Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj velomobilů
Adámek, Silvestr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem velomobilů s cílem poskytnutí komplexního přehledu o těchto moderních, avšak méně rozšířených dopravních prostředcích. Velomobily představují vozidla s aerodynamickou karoserií, která jsou poháněna primárně lidskou silou. Vzhledem k absenci pohonu na bázi spalovacích motorů snižují nejen negativní dopady na životní prostředí, ale i závislost na fosilních palivech. V této práci je analyzována oblast rozdělení velomobilů na základě různých kritérií. Jedná se například o konfiguraci kol, druh pohonu nebo kategorizace jejich využití. Kromě toho je proveden rozbor klíčových konstrukčních prvků a materiálů, které jsou při výrobě běžně využívány a stále i v průběhu technologického pokroku inovovány. Kupříkladu moderní materiály jako uhlíková vlákna poskytují výrazné zvýšení pevnosti na úkor redukce celkové hmotnosti velomobilu. Vývoj těchto novodobých vozidel je závislý na využití moderních přístupů. Konkrétně lze v tomto kontextu hovořit o oblastech, jako je optimalizace aerodynamických vlastností karoserie, pevnost konstrukce, či otázky týkající se elektrického pohonu. Velomobily sice představují efektivní a ekologický způsob dopravy, vyšší pořizovací náklady, hmotnost a objemnost konstrukce mohou však představovat problém pro širší přijetí společností.
Aerodynamic design of racing car engine air intake
Galáš, Jáchym ; Havran, Edmund (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This study employs computational fluid dynamics (CFD) to compare the aerodynamic performance of two distinct designs for race car and sports car engine air inlets: a NACA-style submerged inlet and a roof scoop. These designs represent two prevalent approaches in race car and sports car aerodynamics, each offering unique advantages and challenges. For an engine, one of the key factors in its performance is the pressure under which the air is delivered into the combustion chamber. For this reason, it is important to design the inlet so that the pressure losses are as low as possible. The results provide a better understanding of the two design philosophies which are then compared and possible improvements and solutions for further iterations are proposed.
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Fojtů, Kevin ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulací vozidla s různými geometrickými úpravami s nenulovým náběhem proudění. Cílem práce je vyhodnocení působení bočního větru pro jednotlivé verze vozidla spolu s validací těchto dat s naměřenými daty z aerodynamického tunelu. Poslední řešenou částí práce je analýza proudového pole.
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Letecký simulátor s podporou virtuální reality
Ruta, Dominik ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem leteckého simulátoru, který vytváří dynamický model letounu pomocí vlastního simulačního jádra. Simulační rámec se skládá z modelu pro výpočet pohybových rovnic, modelu atmosféry Země, aerodynamických a hmotově setrvačných vlastnosti letounu a modelu pohonu letounu. Při vývoji bylo využito vývojové prostředí Unity 3D, kde byla vytvořená scéna simulace a uživatelské rozhraní aplikace. 3D Modely letounu a kokpitu byly vytvořeny pomocí studentské verze 3DS Max. Simulátor poskytuje i podporu virtuální reality pro zvýšení autenticity a pocitu realističnosti.
Aerodynamický návrh posledního stupně parní turbíny
Jeřábek, Lukáš ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem nízkotlaké části vícetělesové parní turbíny s dvěma neregulovanými odběry dle zadání, aerodynamickým výpočtem posledních dvou stupňů turbíny a volbou operačního rozsahu s ohledem na ventilaci, výkonový rozsah, ztráty výstupní rychlostí a negativní efekty vysokých odchylek kondenzačního tlaku. Pro první tři stupně je proveden výpočet prizmatických akčních lopatek. Čtvrtý a pátý stupeň jsou navrženy s proměnnou reakcí po výšce lopatky a jejich výpočet je proveden metodou konstantní cirkulace. Pro tyto stupně je dále proveden návrh profilů s ohledem na jejich aerodynamické vlastnosti pomocí Beziérových křivek v programu MS Excel. Ověření vlastností profilů, jejich ztrát a průběhu izoentropického Machova čísla po profilu probíhalo pomocí programu MISES ve spolupráci s Doosan Škoda Power.
Posouzení vlivu modifikací křídla na poláru letounu
Mixová, Alexandra ; Matějů, Jiří (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá stanovením aerodynamické poláry letounu Roko NG, jejím zhodnocením a návrhem modifikace křídla, vlivem modifikace na poláru letounu a určením základních letových výkonů. V úvodu je vysvětlena problematika a základy aerodynamiky. Následuje seznámení s konkrétním typem a porovnání s podobnými ultralehkými letadly. Měřením je stanovena skutečná polára, kterou lze porovnat s analyticky stanovenou polárou stávajícího letounu, a analyticky stanovenou polárou letounu s modifikovaným křídlem. Z nově stanovené poláry jsou vyjádřeny základní letové výkony a porovnány s letovými výkony stávajícího letadla.
Návrh předního křídla vozu Formule Student
Vrubel, Vít ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením návrhu předního křídla na voze Formule Student. Práce je rozdělena do tří části. V první je provedena rešerše používaných křídel v soutěži Formule Student. Druhá část je věnována experimentu a poslední část se věnuje CFD výpočtům a porovnání s naměřenými hodnotami. Výpočtové zdroje na provedení simulací byly poskytnuty projektem e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) financovaných z programu MŠMT. Projekty velkých infrastruktur pro VaVaI a projektem ELIXIR-CZ (LM2015047), částí mezinárodní infrastruktury ELIXIR.
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
Numerical analysis of bio-mimetic concept for active flow control on wing surface
Čermák, Jakub ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
In this paper optimization on airfoil equipped with upper-side elastic flap is carried out. The optimization process is done by using of URANS CFD method. In first chapters the history of development of wing with movable flaps is briefly described. The paper continues with description and motivation on choice of computational method. Geometry and mesh generation is briefly explained. Verification and validation of computational method is also presented. The actual case study is focused on airfoil LS(1)-0417mod equipped with 20%, 30% and 40% long rigid flap on various angles of attack. The aerodynamic performance of each case is discussed together with the flow-field analysis. The non-linear structural analysis using FEM software is carried out in order to evaluate elastic flap bending stiffness and deformed shape to fulfil self-adaptive requirements.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.