Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel v tandemové výuce
Mourečková, Nikola ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tandemovou výuku. Tandemová výuka má celou řadu přínosů a silných stránek, ale české školy ji užívají spíše v menší míře. Tandemová výuka se pojí i s řadou obav nebo nedostatku financí či personálu. Teoretická část práce je uvedením do problematiky tandemové výuky. Vymezuje jak základní pojmy pojící se s tandemovou výukou, její vývoj, tak i možnosti ředitelů zavádění tandemové výuky, na základě pozitiv a negativ a již realizovaných výzkumů. Výzkumná část práce využívá kvalitativních výzkumných metod a zahrnuje analýzu provedených polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly realizovány s učiteli, žáky i ředitelem. Cílem práce je popsat, jak ředitel podporuje profesní rozvoj v oblasti tandemové výuky a jak se učitelé na vybrané základní škole připravují na tandemovou výuku a jak spolu vzájemné spolupracují a komunikují. Ukázalo se, že tandemové výuce není ve škole přikládána dostatečná pozornost, a to zejména z důvodu nedostatku financí. Spolupráce a komunikace učitelů je velmi různá. Učitelé vyzdvihují vzájemné obohacení, lepší pozornost žáků, chování i výsledky žáků, ale také budování kolegiálnosti, získávání efektivní zpětné vazby. I když je tandemová výuka ve škole realizována, není nijak monitorována vedením.
Trendy ve využívání ICT v postcovidové době
Syrovátka, David ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce se bude zabývat trendy ve využívání ICT v postcovidové době s cílem popsat nové příležitosti, přínosy a negativní dopady z pohledu pedagogických pracovníků středních škol. Práce bude rozdělena do dvou částí - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bude obsahovat vymezení pojmu ICT a postcovidového období. Dále bude popisovat vznik legislativní povinnosti začít vyučovat na školách v online prostředí. Praktická část bude vycházet z dotazníkového šetření, ve kterém budou osloveni pedagogičtí pracovníci středních škol v Ústeckém kraji. KLÍČOVÁ SLOVA ICT, online výuka, postcovidová doba
Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy
Řešátková, Klára ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pozitivními přínosy, negativními dopady a případnými bariérami vznikajícími při implementaci projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v první řadě zabývá definicemi základních pojmů souvisejících s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, jeho ukotvením v legislativě, současnými formami a metodami DVPP a v neposlední řadě motivací pedagogických pracovníků k jejich dalšímu vzdělávání. Dále se teoretická část podrobněji zaměřuje na samotný projekt Erasmus+ jako jednu z forem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole, na jeho stanovené obecné a specifické cíle, na strukturu projektu, výhody a nevýhody, přínosy pro pedagogické pracovníky, a tím i pro školu jako vzdělávací instituci. Praktická část bakalářské práce se zabývá průzkumem s cílem popsat implementaci projektu Erasmus+ do vybrané základní školy a identifikovat hlavní přínosy, překážky a bariéry této implementace pohledem vedení školy a pedagogických pracovníků. Tento průzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vybranými respondenty, kteří jsou účastníky projektu Erasmus+, a se zástupci z vedení základní školy. V samotném vyhodnocení průzkumu...
Řízení změny v kontextu digitalizace vzdělávání v mateřské škole
Pěničková, Barbora ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces řízení změny v kontextu digitalizace vzdělávání. Cílem práce je zjistit rozvojové potřeby pedagogů vybraných mateřských škol v oblasti digitalizace vzdělávání a popsat příležitosti v procesu řízení změny ve vybrané mateřské škole. Teoretická část vymezuje problematiku digitalizace vzdělávání, v rámci které jsou zanalyzovány strategické a kurikulární dokumenty dotýkající se oblasti českého předškolního vzdělávání, dále pedagogické aspekty digitalizace vzdělávání včetně podkapitoly zaměřené na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v této oblasti. Druhá kapitola pojednává o zjišťování rozvojových potřeb pedagogů. Poslední kapitola tvoří teoretický základ pro problematiku řízení změny, kromě známého Kotterova modelu, je zmíněn i model Lewinův a model ADKAR. V praktické části je využito smíšeného výzkumného designu, přičemž je realizováno dotazníkové šetření zjišťující rozvojové potřeby pedagogů ve vybraných mateřských školách v České republice. Data z tohoto šetření jsou analyzována a dále slouží jako podklad pro realizaci akčního výzkumu (řízení procesu změny) ve vybrané mateřské škole. Z dotazníkového šetření vyplývá, že proces digitalizace vzdělávání by pedagogům usnadnila metodika a spolupráce s mentorem. Návrh metodiky, respektive příručky pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.