Žádný přesný výsledek pro Tereza , Tereza nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Tereza Tereza ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,204 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Matka předškolního dítěte v roli učitelky v mateřské škole
BRUSNICKÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit, jak ženy, které jsou matkami dítěte ve věku od dvou do sedmi let a zároveň učitelkami v mateřských školách, zvládají náročnost obou životních rolí. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje kapitoly, které se věnují historii učitelek v předškolních zařízeních a proměnám mateřství v historickém kontextu, učitelství v mateřské škole i mateřství v dnešní době, náročnostem obou rolí, psychickým a fyzickým problémům, ke kterým jsou matky i učitelky náchylnější, a různým způsobům a možnostem psychohygieny. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno kvantitativní metodou, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Byl stanoven následující výzkumný problém: Jaký má podle učitelek mateřských škol vliv mateřství na jejich profesní život? Výzkumný soubor tvořily učitelky mateřských škol, které mají dítě nebo děti ve věku od dvou do sedmi let a zároveň byly učitelkami v mateřské škole ještě před vlastním mateřstvím.
Vliv konkrétních druhů potravin a pohybové aktivity na vznik a rozvoj karcinomu prsu u žen
Dvořáková, Tereza ; Matoulek, Martin (vedoucí práce) ; Šuta Kimle, Katarína (oponent)
Rakovinu prsu lze považovat za jedno z nejrozšířenějších nádorových onemocnění u žen na celém světě. Při vývoji preventivních strategií a intervencí hrají významnou roli modifikovatelné rizikové faktory, jako je strava a fyzická aktivita. Vliv stravy a fyzické aktivity na výskyt a rozvoj rakoviny prsu je předmětem probíhajícího výzkumu. Zdravý životní styl, který se vyznačuje vyváženou stravou a pravidelnou fyzickou aktivitou, má pozitivní vliv na prevenci vzniku rakoviny prsu. Tato bakalářská práce využívá ve své praktické části data 15 pacientek, které se zúčastnily tříměsíčního intervenčního programu ONKO-FIT a tento program dokončily. Cílem programu bylo zhodnotit účinky cílené výživové a pohybové terapie na fyzickou kondici pacientek s rakovinou prsu. Výsledky sice neprokázaly statisticky významné zlepšení vzhledem k relativně malému vzorku, nicméně byl zaznamenán nenulový pozitivní efekt, což naznačuje možný vliv terapie na fyzickou kondici pacientek. Tato první zjištění podtrhují potenciální přínos takových intervencí v oblasti životního stylu, které by mohly významně ovlivnit proces léčby a zotavování pacientek s rakovinou prsu. Tyto výsledky však také zdůrazňují potřebu dalších studií s většími vzorky, které by potvrdily potenciální přínosy intervencí v oblasti stravování a fyzické...
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce
Šustová, Kateřina ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Blažková, Tereza (oponent)
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce Poté, co byla v květnu 1945 obnovena činnost divadel, započala tzv. divadelní revoluce během které dochází k zásadním změnám v řízení a organizaci divadelnictví. I přes veškeré rakousko-uherské a prvorepublikové snahy totiž tuto problematiku po druhé světové válce upravovalo stále ještě účinné nařízení ministerstva vnitra č. 454/1850 ř.z., divadelní řád ze dne 25. listopadu 1850. Rovněž bylo v plánu právní úpravu divadelnictví na území Československa sjednotit, protože na Slovensku byl od roku 1848 účinný uherský zákonný článek XXXI, tedy právní úprava odlišná (a dokonce ještě starší) než ta na území Čech. Tato diplomová práce se zabývá právními aspekty během zmíněné reorganizace divadel, přičemž hlavním cílem výzkumu je zmapování vývoje právní úpravy divadelnictví po druhé světové válce v kontextu předchozích právních úprav. Za účelem zjištění odpovědi na výzkumnou otázku, v čem se divadelní zákon z roku 1948 lišil od předchozí právní úpravy a historických návrhů divadelních předpisů, byla provedena komparace a rozbor jednotlivých ustanovení. Rovněž jsou zmíněny změny, které nastaly v divadelnictví po přijetí divadelního zákona v roce 1948, jeho zhodnocení a následující právní úprava. Při výzkumu bylo zjištěno, že...
Vodní živel v ilustrovaném příběhu pro děti předškolního věku.
CILOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání významu vody v preprimárním vzdělá-vání a její potenciál pro rozvoj dětského vnímání a porozumění. Cílem je přiblížit dětem význam vody a její role v našem životě prostřednictvím autorské knihy s příběhem o kapce vody a ověřit tuto knihu v praxi. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na význam vody z ekologického hlediska, její spojitost s kulturami a uměním a začlenění tématu vody do Rámcového vzděláva-cího programu pro předškolní věk. Dále jsou v práci zkoumána vybraná literární díla pro děti, která se věnují tématu vody. Praktická část práce zahrnuje popis autorské knihy a navržené, realizované edukační aktivity spojené s ní, které mají rozšířit dětské znalosti o vodě a rozvinout jejich estetický pohled na tento živelný prvek. Práce je zaměřena na propojení teorie s praktickými výstupy a zkoumá efektivitu vzdělávacích metod v oblasti vnímání a porozumění vody ve vzděláva-cím procesu předškolních dětí.
Vzájemné ovlivňování angličtiny a druhého cizího jazyka a jejich vliv na jazykovou úroveň studentů na českých středních školách
Humhalová, Tereza ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Má diplomová práce se zabývá možnými dopady jazykového transferu mezi osvojenými jazyky Českého gymnazijního studenta, jmenovitě mezi jeho Anglickým jazykem a Německým či Francouzským jazykem, na jeho výkonnost v těchto jazycích. Diplomová práce byla napsána na pozadí Českého Vzdělávacího Systému. Systém Kurikulárních Dokumentů a s ním spojené dokumenty které předurčují studentův jazykový vývoj jsou představeny, přičemž jsou zdůrazněny jejich nejdůležitější důsledky pro vývoj studentova prvního a druhého cizího jazyka. Cizí jazyky, kterými se tato práce zejména zabývá, jmenovitě Anglický, Francouzský a Německý jazyk, jsou analyzovány z diachronického, synchronního a typologického hlediska, abych poukázala na jejich hlavní principy, podobnosti a rozdíly mezi nimi, které mohou být možným zdrojem jazykového transferu. Dále jsou představeny kognitivní procesy ovlivňující vývoj cizího a druhého cizího jazyka v kontextu Českého Vzdělávacího Systému a relevantní teorie, včetně proměnných, které určují do jisté míry vývoj těchto jazyků a mohou mít dopad na možné případy jazykového transferu. Hypotézy a výzkumné otázky plynoucí z teoretického výzkumu, na již míním najít odpovědi pomocí kvantitativně-kvalitativního výzkumu, jsou poté předloženy. Výzkum provedu na dvou gymnáziích, kde budu testovat studenty...
International transfers of personal data outside the European union
Pechová, Tereza ; Svobodová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Exner, Jan (oponent)
Mezinárodní předávání osobních údajů mimo Evropskou unii Abstrakt Tato práce rozebírá právní koncepty ochrany soukromí a osobních údajů, právní rámec EU, konkrétně relevantní primární právo a sekundární právo EU, jako jsou směrnice o ochraně údajů a obecné nařízení o ochraně údajů. Práce se dále zabývá konceptem mezinárodního předávání osobních údajů mimo Evropskou Unii a právním základem tohoto předávání, upraveným v obecném nařízení o ochraně údajů, jeho jednotlivými metodami a jejich srovnáním ve vztahu k jejich oblasti působnosti a konkrétnímu využívání. Za zásadní považovala autorka vymezení rozhodnutí o odpovídající ochraně, proces udělení takového rozhodnutí a jeho kritéria. Následně se práce zabývala představením vhodných záruk, jako alternativních metod mezinárodního předávání osobních údajů dle práva EU. Těžištěm práce je představit režim třetí země na příkladu Spojené království Velké Británie a Severního Irska, jakožto bývalého členského státu EU. Práce se v tomto směru zabývá vývojem britského práva na ochranu osobních údajů z hlediska mezinárodního předávání údajů po brexitu. Práce se věnovala jednáním mezi Spojeným královstvím a EU na téma jejich dohody o obchodu a spolupráci. Zvláštní pozornost byla věnována vymezení podmínek zachování adekvátní ochrany osobních údajů, poté co se Spojené...
Vliv darunaviru a atazanaviru na expresi ABCB1 a CYP3A4 v tkáňových řezech z lidského střeva
Hradecká, Tereza ; Vokřál, Ivan (vedoucí práce) ; Červený, Lukáš (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmakologie a toxikologie Studentka: Tereza Hradecká Školitel: PharmDr. Vokřál Ivan, Ph.D. Perorální podávání léčiv je v současnosti nejběžnější a nejpohodlnější způsob aplikace léčiv. Většina takto podaných léčiv se absorbuje ve střevě a následně proniká do systémové cirkulace. Absorpce léčiv může být ve střevě ovlivňována řadou faktorů. Mezi faktory ovlivňující vstřebávání léčiv patří například efluxní transportéry nebo biotransformační enzymy. V současnosti je asi nejvíce prostudovaným střevním transportérem P-glykoprotein (P-gp), který je schopen transportovat širokou škálu látek zpět do lumen střeva. Dalším faktorem ovlivňujícím vstřebávání léčiv je střevní metabolismus, který v první fázi probíhá často prostřednictvím enzymů z rodiny cytochromu P450, přičemž nejvíce léčiv je metabolizováno prostřednictvím CYP3A4, který je ve střevě také široce zastoupen. Aktivita efluxních transportérů i biotransformačních enzymů může být některými léčivy snížena (inhibice), nebo naopak zvýšena (indukce). To následně může vést k celé řadě lékových interakcí. Možné farmakokinetické důsledky indukce enzymu nebo transportéru závisí na konkrétní lokalizaci. Předpokládá se, že indukce střevního P-gp může výrazně snižovat biologickou dostupnost...
Školní učebnice a její užívání v praxi: role žáků při hodnocení učebnic a zeměpisného obsahu
Kulma, Natanael ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Cimová, Tereza (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou školních učebnic. V teoretické části je jasně definovaná učebnice z hlediska její výsadní pozice mezi výukovými zdroji, vnitřní struktury i funkcí, ke kterým je uzpůsobena. Dále je zmapována míra jejího užívání, a způsob, jakým je v praxi ze strany učitelů a žáků používaná. Na závěr je představena role žáka, jako hodnotícího subjektu učebnic, a jsou nastíněna konkrétní doporučení pro výzkum a tvorbu učebnic s cílem jejich většího používání ze strany žáků. Praktická část představuje vhled do prostředí žáků základní školy s cílem ověřit teoretická východiska ohledně zkušeností žáků s používáním učebnic, jejich hodnocení učebnice a preferovaných geografických témat v obsahu zeměpisných učebnic.
Výroba značkové konfekce Brno
Antonova, Alina ; Suchánek,, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Bečkovská, Tereza (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh průmyslové stavby – výroby značkové konfekce v Brně. Konfekční závod je zaměřen na výrobu značkové dámské konfekce. Řešený pozemek se nachází v Brno-Bohunice na ulici Vinohrady. Práce vychází z dříve vypracované studie z předmětu AG034. Pozemek je svažitý, stoupá směrem k severovýchodu. Svah je využit pro pomocný objekt, navrženo je zde také parkoviště. Pozemek je ze dvou stran ohraničen komunikacemi. V severní části je to stávající komunikace, v jižní je navržena komunikace podle územního plánu. Hlavní vstup pro zaměstnance je umístěn ze severovýchodní části. Příjezd pro zásobovaní je řešen novou komunikací v rámci řešeného pozemku. Jedná se o novostavbu 4 podlažní výrobní haly a dvou pomocných objektů s plochými střechámi. Provoz bude technologicky a organizačně napojen na mateřský závod v zahraničí. V objektu se budou nacházet sklady hotových výrobků, přístřihů, materiálů a správa závodu. Stravování bude řešeno formou dovozu a ohřevu jídla. Koncept celého objektu vychází z tvaru pozemku, tvar hlavního objektu vychází z jednoduché geometrie. Hlavní budova se skládá ze čtyř kvádrů, které tvoří výrobu, oddělenou administrativní část a část určenou pro sklady. Budova je čtyřpodlažní. Objekt poblíž silnice je navržen se zelenou střechou, stejně jako objekt pro pomocný provoz, vedle je parkoviště. Zelená střecha bude působit přirozeně a propojovat navržený objekt s charakterem lokality. Výrobní hala je z větší částí prosklená, což umožní celodenní přirozené osvětlení. Prosklena je i vstupní část objektu, konstrukce je viditelná a dodává stavbě výraz průmyslového objektu. Sociální zařízení je proskleno pásovými okny, které zajišťují přirozené osvětlení a také větrání nezbytné v případě technických problému s rekuperací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13,204 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.