Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kniha jako součást odpočinkové činnosti ve školní družině
Šimůnková, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prací s knihou ve školní družině v rámci odpočinkové činnosti. Cílem práce je zmapovat čtenářskou rodinou infrastrukturu prostřednictvím rozhovorů s žáky v družině, dále navrhnout aktivity s knihami - předčítání, hovory o knihách, sdílení o přečteném a další aktivity s vybranou knihou od Miloše Kratochvíla - Puntíkáři, včetně tvorby lapbooku, který by tyto aktivity završil. Realizovat tyto aktivity a reflektovat jejich účinnost prostřednictvím pozorování, rozhovorů s žáky nad danými činnostmi a analýzou žákovských produktů. Teoretická část se zabývá školní družinou v historickém i v současném kontextu, její funkcí a cíli. Práce bude pracovat s pojmy jako čtenářství a čtenářská gramotnost, osobnostní rozvoj, rozvoj komunikačních dovedností, volným časem, výchovou ve volném čase, čtenářskými strategiemi a rozvojem čtenářství u žáků mladšího školního věku. V praktické části se pracuje na základě čtenářských strategií s knihou Miloše Kratochvíla Puntíkáři a je vyroben lapbook k jednomu z příběhů. Její součástí jsou výsledky průzkumu mezi žáky s využitím rozhovoru na téma literatura pro děti. Zjišťován je také vztah žáků k četbě, oblíbené tituly, žánry, autoři a témata. Všechny činnosti byly realizovány od října 2023 do února 2024 ve školní družině s žáky třetího ročníku....
Dílna čtení v 1. třídě: akční výzkum
Malínská, Dorota ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést a podporovat žáky ve čtenářství již od počátku povinné školní docházky. Teoretická část se zabývá pojmem čtenářství, rozvojem čtenářské gramotnosti a dále popisuje metody a možnosti další podpory a rozvoje čtenářství. Nedílnou součástí pro rozvoj čtenářské gramotnosti jsou knihovny, o kterých je taktéž v práci zmínka. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na různé možnosti a pohledy na dílnu čtení. Cílem akčního výzkumu je popsat pomocí pozorování, jakým způsobem je možné zařadit dílnu čtení pevně do rozvrhu již od 1. ročníku základní školy na základě vlastní zkušenosti, a navrhnout, jakými dalšími metodami je možné ještě více podpořit čtenářství u žáků 1. a 2. ročníku. Pomocí poznatků z rodiči vyplněného dotazníku empirická část odpovídá na dané výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že díky brzkému zařazení dílny čtení byli žáci již na počátku 2. ročníku schopni se soustředit na danou četbu a plynule navázat na již zvládnutou organizaci dílny čtení v rámci 1. ročníku. V neposlední řadě se ukázalo, že zásluhou konání dílen čtení se u žáků hojně projevuje prožitek z četby již ve 2. ročníku základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářství, čtenářská gramotnost, motivace, knihovny, dílna čtení, mladší školní věk, akční výzkum
Příspěvek k pedagogice volného času z pohledu knihovníka
DOBIÁŠOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá profesí knihovníka z pohledu pedagogiky volného času. V první části seznamuje s náplní práce knihovníků, představuje podobu knihoven a poukazuje na problematiku čtenářství ve společnosti. Dále se zabývá přirovnáním knihovníků k pedagogům volného času, jejich motivaci k zaměstnání a představuje knihovnické organizace a sdružení. Druhá část práce obsahuje analyzování čtyř hloubkových rozhovorů provedených v rámci kvalitativního výzkumu. Provedený výzkum seznámí s profesí knihovníka a jeho vnímání problematiky volného času z pozice samotného knihovníka. Celá práce pak na závěr nabídne kapitolu zaměřenou na podobu ideálního knihovníka.
Klíčová témata vybraných čítankových textů a jejich interpretace pomocí metody Filozofie pro děti
MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava
Práce má za cíl odpovědět na výzkumné otázky "Jaká klíčová témata nacházejí žáci pomocí metody Filozofie pro děti ve vybraných textech v čítance pro druhý stupeň ZŠ?" a "Jak prostřednictvím těchto pojmů vybrané texty interpretují?" V části věnované teoretickým poznatkům se zaměřuje na obecné pojetí interpretace a spojení interpretace s metodou Filozofie pro děti, jejíž principy jsou následně vysvětleny na praktických příkladech. Součástí práce je i charakteristika vybrané věkové skupiny žáků, která byla součástí výzkumu. Pubescenti jsou v práci popisováni nejen z hlediska vývojové psychologie, ale zejména jako čtenáři, zkoumána je oblast jejich čtenářského zájmu. Analyzovány jsou například výpůjčky knih v knihovnách mezi pubescentními čtenáři. Výzkumná část nabízí rozbor filozofických diskusí, v nichž se žáci snažili najít klíčová témata k vybraným textům z čítanky.
Vybraná tvorba Daisy Mrázkové ve volnočasové výchově ke čtenářství
HRONOVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce je představení tvorby Daisy Mrázkové a využití vybrané tvorby ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje život autorky, touhy autorky, získaná ocenění, preferovaný literární žánr a jeho specifika, přehled literární tvorby, rozbor konkrétních děl autorky, vývoj vybrané cílové skupiny dětí a vybrané metody pro práci s textem. Praktická část je zaměřena na projekt "Odpoledne s Daisy Mrázkovou", který má za cíl rozvinout u dětí čtenářství, čtenářské dovednosti a prohloubit zájem o knihy.
Intimita jako téma pro děti předškolního věku
HLAVÁČKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce řeší problematiku intimity jako vhodného tématu pro děti předškolního věku v mateřských školách. Teoretická část poskytuje vhled do různých pojetí intimity a termínů s ní spojovaných, jichž bude dále využíváno pro potřeby části praktické. Zabývá se také fyzickým, a především psychickým vývojem dítěte v předškolním věku, a to zejména ve vztahu k intimitě. Dále se zaměřuje na tři známé teorie lidských potřeb, a to konkrétně podle Abrahama Maslowa, Zdeňka Matějčka a manželů Pessových. Tyto poté podrobuje komparaci a nachází v nich souvislosti s tématem intimity a tématy příbuznými, čímž dokazuje jejich vzájemnou provázanost a důležitost pro zdravý vývoj předškolního dítěte. Teoretická část také věnuje pozornost skutečnosti, zda téma intimity nachází v předškolním vzdělávání své právoplatné místo a jakým způsobem je zahrnuto do kurikula. Praktická část představuje plán, realizaci a evaluaci týdenního projektu, jenž si klade za cíl pomocí principů Filozofie pro děti citlivě nastínit téma intimity dětem předškolního věku. Stěžejním prvkem tohoto projektu je autorská dětská kniha, jež má sloužit jako vhodný didaktický materiál pedagogům mateřských škol v oblasti zmiňované problematiky.
Návrh diagnostické soustavy pro malý dopravní letoun
Harasim, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Díky tlaku leteckých společností a provozovatelů letadel na snížení provozních nákladů, jsou do systémů letadel intalovány diagnostické soustavy, kterými lze sledovat opotřebení jednotlivých funkčních prvků. Díky tomuto sledování lze ušetřit nejen finanční prostředky vynaložené na údržbu, ale zejména to vede ke zvyšování bezpečnosti celkového provozu letadel. Úkolem práce je navrhnout diagnostickou soustavu pro malý dopravní letoun. K takovému návrhu je potřeba správného pochopení funkcí částí jednotlivých systémů letounu. Část práce je věnována postupu výběru vhodných diagnostických parametrů, v další části se zabývám vhodnými možnostmi jejich snímání. V celkovém shrnutí uvádím diagnostické parametry které jsem zvolil ke snímání a doporučené způsoby jejich měření.
Paměťová média pro archivaci dat
Šicner, Jakub ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Lambertová, Petra (vedoucí práce)
V této práci je popsána problematika správného archivování dat v závislosti na použitém paměťovém médiu. Jsou zde popsány jednotlivé nosiče informací a jejich vlastnosti, které jsou dány konstrukcí a způsobem čtení a zápisu informace. Tato část je rozdělena na dvě hlavní a to podle způsobu zápisu informace na paměťové médium. Poslední část se zabývá architekturou diskových polí a jejich základními úrovněmi. V závislosti na principu činnosti diskového pole jsou zde probrány výhody, nevýhody a použití jednotlivých úrovní a jejich charakteristika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.