Název:
Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě
Překlad názvu:
Post - conceptual Approaches in the Contemporary Czech Painting
Autoři:
Dub, Petr ; David,, Jiří (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Disertační práce Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě reflektuje autorské projevy generace nejmladších umělců pracujících s konceptuálními formami v médiu malby po roce 1996. Cílem práce je přiblížení střetu a prolínání konceptualismu s malířstvím. Referenčním rámcem pro překládanou práci je vedle vývoje konceptuálního umění i postmoderní obrat ve výtvarném umění spojený s globální změnou jeho společenského statutu v průběhu druhé poloviny 20. a začátku 21. století. Vývoj na domácí umělecké scéně a konkrétní přístupy jsou prezentovány na základě repre-zentativního výběru nejvýraznějších tendencí a signifikantních autorů ve srovnání s tvorbou zahraničích tvůrců. Text interpretuje zásadní teoretická pojednání, recenzované ohlasy a tvůrčí prohlášení z oblasti „současné malby po kon-ceptuálním umění“.
The dissertation thesis entitled Selected Post-conceptual Approaches in the Contemporary Czech Painting reflects the author’s expressions of the youngest artists’ generation working with the conceptual forms in the painting medium after 1996. The aim of the dissertation is to outline the conflict and overlapping of the conceptualism and painting. Apart from the development of conceptual art, the reference framework of the submitted thesis also comprises the post-modern turn in visual arts associated with a global change in its social status during the second half of the 20th and at the beginning of 21st century. The development of the domestic artistic scene and particular approaches are presented on the basis of a representative selection of the most distinctive tendencies and significant authors, being compared with the work of foreign artists. The text interprets the key theoretical treatises, reviewed responses and artists’ statements covering the domain of “contemporary painting to conceptual art”.
Klíčová slova:
expandované malířství; hybridizace; konceptuální umění; nezobrazivé přístupy; postkonceptuální tendence; projekt; Současné malířství; závěsný obraz; conceptual art; Contemporary painting; expanded painting; hanging painting; hybridisation; non-image approaches; post-conceptual tendencies
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/12769