Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Ježková, Tereza ; Beránková, Eva (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Stavba má šest plných nadzemních podlaží, a dvě podzemní podlaží. Stavba je rozdělena do tří samostatných budov - stavebních objektů. Dvě šestipodlažní budovy jsou bytovými domy a střední dvoupodlažní objekt ma funkci obchodní pasáže, ze které vybíhá podloubí přecházející v náměstí. Tento objekt má funkci obchodního parteru. Všechny tři objekty mají společná podzemní podlaží – plochy pro parkování osobních automobilů a technické prostory. První a druhé nadzemní podlaží – vstupní prostory, prodejní plochy, kavárna, mediatéka, fitcenter. Třetí – šesté nadzemní podlaží - byty. Střecha nízkého objektu je střešní zahradou.
Kulturní stavba v jižním centru
Matěnová Kocmanová, Eva ; Vydrová, Zdeňka (oponent) ; Beránková, Eva (vedoucí práce)
EVA MATĚNOVÁ KOCMANOVÁ Kulturní stavba v jižním centru Ve své diplomové práci jsem navrhovala kulturní stavbu, konkrétně galerii výtvarného umění. Této práci předcházelo zpracování návrhu parku, do kterého jsem následně galerii umisťovala. Jedná se o lokalitu navazující na nově navrhované nádraží města Brna. Parcela pro umístění galerie se nachází v jihovýchodní části parku, sousedící s rušným koridorem Opuštěná a slepou ulicí U Severní dráhy, s nově navrhovaným blokem administrativy a bydlení, na druhé straně potom s klidným prostorem parku a viaduktem. Jejím urbanistickým účelem je tedy jejich propojení, ale také ukončení severojižní osy parku, na které vytváří protiváhu původní Malé Americe. Jižní část parku je v mém návrhu nejvýrazněji koncipována do formy lužního lesa a mokřadů v minulosti se zde přirozeně vyskytujících. Objem zeleně chrání park před rušivým vlivem procházející komunikace. Tento prostor je kouskem divoké a cenné přírody uprostřed města. Umístění galerie a určení vstupu bylo vzhledem ke složité urbanistické situaci náročné. Proto jsem se rozhodla pro jasný koncept, jednoduchá stavba se zvýrazněným vstupem masivní konzolou. Takto pojatá stavba zřetelně určuje vstup a vztah galerie s přilehlým okolím. Má tak vstup z ulice , ale současně je schopná přijímat i návštěvníky z parku – přijímat je ze dvou směrů. Fasáda je bílá hladká – v kontextu města se jedná o výraznou barvu, ale v kontextu zeleně parku je to přirozená barva pozadí. Galerie má dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží. V prvním podlaží s nachází rozsáhlé foyer, které má několik částí – pult s informacemi a pokladna, vlevo samoobslužné šatny a vpravo veřejná čítárna / bookshop s pohodlnými křesílky s výhledem na zelený park a panorama Petrova. Centrem pozornosti a srdcem budovy je vertikální komunikace vytvořená pomocí jednoduchého monolitického šroubovitého schodiště. Jeho prostor má zvláštní atmosféru tvořenou přirozeným stoupavým pohybem a přímým svazkem venkovního světla, které propouští vysunutý světlík. V přízemí se dále nachází kavárna a menší výstavní prostor, který však nabízí multifunkční využití - konference, performance, rauty. Přestože skrytou, ale o to důležitější částí přízemí je i přejímací a aklimatizační sklad uměleckých děl. Odpočinková plocha u vrcholu schodiště v druhém patře nabízí pohledy (vertikálními okny) na park i křivky Petrova. Po stranách jsou dva velké výstavní sály, které osvětluje mírné přirozené nebo umělé světlo rozptýlené pomocí textilních podhledů. Do klidnějšího druhého patra jsou také umístěny umělecké dílny se zázemím. Podzemní patro nabízí 39 plnohodnotných parkovacích stání a technické zázemí s provozně-skladovacími prostorami. Provoz jednotlivých částí – výstavních prostor, dílen, kanceláří i kavárny je nezávislý, ale všichni příchozí mohou využít komfortu vstupního foyer. Z kavárny v prvním patře je přístup na venkovní plošinu nad mokřadem. Každé jaro kolem galerie rozkvétají bledule a sněženky. Konstrukce je železobetonová, nosný systém stěnový, doplněný dle potřeby sloupy. V podzemním podlaží, kombinovaný systém z důvodu parkovacích stání. Fasádu galerie jsem zvolila bílou hladkou omítku vyztuženou skleněnými vlákny, lehce se třpytící. Nedochází tak k rozčlenění budovy, optické porušení konzoly a tím vyniká jednoduchost stavby.
The ways to aestheticize consumption and advertising in three chosen modern novels
Averina, Aleksandra ; Janišová, Míla (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Tato práce se klade za cil analyzovat prostředky estetizace konzumní společnosti a reklamy ve třech dílech: 99 franců od Frédérica Beigbedera, Black Friday od Christopha Léona a Debout- payé od Gauze. Tento výběr nám umožňuje vidět obraz spotřeby ze tří různých stran. U Beigbedera nalezneme lidi, kteří vyrábějí reklamu, Christophe Leon nám otevírá svět spotřeby a nákupu, a jako hlavní problém vidíme spotřebitele. Gauz v Debout-payé nám umožňuje vidět lidi, kteří pracují "na nohou", aby ostatní mohli spotřebovat. Vypravěč v každém románu se snaží předat obraz konzumní společnosti, každý vypravěč si vybírá svou sociální úroveň. Naše analýza bude založena na teorii konzumace Jeana Baudrillarda a myšlenkách Umberta Eca na média a masovou komunikaci. Vzhledem k pozici práce na průsečíku literatury a sociologie bude jedna z kapitol této práce věnována literárním stylům, které autoři volí k estetizaci nebo "odestetizaci" spotřeby. V dalších kapitolách budeme analyzovat sociální stránku nákupu v románech.
The perception of Maupassant's fantastic literature among teenagers who have grown up with modern fantasy
Mlynáříková, Běla ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vnímání Maupassantových povídek jakožto reprezentujícího vzorku fantastické literatury u českých adolescentů v kontextu jejich dětství ovlivněného moderní fantasy. Teoretický přístup vychází z definice fantasy Tzvetana Todorova a z horizontu očekávání podle Kostnické školy recepce. Praktická část zahrnuje analýzu dotazníků z četby jednotlivých příběhů.
The Anticolonial Novels Published in the 50th of Last Century in ParisObjectivation, Thingification and Identity Emptiness of Sub-Saharan Character
Šarše, Vojtěch ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Fučíková, Milena (oponent) ; Vurm, Petr (oponent)
Padesátá léta v subsaharských koloniích Francie se nesla ve znamení hnutí, které lze definovat jako antikoloniální román inspirovaný sociálním realismem. V tomto desetiletí se objevili subsaharští romanopisci, kteří se později stali klasiky afrických literatur psaných francouzsky. Všichni tito autoři publikovali v Paříži, stejně jako jejich předchůdci. Ve svých románech popisují každodenní život ve francouzských koloniích na africkém kontinentu. Představují první generaci spisovatelů tohoto původu, kteří komplexním a systematickým způsobem zobrazili vztahy mezi kolonizátory a kolonizovanými, vztahy bezmála fatálním způsobem narušené přísnou a kategorickou nadvládou Západu. Významnými autory tohoto zásadního období jsou Konžan Jean Malonga (1907-1985), Bernard Binlin Dadié (1916-2019) a Aké Loba (1927-2012) z Pobřeží slonoviny, Senegaleci Ousmane Socé Diop (1911-1973), Ousmane Sembène (1923-2007) a Cheikh Hamidou Kane (1928), Camara Laye (1928-1980) z Guinei a v neposlední řadě Kamerunci Ferdinand Oyono (1929-2010) a Mongo Beti (1932-2001). Uvedení autoři, již jsou předmětem této disertační práce, však nepatří ke stejné generaci; jejich první romány byly sepsány a vydány v průběhu deseti let před dekolonizací (Nejednoznačné dobrodružství Cheikha Hamidoua Kanea vyšlo v roce 1961, avšak dobou vzniku...
To Be Marginalized in Morocco - the Representation of Otherness, Sexual Taboos and the Corporality in Abdellah Taia's Novels
Jalovičiar, Matúš ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na představení marginalizovaných skupin ve vybraných románech současného marockého spisovatele a režiséra Abdellaha Taïe. Autor, současně pobývající v Paříži, je sám homosexuál, muslim a romanopisec a ve svých dílech odkrývá skrytý a tabuizovaný obraz marocké společnosti. Tato práce má za cíl přiblížit a analyzovat pozici marginalizovaných občanů nejen v Taïových románech, ale i v oficiálních vládních dokumentech. Díky autofikci a tzv. estetice tělesnosti odkrývá Taïa tabuizovaná témata a dává hlas těm, kteří z různých důvodů nemohou promluvit. Diplomová práce hledá odpovědi na následující otázky: Jakým způsobem autor představuje tělesnost a marginalizované skupiny obyvatelstva? Jakou pozici má tělesnost v muslimské společnosti a jaká tabu se s ní pojí? Do jakých poloh stylizuje Taïa svého hlavního hrdinu, čím je charakteristický a jakým způsobem tělesnost ovlivňuje autorův styl psaní? Klíčová slova: maghrebská literatura, frankofonní literatury, Afrika, marginalizace, sexuální tabu, telesnost
The World "Down There" Portrayal of the Working Class in A Man's Place by Annie Ernaux and Returning to Reims by Didier Eribon
Strand, Matylda ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá literárním obrazem nižší sociální třídy ve dvou dílech: Místu autorky Annie Ernaux a Návratu do Remeše Didiera Eribona. Oba texty se silně opírají o myšlení francouzského sociologa Pierra Bourdieu, práce tedy shrnuje koncepty stěžejní pro interpretaci vybraných děl. Vzhledem k pozici na pomezí literatury a sociologie je jedna z kapitol věnována otázce žánru jakožto indikátoru možností čtení. Cílem obou textů je popsat kolektiv, celou sociální třídu, avšak Eribon a Ernaux volí každý jinou literární strategii. Vypravěči se pokoušejí restituovat obraz sociální třídy, z níž pocházejí, a přiblížit se tak rodnému prostředí. Popis pracující třídy není redukován na ekonomické rozdíly, ale jsou akcentovány diference sociokulturní. Působnost textů se neomezuje na literární scénu: popis marginalizovaného subjektu je politickým aktem.
Consent: a New Literary Genre?
Klímová, Aneta ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Mengozzi, Chiara (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat literární žánr Svolení a zjistit, zda se jedná o nově vznikající žánr. Svolení Vanessy Springory je autobiografická kniha, která se zapsala do francouzské verze hnutí #MeToo, #balancetonporc. Autorka v ní po třech desetiletích mlčení odsuzuje moc, kterou nad ní měl Gabriel Matzneff jak v osobním rovině, tak v jeho knihách. Svolení je autobiografickou knihou, která nezapadá do žádného z tradičních literárních žánrů. Aby bylo možné určit literární žánr, zkoumá tato práce Svolení z hlediska různých autobiografických žánrů. Vychází přitom ze současných tendencí analyzovaných v metodologické knize La littérature française au présent : Héritage, modernité, mutations, kterou napsali Dominique Viart a Bruno Vercier.
Dramaturgical and Aesthetical Development of Deux ex Machine in Selected Works by Pierre Corneille and Jean Racine
Balucha, Martin ; Šuman, Záviš (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Práce je věnována divadelnímu principu, který se tradičně označuje latinským názvem Deus ex machina - tedy bůh na stroji. Ačkoliv je tento způsob ukončení tragického děje zmíněný již v Aristotelově Poetice, neustále se mění jeho využití a chápání. Rovněž se obměňuje i statut, který Deus ex machina má v rámci dramatických pravidel. Cílem této práce bude popsat vývoj tohoto divadelního prvku, a to jak z dramaturgického, tak i z estetického hlediska. První část práce se zaměřuje na teoretický rozbor Deus ex machina. Postupně představujeme názory tří francouzských "klasicistních" teoretiků, jmenovitě Jeana Chapelaina, abbé d'Aubignaka a Hippolyte- Julese Pilete de La Mesnardièrea. V každé z těchto teoretických pasáží se zmíněnému divadelnímu postupu věnujeme jednak v rámci jednotlivých dramaturgických doktrín, jednak v úzké souvislosti s ostatními dramatickými pravidly. Druhá část práce se zabývá praktickým využitím Deus ex Machina v šesti vybraných tragédiích, jejichž náměty čerpají z mytologických příběhů o Ifigénii a Médei. V celé práci divadelní prvek Deus ex machina rozebíráme především v rámci dalších iracionálních jevů, jejichž použití je nedílnou součástí tragického vylíčení děje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Beránková, Eliška
4 Beránková, Eva,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.