Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická komunikace v podmínkách informační války mezi Ruskem a Ukrajinou
Storchak, Yelyzaveta ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Diplomová práce "Strategická komunikace v informační válce mezi Ruskem a Ukrajinou" zkoumá složité vztahy mezi oběma zeměmi a zaměřuje se na interakci strategické komunikace a informační války. Teoretická část představuje stručný rozbor hlavních vědeckých publikací, seznamuje čtenáře s pojmy hybridní válka, informační válka jako její součást a metody informační války. V této části je rovněž definován pojem strategické komunikace a strategického narativu. Praktická část práce je prezentována formou případové studie, jejímž cílem je identifikovat a analyzovat různé narativy používané Ruskem a Ukrajinou k popisu událostí prvního týdne invaze (24.02.22 - 03.03.22) s využitím vybraného zpravodajského portálu dané země (Ruska a Ukrajiny). Závěrem je, že Ukrajina a Rusko používají jak odlišné, tak podobné metody informační války a velké množství narativů, čímž formují rozdílné vnímání reality mezi obyvateli země. Klíčová slova Informační válka, strategická komunikace, strategický narativ, Ukrajina, Rusko, válka na Ukrajině
Self-presentation strategies of political candidates in the Czech presidential campaign 2023
Balážová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalárska práca skúma rolu vizuálnej komunikácie v politike a tvorbu sebaprezentačných stratégií vybraných kandidátov počas českých prezidentských volieb v roku 2023. Teoretická časť práce predstavuje vizuálnu politickú komunikáciu, kognitívne spracovanie obrazov a formovanie politického imidžu prostredníctvom vizuálnych rámcov a príslušných dimenzií. Analytická časť práce využíva kvantitatívnu a kvalitatívnu obsahovú analýzu na skúmanie sebaprezentačných stratégií kandidátov Petra Pavla, Andreja Babiša, Danuše Nerudovej a Pavla Fischera na Instagrame. Cieľom štúdie je zistiť, ako vybraní politickí kandidáti využívali sociálne médium Instagram na sebaprezentáciu a na ktoré vizuálne rámce kládli dôraz. Analýza 1 371 instagramových príspevkov vybraných kandidátov odhaľuje preferenciu pre rámec ideálneho kandidáta pred rámcom populistického kandidáta. Z analýzy rovnako vyplývajú rodové rozdiely vo využívaní dimenzií. Práca ďalej skúma interakcie používateľov s rôznymi vizuálnymi rámcami a dimenziami, pričom sú zaznamenané mierne rozdiely v počte interakcií.
Targeting a positioning v prezidentské kampani Petra Pavla - mladá generace voličů
Dejmková, Tereza ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá targetingem a positioningem prezidentské předvolební kampaně Petra Pavla a zaměřuje se především na oslovování nejmladší generace voličů, generaci Z. Prezidentské volby v roce 2023 byly odlišné od těch předchozích v několika ohledech, jedním z nich však bylo například právě cílení některých kandidátů na generaci Z. Do generace spadá v současnosti většina voličů, která se prezidentské volby zúčastnila poprvé, a která ji možná také poprvé více sledovala. Cílem práce je proto zjistit do jaké míry byl targeting a positioning kampaně při vytváření strategie přizpůsoben generaci Z a zároveň zjistit, zda se Petru Pavlovi podařilo prostřednictvím kampaně tuto cílovou skupinu oslovit a díky jakým krokům toho dosáhl. Teoretická část práce nejprve vymezuje a definuje nástroje politického marketingu, charakterizuje generaci Z a specifika jejich volebního chování. Právě zmiňované nástroje politického marketingu jsou v praktické části práce aplikovány na kampaň Petra Pavla. Informace k této části práce byly získány z osobního rozhovoru s marketingovým ředitelem kampaně Petra Pavla Martinem Klčem, který byl proveden autorkou práce. Efektivita kampaně na vymezenou cílovou skupinu je následně zjišťován a vyhodnocována na základě dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou...
Negativní kampaň Andreje Babiše v českých prezidentských volbách v roce 2023
Chudá, Ema Lujza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se zabývá negativní kampaní Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb v České republice v roce 2023. Konkrétně se snaží nalézt odpověď na to, jak byla negativní kampaň Andreje Babiše před druhým kolem voleb vnímána veřejností a zejména, zda byla jedním z důvodů neúspěchu tohoto kandidáta. Data získaná kvantitativním výzkumem, konkrétně dotazníkovým šetřením, ukázala, že negativní kampaň Andreje Babiše byla vnímána rozdílně v závislosti na volebním chování ve druhém kole voleb. Voliči Andreje Babiše vnímali jeho kampaň rozdílně než voliči Petra Pavla a respondenti, kteří se druhého kola nezúčastnili. Odpovědi voličů Petra Pavla a respondentů, kteří se druhého kola nezúčastnili, se naopak shodovaly. Výzkum také potvrdil, že negativní kampaň Andreje Babiše přispěla k jeho neúspěchu ve druhém kole voleb.
Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních vobách 2022
Vítek, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních volbách 2022 se věnuje případové studii Tomáše Macury v rámci komunální politiky v Ostravě. V teoretické části práce se definují pojmy spojené se značkou, brandingem, politickou značkou a osobní politickou značkou. Následuje kapitola společensko-politického kontextu, kde práce shrnuje výsledky strany ANO 2011 na jednotlivých politických úrovních se zaměřením na ostravský region. V této kapitole také práce řeší vzestup strany ANO 2011 společně s její historií. S tím se následně pojí podkapitola věnována přímo Tomáši Macurovi a jeho politické kariéře. V analytické části se práce zabývá analýzou vnitrostranického výzkumu a mediální vizibilitou Tomáše Macury před komunálními volbami v roce 2022. Výsledkem práce je zjištění, že obě dvě strany - Tomáš Macura a politická strana ANO 2011 - ze svého soužití navzájem profitovaly a vznikl mezi nimi tedy symbiotický vztah.
Politické instituty v České republice - politická komunikace a manažerský vztah s mateřskými subjekty
Dolejš, Jakub ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá manažerský vztah vybraných politických institutů v České republice s jejich mateřskými subjekty z hlediska teorie politického managementu, konkrétně skrze funkci politického plánování. Dále na tento vztah aplikuje teoretické koncepty týkající se politických institutů. Druhou oblastí výzkumu je komunikace politických institutů v rámci jejich činnost a cílové skupiny jejich komunikace. Práce tak sleduje, zda instituty v České republice jsou v rámci nastavení své agendy autonomní na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů právě se zástupci politických institutů v České republice. Výpovědi a analýza byla doplněna o data z obsahové analýzy klíčových dokumentů politických institutů, jako jsou zakládací listiny, stanovy nebo webové stránky. Práce tím přispívá k oblasti, která je akademicky dosud neprozkoumána.
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Marek, Michal ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Komunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.
Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst
Mai, Binh Thanh ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
1 Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst Bakalářská práce Autor práce: Binh Thanh Mai Studijní program: Mediální a komunikační studia Vedoucí práce: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. Rok obhajoby: 2023 2 Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu brandingu a jeho využití v uměleckém sektoru, a to konkrétně na osobní značce Damiena Hirsta. V teoretické části je kromě definic pojmů souvisejících s praktickou částí práce také popsán brandingový mechanismus a postup tvorby osobní značky ve světě umění. Dále jsou identifikovány největší značkové galerie, muzea a aukční síně. Praktická část práce je zaměřena na obsahovou analýzu širokého spektra informačních zdrojů, které popisují Hirstův život, osobnost a dílo, jejímž cílem je popsat vnímání a budování umělcovy osobní značky. Z práce vyplývá, že Hirst uměl využít příležitosti pro budování své značky, a to díky svému porozumění uměleckému trhu a konzumní společnosti. Také si uvědomoval nutnost sebepropagace skrze média, která často využíval pro budování své značky. Práce dále rozebírá Hirstovu roli jako brand manažera s cílem šokovat a přitahovat pozornost. Cílem práce je poskytnout vhled do role brandingu ve světě současného umění a přispět k pochopení toho, jak mohou umělci využít svou osobní značku k dosažení úspěchu a uznání.
The Crisis Communication of anti-epidemic measures of the Government of the Slovak Republic during the Covid-19 pandemic in 2020/2021
Macko-Forgáčová, Noema ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Hájková, Karolína (oponent)
Diplomová práca Krízová komunikácia protipandemických opatrení vlády Slovenskej republiky v priebehu pandémie Covid-19 v roku 2020/2021 sa zaoberá prípadovou štúdiou krízovej komunikácie vládnej inštitúcie od začiatku koronavírusovej pandémie až do oficiálnej pastoračnej návštevy pápeža Františka v Slovenskej republike. Téme inštitucionálnej komunikácie počas krízy nie je venovaná náležitá pozornosť v odbornej literatúre a jej dôležitosť vyšla na povrch až v priebehu pandémie choroby Covid-19, počas ktorej chaotická, nesystematická, nekontinuálna a nekonzistentná komunikácia vlády SR negatívne ovplyvnila schopnosť krízu efektívne riešiť. Práca si kladie za cieľ posúdiť úspešnosť komunikácie protipandemických opatrení pomocou stanoveného modelu ideálnej krízovej komunikácie. Sústredí sa najmä na dopad a reflexiu v mediálnom prostredí a celospoločenskom dianí. V prvej časti je zhrnuté teoretické ukotvenie krízy a krízovej komunikácie so zameraním na inštitucionálnu komunikáciu pre lepšie pochopenie a spracovanie praktickej časti. Druhá časť práce sa sústredí na obdobie pandémie na Slovensku, ktoré je rozobrané z hľadiska pripravenosti a úspešnosti vlády Slovenskej republiky v oblasti krízovej komunikácie. Praktická časť sa venuje kvalitatívnemu výskumu, ktorého cieľom bolo prispieť k porozumeniu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 KONRÁDOVÁ, Monika
1 Konrádová, Marie
2 Konrádová, Michaela
2 Konrádová, Milada
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.