Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,524 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Probing the activation of organic molecules using the low-energy electron diffraction
Cigániková, Nikola ; Kocán, Pavel (vedoucí práce) ; Albons Caldentey, Llorenc (oponent)
Samousporiadané molekuly predstavujú široké spektrum možností využitia v rôznych oboroch, ako je napríklad organická chémia, nanotechnológie alebo molekulárna elektronika. Ciel'om tejto práce je vytvorenie kovalentných v̈azieb v samousporiadaných štruktúrach, ktoré by mohli byt' neskôr použité v ob- lasti 2D supravodičov. Pre vytvorenie takýchto štruktúr aj na povrchoch bez vhodných katalytických vlastností bol skonštruovaný Radical Deposition Source (RDS). V študentskom fakultnom grante sme vyrobili modifikovanú verziu RDS, ktorú v tejto práci testujeme metódou difrakcie pomalých elektrónov v podmien- kach UHV. Ako substrát pre deponované molekuly sme použili povrch Si(111)- In √ 3 × √ 7 rekonštrukcie so zdokumentovanými supravodivými vlastnost'ami. Z práce vyplýva, že neboli pozorované žiadne difrakčné body, ktoré by mohli korešpondovat' s molekulami aktivovanými modifikovaným RDS. Vysvetlení sa ponúka viacero, pre žiadne z nich však nemáme dostatočné dôkazy, čo naz- načuje, že táto problematika je ovel'a komplexnejšia. Porozumenie dôvodu, prečo modifikovaný prístroj RDS nefungoval, by mohlo pomôct' s pochopením celého konceptu samousporiadaných štruktúr spojených kovalentnými v̈azbami, a tým pádom prispiet' všeobecnej...
Invalidita a invalidní důchod
Galetková, Markéta ; Lang, Roman (oponent)
Invalidita a invalidní důchod Abstrakt Tématika invalidity je ožehavým tématem ve společnosti, neboť se jedná o nežádoucí sociální událost v bytí jedince mající imanentní vliv na jeho pracovní schopnost a s tím pochopitelně související nepříznivý dopad na materiální zabezpečení. Invalidní důchod představuje dávku, jež má onen negativní následek do jisté míry vykompenzovat. Daná práce se tedy zaobírá problematikou invalidity a zejména invalidního důchodu, přičemž práce je členěna do 9 kapitol. Úvodní kapitola popisuje stručný historický nástin invalidity, načež navazuje na historickou právní úpravu podmínek pro přiznání invalidního důchodu na území České republiky. Následuje intervence mezinárodních smluv a členství mezinárodních organizací, jejichž signatářem je Česká republika. V této kapitole jsou zmiňovány mezinárodní organizace včetně nejstěžejnějších mezinárodních smluv zaobírající se danou problematikou, jimiž je Česká republika vázána. Vzhledem k tomu, že Česká republika je členem Evropské unie a její právní úprava význačným způsobem ovlivňuje vnitrostátní právní úpravu České republiky, nemohla být pochopitelně z tohoto důvodu opomíjena a je rovněž zakomponována do této práce. Následující kapitola interpretuje vnitrostátní právní úpravu invalidity a nastiňuje podmínky pro přiznání nároku na invalidní...
Posuzování připravenosti předškolního dítěte pro vstup na základní školu
Váchová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na komplexní analýzu problematiky posuzování školní připravenosti předškolních dětí, na níž se vážou i vysoké počty odkladů školní docházky v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje široké spektrum faktorů ovlivňujících školní připravenost. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku, diagnostice školní připravenosti, funkci zápisu na základní školu, platné legislativě i problematice odkladů školní docházky. Empirická část práce je kvantitativního charakteru a byla provedena pomocí polostrukturovaných dotazníků. Cílem výzkumu bylo porovnat, zda se postoj rodičů ke školní připravenosti dětí shoduje s pohledem pedagogů či nikoliv. Výsledky výzkumu rovněž zobrazují, jak zásadní vliv na udělení odkladu školní docházky má rodina dítěte či jaké oblasti školní připravenosti jsou nejvíce problematické. Klíčová slova: Školní zralost; Odklad školní docházky; Předškolní vzdělávání; Dítě předškolního věku; Školní připravenost
Výjimky z pozitivního vztahu mezi druhovou rozmanitostí a heterogenitou prostředí
Srpová, Tereza ; Hořák, David (vedoucí práce) ; Divíšek, Jan (oponent)
Pozitivní vztah heterogenity prostředí a druhové bohatosti byl dlouhá léta považován za všeobecně platné pravidlo. Recentní studie však odhalují různé alternativní podoby tohoto vztahu, jako například vztah negativní či vztah s unimodálním průběhem. Známe množství mechanismů, které by za těmito výjimkami z pozitivního vztahu mohly stát. Zvyšující se prostorová rozmanitost prostředí určité velikosti nutně musí vést ke zmenšení jeho dílčích částí a úbytku životního prostoru organismů, které ho obývají. Zároveň také může docházet k fragmentaci prostředí a izolaci jednotlivých částí biotopu, což také může mít negativní dopad na druhovou bohatost společenstva. Nevhodně zvolené metodické postupy a parametry výzkumu mohou být jedním z důvodů, proč jsou tyto alternativní vztahy objevovány až v posledních letech. Znalost vztahu mezi rozmanitostí prostředí a druhovou bohatostí je zásadní pro řešení otázek ochrany biodiverzity. Z tohoto důvodu je třeba jeho alternativní podoby odhalit v konkrétních ekosystémech, které máme zájem chránit, a jejich existenci nepodceňovat, přestože jsou méně časté než vztah pozitivní.
Využívání dotačních programů na podporu wellbeingu
Váňová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářské práce se zaměřuje na problematiku wellbeingu ve společném vzdělávání se zaměřením na možnosti čerpání dotačních prostředků na podporu aktivit rozvíjející wellbeing na základních školách. Konkrétně se jedná o popis do způsobu zapojení vybraných škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona do dotační výzvy Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy Šablony podporující aktivity školní pohodu a wellbeing. Cílem práce je na základě výzkumného šetření popsat, jak se promítá realizovaná finanční podpora z dotačních zdrojů do života vybraných škol. Teoretická východiska, jako první část práce, popisují termín wellbeingu a také nabízejí vhled do dotační podpory, která je určena pro školy a jejich aktivity. Druhá část bakalářské práce obsahuje popis výzkumného šetření, které je rozděleno do dvou fází. V první fázi výzkumného šetření byla provedena kvantitativní analýza získaných dat o zapojení všech škol do dotační výzvy Šablony. Na základě vyhodnocení závěrů první fáze byly vytvořeny otázky do druhé fáze výzkumného šetření (kvalitativního), které bylo provedeno metodou rozhovoru. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že finanční podporu aktivit vedoucích k wellbeingu školy považují za žádoucí a přínosnou. Školy se do nabízených dotačních výzev zapojují a volí pro své projekty aktivity, které...
Pokyny do obchodního vedení statutárním orgánům kapitálových společností
Vejlupek, Šimon ; Tomášek, Petr (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
Pokyny do obchodního vedení statutárním orgánům kapitálových společností Abstrakt Tématem diplomové práce je udělování pokynů do obchodního vedení statutárním orgánům kapitálových společností se zaměřením na pokyny udělované nejvyšším orgánem společnosti. V diplomové práci je obsažen souhrn definic a teoretických pohledů na obchodní vedení, taktéž je v práci definován samotný pokyn do obchodního vedení, je rozlišováno mezi konkrétními, individuálními pokyny do obchodního vedení, strategickými či koncepčními pokyny a zásadami, součástí je i úvaha o formě pokynu. Dále se práce zaměřuje na přípustné pokyny, a to především na pokyny vyžádané a na pokyny strategické a koncepční, rozebrány jsou též pokyny nepřípustné a důsledky udělení jak pokynu přípustného, tak pokynu nepřípustného. V diplomové práci je obsáhle rozebrána německá právní úprava udělování pokynů do obchodního vedení kapitálových společností, je poskytnut krátký vhled do systematiky německého obchodního práva, dále do práva kapitálových společností a konečně je detailně rozebrána úprava udělování pokynů v rámci společnosti s ručením omezeným a v rámci akciové společnosti. Ze srovnání obou úprav je stěžejní zejména část věnující se společnosti s ručením omezeným, neboť zde německá úprava pokynů do obchodního vedení oproti české úpravě obsahuje...
High-Level Programming Language Transpilers
Mokriš, Andrej ; Havel, Martin (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
A rapid development of programming languages has caused practical problems, such as not granting backward compatibility. Transpilers offer a potential solution to some of these problems. This thesis presents concepts of formal languages, compilers, and more detailed description of parsing methods. The goal of this thesis is to design and implement a transpiler that converts a subset of PHP to JavaScript.
Technicko-ekonomický rámec začleňování individuálních a komunitních výroben
Vaculík, Tomáš ; Radil, Lukáš (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
V souvislosti se současnou energetickou situací se v České republice a zbytku Evropy zvyšuje snaha o dosažení energetické soběstačnosti. Obnovitelné zdroje energie lze pro výrobu elektřiny využít již v rámci domácností. Ne každý má ale možnost pořízení a provozu takové výrobny. Řešením těchto problémů může být v současné době stále diskutovanější komunitní energetika, které se v České republice pomalu otevírají dveře v souvislosti s měnící se legislativou a finanční motivací v podobě různých dotací a příspěvků. Účelem této práce je vytvořit souhrn nejdůležitějších informací technického a ekonomického rámce a následné vytvoření snadno modifikovatelného a parametrizovaného modelu energetických komunit, ze kterého budou patrné technické vlastnosti jednotlivých zapojení, jako například výkonové ztráty nebo vliv metriky na výsledné hodnoty změřené energie.
Logopedická prevence z pohledu ředitele mateřské školy
Nedvědická, Veronika ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí z pohledu ředitele mateřské školy. V souladu s cílem práce analyzuje současný stav a zjišťuje možnosti podpory a rizika v oblasti logopedické prevence ve vybraných mateřských školách. Sleduje úroveň práce v mateřských školách ve smyslu zajištění spolupráce se speciálně pedagogickým centrem, pedagogicko- psychologickou poradnou, klinickým logopedem a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků se zaměřením na logopedického asistenta. Dále uvádí, jaké jsou možnosti získání finančních prostředků na pomůcky pro děti s poruchami řeči, na další vzdělávání pedagogických pracovníků nebo pro případnou spolupráci s klinickým logopedem přímo v mateřské škole. Práce zmiňuje také grantové programy, které nabízí MŠMT. Nastiňuje také možný postup pro změnu či zefektivnění logopedické prevence a motivační metody pro aktivní přístup pedagogických pracovníků, které může ředitel mateřské školy využít. Praktická část práce obsahuje analýzu dat výzkumného šetření, pro které byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Pro výzkum byly osloveny mateřské školy v Pardubickém kraji a Kraji Vysočina, kde je logopedická prevence zavedena. Obě školy se logopedické prevenci věnují a s ředitelkami těchto škol byl veden strukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumného šetření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,524 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.