Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 978 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Duchovní dětství v Novém zákoně
Rydlová, Kristina ; Brož, Jaroslav (vedoucí práce) ; Scarano, Angelo (oponent)
Diplomová práce s názvem Duchovní dětství v Novém zákoně je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole Dítě a dětství v Novém zákoně se práce zabývá analýzou řeckého slovníku z hlediska sémantického pole "dětství". Druhá kapitola je výběrem příslušných textů k tématu Dětství jako podmínka pro vstup do nebeského království a příslib dědictví. Ve třetí kapitole Charakteristiky Božího dítěte v 1. listu Janově a v 1. listu Petrově diplomová práce analyzuje tyto texty a rozvádí jejich biblicko-teologickou syntézu. Čtvrtá kapitola Charakteristiky Božího dítěte v listech apoštola Pavla se věnuje frekvenci, funkci a významu výrazu (Boží) "dítě, děti" v pavlovských listech. Poslední kapitola Duchovní dětství Terezie z Lisieux pojednává o konkrétní aplikaci duchovního dětství v životě člověka.
Dopady rozvodu rodičů, který proběhl v dětství na život mladého dospělého
Koberová, Daniela ; Cooke, Dana (vedoucí práce) ; Cimbál, Václav (oponent)
Bakalařska přace se zabýva dopadem řozvodu, kteřý přobehl v detství na mlade dospele. Jejím cílem býlo tedý zjistit, zda mladí dospelí pociťují dopadý z řozvodu řodicu i s casovým odstupem ve sve řanne dospelosti. Jestlize ano, o jake dopadý se jedna a co týto dopadý podle nich zpusobuje. Přace je clenena na dve hlavní casti. Přvní obsahuje teořii, ta výchazí z odbořne liteřatuřý od autořu ceských i svetových. Její obsah je zameřen na řodinu, řozvod, řeakce dítete a vlivý kteřým je behem řozpadu manzelství výstavovano. Dřuha cast se zabýva výzkumem. Představuje cíl výzkumu, hlavní výzkumne otazký, popis vzořku a metodý, data z výzkumu a jejich shřnutí a pořovnaní v diskuzi. Vzhledem k tematu me bakalařske přace jsem zvolila smísenou metodu výzkumu, kteřa spojuje metodý kvantitativní a kvalitativní. Behem sbeřu dat jsem výuzila Sequential explanatořý design, tedý postup, kdý nejpřve přovedete kvantitativní setření, kteře nasledne dovýsvetlíte výuzitím metodý kvalitativní. Výzkum býl tedý přoveden ve dvou fazích sbeřu dat. V přvní fazi býl vzořkum zaslan k výplnení dotazník, kteřý sesbířal jak data k výzkumu, tak infořmace o samotných řespondentech. Nasledne býli v dřuhe fazi výbřaní tři řespondenti, se kteřými býl uskutecnen řozhovoř, ten býl s jejich souhlasem nahřan a doslovne přepsan. Ve výzkumu...
Specifika mateřství a péče o dítě s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na vnímání normativního diskurzu mateřství a vývoje dítěte pečující matkou
Nováková, Viktorie ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Rutová, Simona (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na téma mateřství a péče o dítě s těžkým kombinovaným postižením. Konkrétně se zabývá normativními diskurzy, které toto téma obklopují, a jejich vlivem na pečující matky. Práce analyzuje jak (či zda vůbec) pečující matky vnímají společenská normativní očekávání ohledně mateřství a jakými způsoby se v jejich praktikách projevují. Dále se zaměřuje také na způsoby vnímání postižení pečujícími matkami v kontextu společenských normativních očekávání týkajících se vývoje dítěte a celkově podoby a chování jedince. V neposlední řadě se práce soustředí také na specifické aspekty mateřství a péče o dítě s postižením, které samy pečující matky identifikují jako nejzásadnější. Cílem práce je tak prostřednictvím analýzy výpovědí poskytnutých matkami pečujícími o děti s těžkým kombinovaným postižením přiblížit, jaký vliv a dopady mají normativní představy a očekávání společnosti na praktikování mateřství, péči a výchovu dítěte, vnímání postižení i život žen jako takový. Součástí práce je také zkoumání konkrétních specifik péče o dítě s postižením a jejich implikací pro život pečujících matek. Zjištění vycházejí z tematické analýzy okódovaných dat získaných z šesti hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s matkami pečujícími o dítě s těžkým kombinovaným postižením. Analytická část...
Metody testování rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku
Králová, Anna ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Metody testování rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této bakalářské práce je zjistit prostřednictvím systematické literární rešerše, jaká je evidence odborných publikací na téma metod testování rytmicko-pohybových vztahů v intervenčních programech u dětí mladšího školního věku a současně vytvořit ucelený přehled používaných metod testování. Metody: Pro vytvoření této bakalářské práce byly použity metody systematické rešerše v souladu s PRISMA statement. Na základě klíčových slov byly z vědeckých databází (Web of Science, EBSCOhost, Scopus, PubMed) sesbírány data. Odborné publikace byly dále selektovány podle předem stanovených kritérií. Ke třídění publikací byl použit citační manažer Zotero. Publikace, které splňovaly předem stanovená kritéria vybrané pro bakalářskou práci, byly detailně analyzovány. U každé publikace bylo hodnoceno riziko zkreslení ("Risk of Bias"). Výsledky: Celkem 9 studií odpovídalo všem předem stanoveným kritériím. Žádná z nich se však primárně nezabývala testováním rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku. Finální studie zkoumaly účinky rytmicko-pohybových intervenčních programů na různé dovednosti. Testovaly rytmicko-pohybové vztahy v závislosti na kognitivních funkcích, jazykových schopnostech, rytmických schopnostech...
Vliv hospitalizace dítěte na celou rodinu
Lejnarová, Andrea ; Průšová, Kateřina (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitalizací dítěte a všemi faktory, které v souvislosti s příjmem dítěte do zdravotnického zařízení ovlivňují i další členy rodiny. Teoretická část práce se zaměřuje na dítě, vnímání nemoci, vliv hospitalizace na dítě, dále na rodinu, sourozence a spolupráci se zdravotnickým personálem. Empirická část je založena na kvantitativním výzkumném šetření a analýze získaných dat. Cílem empirické části bylo zjistit, zda hospitalizace dítěte ovlivňuje rodinu, rodinný život a sourozence. Byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření za pomoci nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce, který byl určený pro rodiče hospitalizovaných dětí na předem vybraných odděleních Fakultní nemocnice Motol. Do vlastního šetření bylo zahrnuto 123 vyplněných dotazníků. Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že rodiče hospitalizovaných dětí nemají dostatečnou podporu zdravotnického personálu. Největší podpora jim je poskytována rodinou, která také poskytuje pomoc v domácnosti a s dalšími dětmi. Ze závěru, po vyhodnocení získaných dat, se domnívám, že je důležité a mohlo by být přínosné podrobněji prozkoumat tuto problematiku. Výsledky šetření budou předány vedení daných oddělení FN Motol, aby bylo možné zajistit nápravy.
Rozhodování o střídavé péči
Krejčí, Simona ; Janoušková, Anežka (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Rozhodování o střídavé péči Abstrakt Cílem mé diplomové práce na téma "Rozhodování o střídavé péči" je analýza rozhodování soudů a kritéria, které ovlivňují svěření dítěte do střídavé péče v České republice. Cílem je nejen posoudit do jaké míry jsou tyto faktory a kritéria v zájmu dítěte, ale také do jaké míry musí být naplněna, aby byl tento institut využíván s ohledem na potřeby samotných dětí. Zároveň se také věnuji i největším problémům, které střídavou péči provázejí. Tato diplomová práce je rozdělena do sedmi částí. V první části vymezuji základní pojmy souvisejícími se střídavou péčí a také rozebírám formy porozvodové péče o dítě. Formami porozvodové péče jsou výlučná péče jednoho z rodičů, společná péče, střídavá péče a svěření do péče jiné osoby. V druhé části popisuji vývoj střídavé péče v České republice. V části třetí se zaměřuji na vybranou judikaturu Ústavního soudu, která se konkrétně týká střídavé péče a jejích úskalí. Judikatura Ústavního soudu je v tomto ohledu velmi důležitá. Ve čtvrté části do hloubky popisuji tzv. čtyřstupňový test vhodnosti, který byl Ústavním soudem zformulován, aby sjednotil alespoň základní faktory, které musí obecné soudy zvážit při rozhodování o střídavé péči. V páté části poukazuji na negativa a pozitiva střídavé péče, ačkoliv je samozřejmě potřeba brát v potaz,...
Informovanost a edukace rodičů v rámci pooperační péče o dítě se zavedeným ventrikuloperitoneálním zkratem
Šikýřová, Kristýna ; Průšová, Kateřina (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma informovanosti a edukace rodičů v rámci pooperační péče o dítě se zavedeným ventrikuloperitoneálním zkratem. Zavedení tohoto zkratu je běžná chirurgická intervence pro léčbu hydrocefalu. Cílem bakalářské práce bylo přinést ucelený přehled relevantních poznatků týkajících se péče o dítě se zavedeným ventrikuloperitoneálním zkratem. Dalším cílem práce bylo zjistit, jak rodiče dětí se zavedeným ventrikuloperitoneálním zkratem subjektivně hodnotí svoji informovanost, a jak vnímají přístup zdravotnického personálu, včetně vzájemné spolupráce. Dále také identifikovat možná zlepšení edukačních materiálů k dané problematice. Metodou pro zpracování této práce bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření a to prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku obsahujícího 29 otázek. Dotazníky byly distribuovány mezi rodiče dětí hospitalizovaných na dětské části neurochirurgické kliniky dětí a dospělých 2. LF UK a FN Motol. Výzkum proběhl v období od listopadu 2023 do března 2024, kde bylo osloveno celkem 47 respondentů. Výsledky ukázaly, že většina respondentů 95,74 % byla spokojena s informacemi o pooperační péči a léčbě jejich dítěte. Dále 100 % respondentů cítilo, že byli dostatečně informováni o různých možnostech léčby. 85,11 % dotázaných hodnotí úroveň spolupráce mezi rodiči a...
Vývoj jazykových schopností dětí raného věku
Ryjáčková, Markéta ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vývoj jazykových schopností dětí raného věku, tedy dětí do věku tří let. Hlavním cílem práce je analýza vývoje jazykových schopností dětí raného věku. Teoretická část práce obsahuje dvě kapitoly. První kapitola předkládá teoretická východiska pro problematiku vývoje jazykových schopností a představuje rozdíl mezi řečí a komunikací jako takovou. Dále jsou v první kapitole uvedeny základní pojmy nervové soustavy důležité pro funkci jazykových schopností. Je zde uvedeno šest hlavových nervů (trojklanný nerv, lícní nerv, jazykohltanový nerv, bloudivý nerv, podjazykový nerv a sluchově rovnovážný nerv). Druhá kapitola teoretické části této práce se věnuje konkrétním obdobím při vývoji jazykových schopností v raném věku dítěte. Je zde představeno již prenatální období, následně období křiku, předřečové období a poté období prvních slov. Jako další je uvedeno období porozumění řeči. Kapitola je zakončena uvedením čtyř jazykových rovin, které jsou přítomny při osvojování jazykových schopností. Empirická část práce obsahuje výzkumné šetření, které má kvalitativní charakter. Metodami výzkumného šetření je pozorování a případové studie. Hlavním cílem je analýza vývoje jazykových schopností dětí raného věku, kterou se povedlo vytvořit. Pro výzkumné šetření bylo použito šest...
Vztahy v rodině dítěte s kombinovaným postižením
Krausová, Natalie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením, dále se zabývá ekonomickou, sociální situací a dopadem postižení dítěte na sourozence a širší rodinu. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první kapitole je vymezen pojem "kombinované postižení", jeho druhy, sociální služby podporující rodiny s kombinovaným postižením a jednotlivé druhy postižení vývojová vada mozku, SYNGAP, porucha autistického spektra, epilepsie, kortikální postižení zraku, ADHD, které se odrážejí v mé výzkumné části bakalářské práce a zmiňuji také další druhy kombinovaného postižení (Downův syndrom, dětská mozková obrna). Druhá kapitola je zaměřena na pojem "rodina", kde popisuji funkce, znaky a druhy rodiny. Třetí část bakalářské práce je věnována popisu mezilidského vztahu, partnerského vztahu, sourozeneckému vztahu a jak tyto vztahy ovlivňuje dítě s postižením. Je zde zmiňována i širší rodina. Praktická část BP se zabývá výzkumem vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením. Mezi výzkumné metody jsem zařadila multi-případové studie a polostrukturované rozhovory, které jsem dále analyzovala. V bakalářské práci je také využita metoda tzv. otevřeného kódování a Interpretativní fenomenologická analýza (dále jen IPA) u rodin dítěte s kombinovaným postižením. V závěru jsou uvedena...
Rodina dítěte s Kabuki syndromem
Jarošová, Kateřina ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodinou dítěte s Kabuki syndromem. V České republice se diagnostika stanovila v roce 2010. Hlavním cílem práce bylo zpracování souhrnných informací o rodině dítěte s Kabuki syndromem a zjištění detailnějších informací o fungování této rodiny v oblasti výchovy, o zkušenostech se školním systémem a také o využití podpory rodinou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se dělí na čtyři kapitoly. První kapitola pojednává o vymezení Kabuki syndromu, historie výzkumu tohoto vzácného onemocnění, diagnostice a o charakteristických znacích u jedinců s Kabuki syndromem. Druhá kapitola se detailněji zaměřuje na klinické příznaky Kabuki syndromu, od zdravotních potíží a možnostech léčby, po úrovně kognitivních funkcí. Třetí kapitola se specifikuje na rodiny dětí se vzácným onemocnění a následující kapitola pojednává o možnostech podpory rodin dětí s Kabuki syndromem. Empirická část je tvořena výzkumným šetřením, které se zaměřuje na dítě s Kabuki syndromem, na rodinu dítěte a na fungování rodiny prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru a případové studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 978 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.