Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt sezonality na užívání alkoholu
Holmanová, Magdalena ; Urbanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kuchař, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na studium efektu sezonality na užívání alkoholu. V teoretické části je nejprve vymezen pojem užívání alkoholu, jeho vlastnosti, specifika a dlouhodobé účinky na lidský organismus. Jsou také popsána rizika, která se s užíváním alkoholu pojí. Druhá kapitola je věnována sezonalitě, historii a významu jejího zkoumání v souvislosti s užíváním alkoholu. Pozornost je věnována také metodologii, která je pro zkoumání sezonality specifická. Závěrem jsou představeny samotné sezónní vzorce, kterým konzumace alkoholu podléhá. V empirické části je představen návrh výzkumu, který si klade za cíl zjistit, zda se sezonální vzorec užívání alkoholu projevuje i v české populaci. Výzkum se zaměřuje na variabilitu frekvence a kvantity tohoto užívání, stejně jako na variabilitu frekvence nárazového užívání alkoholu v průběhu roku. Klíčová slova: Sezonalita, alkohol, užívání alkoholu, Česká republika
Čtenářské sebepojetí a subjektivní zkušenost tzv. nečtenářů v 5. ročníku ZŠ
Urbanová, Kateřina ; Kuzmičová, Anežka (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá žáky, kteří jsou z pohledu dospělých (učitelé, rodiče) klasifikováni jako nečtenáři. V kreativním kvalitativním výzkumu vedeném formou rozhovoru odpovídali žáci pátých tříd (N = 18) na otázky týkající se textů, které čtou, nebo naopak nečtou, a dále na otázky mapující jejich postoje ke čtení, čtenářské preference a návyky. Kvantitativně- kvalitativní analýzou odpovědí bylo zjišťováno, jaké typy textů žáci čtou, jaký mají vztah k četbě a dále jaké jsou pocity, které čtení v participantech vyvolává. Jedním z cílů také bylo zjistit, které faktory a osoby ovlivňují čtenářské sebepojetí těchto žáků. Práce by mohla být přínosná pro studenty učitelství českého jazyka a literatury, ale také stávající učitele českého jazyka a literatury, neboť poskytuje vhled do uvažování o čtení a do čtenářských zájmů žáků, pro které by učitelova pomoc a pochopení mohlo představovat zásadní roli na cestě ke čtenářství, neboť má-li být pedagog průvodcem, pak je nezbytným předpokladem pochopení těch, které provází.
Copingová flexibilita u osob se schizofrenií
Kotrba, Matěj ; Nikolai, Tomáš (vedoucí práce) ; Urbanová, Kateřina (oponent)
Téma této bakalářská práce je copingová flexibilita u osob se schizofrenií. Má za cíl čtenáři umožnit lepší, ucelenou orientaci v tomto tématu a poskytnout dostatečné podklady k dalšímu zkoumání problematiky copingové flexibility. Představené téma není v české odborné literatuře probíráno ve větším detailu a celá teorie není příliš sjednocená. V literárně přehledové části se proto zabýváme také teoretickým pozadím pojmů copingu a copingové flexibility, výběrem copingových strategií a schizofrenií. Následně probíráme copingovou flexibilitu u osob se schizofrenií. V empirické části této práce představujeme návrh výzkumu, který by nám umožnil otestovat schopnost copingové flexibility u osob se schizofrenií a zhodnotit jejich copingové preference. Navrhujeme použít několik dotazníkových metod pro měření copingové flexibility jako je dotazník Strategie zvládání stresu (v originále Stressverarbeitungsfragebogens - neboli SVF-78), Ways of Coping Checklist/ Ways of Coping Questionnaire (WCC/WCQ) a Coping Flexibility Scale - Revised (CFS-R). Naše očekávání je, že osoby se schizofrenií budou mít horší, či omezenou schopnost copingové flexibility a budou mít tendenci volit si potenciálně maladaptivní coping, v porovnání s neuro-typickou kontrolní skupinou. Výzkum copingové flexibility u osob se schizofrenií...
Efektivita on-line intervencí pro osoby s poruchou kompulzivního sexuálního chování
Tučková, Barbora ; Klapilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Urbanová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce představuje nově uznanou diagnózu poruchy kompulzivního sexuálního chování (Compulsive Sexual Behavior Disorder) a mapuje dostupné zahraniční on-line intervence zaměřené na ni. V teoretické části práce je popsána samotná porucha včetně její etiologie, prevalence, diagnostiky dle MKN-11 a možností léčby, a zároveň je vysvětlen koncept on-line intervencí a jejich typy. Druhá část je systematicky přehledová a přináší podrobné informace o existujících on-line intervenčních programech a dostupná data o jejich efektivitě. Třetí, empirická část představuje návrh kvantitativního výzkumu efektivity české verze maďarsko-švýcarského programu Hands-off, který by měl prohloubit současné poznatky o efektivitě nízkoprahových on-line intervenčních programů pro osoby s poruchou kompulzivního sexuálního chování a přinést první data založená na české klinické populaci. Na základě všech poznatků jsou na konci práce představena doporučení pro implementaci obdobného intervenčního programu v českém prostředí. Klíčová slova: porucha kompulzivního sexuálního chování; kompulzivní sexualita; problematické užívání pornografie; on-line intervence; Hands-off
Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole
Urbanová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce pojednává o uplatnění potenciálu nadaných žáků ve prospěch komunity školy a jich samých. Záměrem autorky je zjistit, jak školy s potenciálem nadaných pracují. Hlavním cílem práce je nalézt příležitosti, které poskytují školy nadaným žákům, aby mohli přispět svým potenciálem ostatním a obohatit sebe samé. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou vnímány jako velmi významné pro harmonický vývoj jejich osobnosti a pro manifestaci potenciálu ve prospěch společenství školy. Dále na formy a metody, které jsou ve vybraných školách využívány k uplatnění potenciálu nadaných žáků. Teoretická část práce poskytuje základní informace, které tvoří výchozí rámec dané problematiky. Empirická část prezentuje závěry kvalitativního výzkumu, do kterého byly zařazeny čtyři školy z různých krajů České republiky. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a analyzována využitím interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu umožňují nahlédnout do hlubších souvislostí uplatnění potenciálu nadaných žáků. Zprostředkovávají zažívané zkušenosti účastníků výzkumu a poskytují náhled na to, jak vybrané školy v praxi pracují s nadanými žáky. Klíčová slova nadání, škola, nadaný žák, výchova, potenciál nadaných žáků, uplatnění potenciálu
Školní zralost a připravenost z pohledu logopedů
Urbanová, Kateřina ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje školní zralosti a připravenosti z pohledu logopedů. Teoretická část se zaměřuje nejprve na dítě předškolního věku, jeho charakteristiku a vývoj ve všech oblastech, včetně řeči. Dále přibližuje poruchy řeči u dětí předškolního věku, kdy popisuje, co je to narušená komunikační schopnost a také se věnuje nejčastějším poruchám řeči u dětí předškolního věku. Poté práce přináší informace o logopedické prevenci, uvádí, jaké jsou její zásady a také přibližuje předškolní vzdělávání v kontextu logopedické prevence. Poslední kapitola se zabývá přípravou dítěte na nástup do první třídy, vysvětluje rozdíl mezi školní zralostí a školní připraveností dítěte, přibližuje školní nezralost a odklady školní docházky. Praktická část je zpracována za pomoci kvalitativního výzkumného šetření, kdy bylo využito strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Respondenty tvořili logopedi působící v resortu zdravotnictví a také v resortu školství. Celkem se uskutečnilo 12 rozhovorů. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem se dá vhodně podpořit školní zralost dítěte a jeho příprava do první třídy tak, aby vše zvládlo bez obtíží. Dílčím výsledkem bylo vytvoření preventivně-informativní brožury na téma školní zralost a připravenost z pohledu logopedů, jejíž cílem je zejména rodičům pomoci se...
Ontogenetické počátky. Aplikace Merleau-Pontyho filosofie na psychologii raného vývoje
Urbanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce si klade za cíl ukázat možnost fenomenologické interpretace světa a raného vývoje dítěte. Využívá při tom filosofii Maurice Merleau-Pontyho. Analyzuje zázemí pro fenomenologickou filosofii na půdě psychologie a představuje v hlavních rysech zmiňovaného autora. Uvádí současný psychologický pohled na ontogenetické počátky vnímání a psychologické názory reflektuje z pozice Merleau-Pontyho filosofie. Zdůrazňuje nutnost vyjasnit si nejprve to, jak chápeme povahu dětského světa v celku, abychom mohli vykládat jeho jednotlivé fenomény. Ve stěžejní části se zabývá filosofickou interpretací "počátků" vývoje a postuluje raný vývoj jako "zabydlování se" na světě, na jehož počátku stojí druzí lidé. Diskutuje na závěr metodologické důsledky, které vyplývají pro ontogenetickou psychologii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 URBANOVÁ, Kateřina
4 Urbanová, Kamila
1 Urbanová, Karin
3 Urbanová, Karolína
13 Urbanová, Klára
8 Urbanová, Kristýna
1 Urbanová, Květoslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.