoplatnění a daně z přidané hodnoty. Byla provedena srovnávací analýza daňového zatížení pomocí shlukové analýzy. Cílem bylo vyhodnotit hodnoty jednotlivých daní a poplatků vybraných členských států Evropské unie. Závěry naznačují, že Česká republika má specifické charakteristiky daňového zatížení v silniční dopravě, jako vyšší silniční daň ve srovnání s průměrem Evropské unie. Naopak v oblasti daně z příjmů fyzických osob má nižší úroveň ve srovnání s průměrem Evropské unie, avšak u daně z příjmů právnických osob je situace opačná. Tato analýza nabízí komplexní pohled na daňovou politiku České republiky v porovnání s ostatními členskými státy Evropské unie. Z výsledků vyplývá, že daňové zatížení silniční dopravy v České republice se výrazně liší od průměru Evropské unie a ostatních sledovaných států. Zejména jsou patrné relativně vyšší úrovně silniční daně a daně z přidané hodnoty. Tyto specifické charakteristiky zdůrazňují potřebu důkladného zhodnocení českého daňového systému v oblasti silniční dopravy v kontextu budoucího vývoje. Představují jak výzvu, tak i příležitost pro budoucí úpravy a optimalizaci, které by měly směřovat k efektivnějšímu a spravedlivějšímu zdanění, a tím i k podpoře udržitelného rozvoje dopravy v zemi.
LNG palivo ve vozidlech - porovonání s konvenčním diselovým motorem v nákladním vozidle
KREBS, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním motoru spalujícího kapalný zemní plyn (LNG) s motorem spalujícím motorovou naftu v kontextu nákladní dopravy. Cílem práce je analyzovat ekonomické, enviromentální a technické aspekty obou typů motorů a poskytnout doporučení pro potenciální investice do flotil vozidel a infrastruktury. V rámci studie byly provedeny analýzy provozních nákladů, emisí skleníkových plynů a technických parametrů motorů spalujících LNG a motorovou naftu. Zjistilo se, že motor spalující LNG má potenciál snížit provozní náklady a emise skleníkových plynů ve srovnání s motorem spalujícím motorovou naftu. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na problematiku a využití LNG a motorové nafty jako paliv v nákladní dopravě a nabízejí doporučení pro rozhodování v oblasti investic a strategického plánování.
Racionalizace manipulační dílny
Vičar, Miroslav ; Neužil, Karel (oponent) ; Hlavenka, Bohumil (vedoucí práce)
Cílem této studie je dosažení výrazné racionalizace výrobního a montážního závodu firmy Cargo Van Brno. Při návrhu nového dispozičního řešení výrobních prostor bylo dostáno všech stanovených omezení od vedení společnosti a majitele objektu. V práci jsou uvedeny nutné technologické změny výrobního procesu a návrhy investic k dosažení cílů, které si firma stanovila ve svém strategickém plánu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,000 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.