Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Voltametrické stanovení triclosanu na uhlíkové pastové elektrodě
Malá, Petra ; Dejmková, Hana (vedoucí práce) ; Fischer, Jan (oponent)
Bylo prostudováno voltametrické chování triclosanu na uhlíkové pastové elektrodě metodou diferenční pulzní voltametrie v prostředí Brittonova-Robinsonova pufru o různém pH a obsahu methanolu. Optimální pH Brittonova-Robinsonova pufru bylo stanoveno na pH 11. Množství methanolu ve vzorku nijak neovlivnilo stanovení. Akumulace na elektrodu zvýšila odezvu jen nevýrazně. Za optimálních podmínek byla stanovena mez detekce v destilované vodě na 1,2·10-7 mol dm-3 a říční vodě na 2,0·10-7 mol dm-3 triclosanu. Reálné vzorky byly proměřeny metodami diferenční pulzní voltametrie, vysokoúčinné kapalinové chromatografie se spektrofotometrickou detekcí v ultrafialové oblasti a spektrofotometricky. Tyto koncentrace byly porovnávány a byla posouzena použitelnost diferenční pulzní voltametrie na vzorky bez speciální předpřípravy. V některých případech tenzidy přítomné ve vzorcích znemožňovaly stanovení i v případě použití metody standardního přídavku.
Kognitivní strategie v genderově netradičních úlohách
Malá, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Pohádka je jedním ze socializačních faktorů, který může v dítěti podporovat genderově stereotypní vnímání světa. Dívkám a chlapcům jsou v ní prezentovány ženské a mužské postavy v genderových rolích. Čímž umožňují dětem budovat svojí identitu, kde jedna ze součástí je také identita genderová. U předškolních dětí vyvolává pohádka pochybnosti, když neodpovídá schématům, které si v minulosti osvojili. V tu chvíli používají individuální strategie, díky kterým příběh poznávají a mohou tak pohádku asimilovat do své představy světa a řádu, na základě kterého funguje. Obvykle předškolní děti nepřijímají postavy, které nevykazují znaky příslušné jejich genderové roli. Upřednostňují postavy, které jsou typicky mužské - aktivní a statečné, nebo typicky ženské - pasivní a krásné. Tradiční pohádky tedy nenabízí stejné možnosti prožívání příběhu pro všechny pohlaví. Cílem mého kvalitativního výzkumu bylo zkoumat rozdíly ve vnímání dívek a chlapců u genderově standardní a gendrově nestandardní pohádky. S dětmi jsem vedla strukturovaný rozhovor o tom jak pohádku vnímají a co jim říká. Tato data jsem následně analyzovala a porovnala s poznatky z teoretické části. Genderově netradiční pohádky se u dětí nesetkávají s úspěchem, protože zobrazují alternativní a nové možnosti prožívání příběhu. Pokud mají být genderově...
Použití jílem modifikovaných uhlíkových filmových elektrod ke stanovení nitrofenolů
Malá, Petra ; Dejmková, Hana (vedoucí práce) ; Fischer, Jan (oponent)
Tato diplomová práce byla věnována možnostem nahrazení skelné uhlíkové elektrody za levnější kompozitní uhlíkový prut ve spojení s aplikací uhlíkového filmu na její povrch a důsledkům přidání modifikátoru do elektrodového materiálu. V rámci pochopení vlivu pastovací kapaliny v uhlíkové pastové elektrodě na akumulaci látek, byl stanoven experimentálně rozdělovací koeficient minerální olej/voda pro 2NP, 4NP, 24DNP a 246TNP. Ke zjištění možností sorpce 2NP a 4NP na MMT, byl experimentálně stanoven adsorpční koeficient. Rastrovacím elektronovým mikroskopem byl nasnímkován povrch uhlíkového filmu za účelem zjištění distribuce MMT a polystyrenu v uhlíkovém filmu. Byla úspěšně vyvinuta metoda akumulace 2-nitrofenolu a 4-nitrofenolu na montmorillonitem modifikovaný uhlíkový film.
Kognitivní strategie v genderově netradičních úlohách
Malá, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Pohádka je jedním ze socializačních faktorů, který může v dítěti podporovat genderově stereotypní vnímání světa. Dívkám a chlapcům jsou v ní prezentovány ženské a mužské postavy v genderových rolích. Čímž umožňují dětem budovat svojí identitu, kde jedna ze součástí je také identita genderová. U předškolních dětí vyvolává pohádka pochybnosti, když neodpovídá schématům, které si v minulosti osvojili. V tu chvíli používají individuální strategie, díky kterým příběh poznávají a mohou tak pohádku asimilovat do své představy světa a řádu, na základě kterého funguje. Obvykle předškolní děti nepřijímají postavy, které nevykazují znaky příslušné jejich genderové roli. Upřednostňují postavy, které jsou typicky mužské - aktivní a statečné, nebo typicky ženské - pasivní a krásné. Tradiční pohádky tedy nenabízí stejné možnosti prožívání příběhu pro všechny pohlaví. Cílem mého kvalitativního výzkumu bylo zkoumat rozdíly ve vnímání dívek a chlapců u genderově standardní a gendrově nestandardní pohádky. S dětmi jsem vedla strukturovaný rozhovor o tom jak pohádku vnímají a co jim říká. Tato data jsem následně analyzovala a porovnala s poznatky z teoretické části. Genderově netradiční pohádky se u dětí nesetkávají s úspěchem, protože zobrazují alternativní a nové možnosti prožívání příběhu. Pokud mají být genderově...
Voltametrické stanovení triclosanu na uhlíkové pastové elektrodě
Malá, Petra ; Dejmková, Hana (vedoucí práce) ; Fischer, Jan (oponent)
Bylo prostudováno voltametrické chování triclosanu na uhlíkové pastové elektrodě metodou diferenční pulzní voltametrie v prostředí Brittonova-Robinsonova pufru o různém pH a obsahu methanolu. Optimální pH Brittonova-Robinsonova pufru bylo stanoveno na pH 11. Množství methanolu ve vzorku nijak neovlivnilo stanovení. Akumulace na elektrodu zvýšila odezvu jen nevýrazně. Za optimálních podmínek byla stanovena mez detekce v destilované vodě na 1,2·10-7 mol dm-3 a říční vodě na 2,0·10-7 mol dm-3 triclosanu. Reálné vzorky byly proměřeny metodami diferenční pulzní voltametrie, vysokoúčinné kapalinové chromatografie se spektrofotometrickou detekcí v ultrafialové oblasti a spektrofotometricky. Tyto koncentrace byly porovnávány a byla posouzena použitelnost diferenční pulzní voltametrie na vzorky bez speciální předpřípravy. V některých případech tenzidy přítomné ve vzorcích znemožňovaly stanovení i v případě použití metody standardního přídavku.
Analýza motivačních faktorů z hlediska školní úspěšnosti žáka
Malá, Petra ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je motivace a to konkrétně školní motivace žáka. Cílem této práce je zjistit, jaké motivy žáky ovlivňují ve školním učení, jak tyto motivy analyzovat a případně jak zacházet s výsledky analýzy těchto motivů. V mé práci se zabývám teoretickými poznatky, které se motivace týkají, jako jsou potřeby a nebo její funkce. Dále je zde podrobně rozebírána školní motivace a motivační faktory, které žáka mohou ovlivňovat. Další část je věnována pedagogicko psychologické diagnostice, kde hlavním tématem je její metodologie a to především dotazníkové metody, které slouží k analýze motivačních faktorů. Následující část mé práce je věnována právě popisu a využití dotazníkových metod, které se školní motivací souvisejí. Zde je vybráno pět druhů dotazníků jako možnost pro analýzu motivačních faktorů. Poslední část je věnována možnostem, které učitelé mohou využít, aby žáky motivovaly a jejich motivaci posilovali.
Jeden den. Soubor fotografií pořízených dírkovou komorou.
MALÁ, Petra
Tato teoreticko-praktická práce se zabývá technikou pinhole fotografie. Obecně popisuje princip dírkové komory a postupy při její tvorbě. Hlavně se ale soustředí na vývoj této techniky v historickém kontextu, a to od prvního zobrazovacího zařízení až po dírkovou komoru jako médium v současném umění. Odkazuje na významné osobnosti z této oblasti a také na důležité informační zdroje. Praktická část obsahuje osobní zkušenost s tvorbou dírkových komor, které vychází z poznatků získaných na základě vypracování teoretické části. Součástí praktické části je osm různých dírkových komor, soubor fotografií na téma "Jeden den" a brožura, která je shrnutím technických parametrů dírkových komor a fotografií, které jimi byly pořízeny.
Finanční analýza společnosti Pivovar HOLBA, a.s.
Malá, Petra ; Mikan, Pavel (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem bakalářské práce "Finanční analýza společnosti Pivovar HOLBA, a.s." je provést finanční analýzu podniku za roky 2008 -- 2013 a také za rok 2014 popsat jeho hospodářský vývoj, zhodnotit jeho finanční zdraví a srovnat s konkurencí. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V části teoretické budou definovány jednotlivé metody finanční analýzy a popíšu postup jejich výpočtů. Mezi použité metody patří horizontální a vertikální analýza, bilanční pravidla, analýza rozdílových a poměrových ukazatelů, pyramidové rozklady a zároveň výpočet vlivů dílčích ukazatelů na ukazatel vrcholový, analýza hodnotových ukazatelů a na závěr bankrotní a bonitní modely. Praktická část bude zaměřena už přímo na informace o společnosti Pivovar HOLBA a.s. a konkrétní výpočty jednotlivých metod analýzy. V závěru práce jsou shrnuty výsledky finanční analýzy a vyvozeny závěry a doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 MALÁ, Pavla
16 MALÁ, Petra
4 Malá, Pavla
2 Malá, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.