Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitelské rozpoznávání a reakce na násilnou radikalizaci u žáků a studentů
Kasalová, Petra ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu potenciálního rizika radikalizace v prostředí škol. Vychází ze zahraniční výzkumné studie zaměřené na schopnost rozpoznání rizika radikalizace pedagogickými pracovníky a míru jejich reakce na vzniklou situaci. První část vymezuje pojmy jako je radikalizace, extremismus a terorismus, definuje trend prevence radikalizace v České republice, popisuje radikalizaci u dětí. Druhá část se zaměřuje na faktory a úrovně radikalizačního procesu, modely radikalizačních procesů a modely rozpoznání radikalizačních procesů. Třetí část se zabývá popisem a analýzou zahraničního dotazníku adaptovaného na české prostředí. Výzkumné otázky se týkají četnosti různých reakcí pedagogických pracovníků na potenciálně probíhající radikalizační proces studenta, jistoty pedagogických pracovníků při řešení problému potenciálního radikalizačního procesu studenta, postoje učitelů týkající se současných protiradikalizačních opatření a mírou znepokojení. Závěry diplomové práce demonstrují neadekvátní míru reakce českých učitelů na potenciální radikalizační proces studenta. KLÍČOVÁ SLOVA radikalizace, rizikové chování, rizikové faktory, školní prostředí, násilná radikalizace, radikalizace na školách
Trest domácího vězení
Kasalová, Petra ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Předložená rigorózní práce pojednává o alternativním trestu domácího vězení, který se stal součástí systému trestních sankcí s účinností nového trestního zákoníku od 1.1.2010. Cílem práce je shrnout současnou platnou a účinnou právní úpravu tohoto institutu, vystihnout její nedostatky, zhodnotit aktuální soudní praxi v oblasti ukládání trestu domácího vězení a s ohledem na učiněné závěry navrhnout možná zlepšení současné právní úpravy. Úvodní část práce je rozčleněna do dvou kapitol, které jsou zaměřeny na přiblížení základních, pro zpracované téma stěžejních pojmů, kterými je zejména trest a jeho účel, alternativní trest, restorativní justice a její principy. Pro uvedení do problematiky a objasnění širších souvislostí jsou vysvětlena související témata a instituty, jako trestní teorie, zásady ukládání trestů a trestní systém. Úvodní část práce je zakončena výklady o vývoji alternativního sankcionování v naší právní úpravě a východisky nové kodifikace trestního práva hmotného. Druhá část práce je podrobně zaměřena na problematiku právní úpravy trestu domácího vězení. Je rozčleněna do čtyř kapitol, jejichž cílem je podrobná analýza platné a účinné právní úpravy a následné zhodnocení jejího dopadu na aplikační praxi soudů v oblasti ukládání trestu domácího vězení. Třetí kapitola se zabývá trestem...
Rozšíření Langmanovy psychologické teorie zabývající se střelci v prostředí škol
Kasalová, Petra ; Heider, David (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu střelby v prostředí škol. Vychází z psychologicky orientovaných výzkumných studií zaměřených na osobnost střelce, především z teorie Petera Langmana. V první části, kromě jiných teorii školní střelby, detailně rozebírá Langmanovu kategorizační síť školních střelců. Další část je zaměřena na vlastní analýzu dalších pěti střelců po roce 2011, konkrétně Johna Zawahriho, Jessiho Osborna, Nikolase Cruze, Bryana Olivera a Roberta Gladdena. Tyto případy jsou navíc rozděleny na střelecké útoky, při kterých došlo k zabití a na střelecké útoky, při kterých nebyl nikdo zabit. Výzkumné otázky se týkají aplikovatelnosti případů po roce 2011 na Langmanovu kategorizaci a rozdílů mezi smrtícími útoky a útoky, při kterých nikdo nezemřel. Z práce vyplývající závěry potvrzují aplikovatelnost Langmanovy teorie na pět případů po roce 2011 a zároveň nabízí možnosti drobného rozšíření zmíněné teorie. KLÍČOVÁ SLOVA školní střelba, Peter Langman, školní střelec, masová vražda
Trest domácího vězení
Kasalová, Petra ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Předložená rigorózní práce pojednává o alternativním trestu domácího vězení, který se stal součástí systému trestních sankcí s účinností nového trestního zákoníku od 1.1.2010. Cílem práce je shrnout současnou platnou a účinnou právní úpravu tohoto institutu, vystihnout její nedostatky, zhodnotit aktuální soudní praxi v oblasti ukládání trestu domácího vězení a s ohledem na učiněné závěry navrhnout možná zlepšení současné právní úpravy. Úvodní část práce je rozčleněna do dvou kapitol, které jsou zaměřeny na přiblížení základních, pro zpracované téma stěžejních pojmů, kterými je zejména trest a jeho účel, alternativní trest, restorativní justice a její principy. Pro uvedení do problematiky a objasnění širších souvislostí jsou vysvětlena související témata a instituty, jako trestní teorie, zásady ukládání trestů a trestní systém. Úvodní část práce je zakončena výklady o vývoji alternativního sankcionování v naší právní úpravě a východisky nové kodifikace trestního práva hmotného. Druhá část práce je podrobně zaměřena na problematiku právní úpravy trestu domácího vězení. Je rozčleněna do čtyř kapitol, jejichž cílem je podrobná analýza platné a účinné právní úpravy a následné zhodnocení jejího dopadu na aplikační praxi soudů v oblasti ukládání trestu domácího vězení. Třetí kapitola se zabývá trestem...
Detabuizace erotiky a sexu u Jana Nerudy
Kasalová, Petra ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá Janem Nerudou a jeho dílem z jiného pohledu než učebnicového. Hlavním cílem bylo poukázat na fakt, že Neruda byl na svou dobu odvážným, až rebelujícím spisovatelem, a ve svém díle bořil dobové prudérní literární konvence. První kapitola představuje 19. století a poukazuje na tehdejší postavení ženy, ale také na situace, které tamější společnost chápala jako tabu. Druhá kapitola je Nerudovým životopisem se zaměřením na životní momenty spjaté s jeho tvorbou. Třetí kapitola je interpretací Nerudova programového prohlášení "Škodlivé směry". Předposlední kapitola zahrnuje ukázky z děl, jež obsahují erotické a sexuální motivy či jinak tabuizovaná témata, jakými jsou prostituce a nevěra. V poslední části této bakalářské práce jsme se věnovali povídce "U tří lilií", která svým sexuálním motivem vzbuzovala a stále vzbuzuje pozornost u literátů i čtenářů. Klíčová slova Jan Neruda, 19. století, tabu, sex a erotika v literatuře
Alternativy nepodmíněného trestu odnětí svobody
Kasalová, Petra ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Hořák, Jaromír (oponent)
Diplomová práce pojednává o alternativách nepodmín ného trestu odn tí svobody, zejména pak o alternativních trestech. Jejím cílem je zam it se na výhody a nevýhody alternativních trest , popsat východiska alternativního trestání a p iblí it vybrané alternativní tresty v aplika ní praxi. První ást práce je úvodní. Definuje základní pojmy a instituty, které se vztahují k tématu. Druhá ást je zam ena na konkrétní alternativní tresty, podmínky jejich ukládání a jejich výkon. Práce je roz len na do esti kapitol. První kapitola se zabývá pojmem trest . V jednotlivých podkapitolách je definován ú el trestu, stru n vysv tleny rozdíly mezi absolutní a relativní teorií trestu a shrnuty základní zásady ukládání trest , které se samoz ejm uplatní i u trest alternativních. Druhá kapitola se v nuje východisk m alternativního trestání a výhodám alternativních trest v porovnání s nepodmín ným trestem odn tí svobody. Jako související instituty jsou popsány koncept restorativní justice a podstata probace a mediace. T etí kapitola a kapitoly následující se v nují úst ednímu tématu práce alternativním trest m. Na úvod je v t etí kapitole stru n popsán historický vývoj alternativních trest . Pro p iblí ení zastoupení alternativních trest v aplika ní praxi soud uvádí tato kapitola také statistické srovnání aplikace...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.