Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza prezentace informací v učebnicích přírodopisu pro základní školy: Kontext principů multimediálního vzdělávání
Myslivec, Prokop ; Javora, Ondřej (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
(česky): Vybrané české učebnice přírodopisu jsou analyzovány v kontextu multimediálního vzdělávání, respektive jestli využívají zásad principů multimediálního vzdělávání. Cílem práce je analyzovat, jak efektivně předávají informace studujícím a jak se mezi sebou liší učebnice tří různých nakladatelství. Teoretická část práce přibližuje kognitivní teorii, multimediální vzdělávání a použité principy, jimiž jsou soudržnost, zvýraznění, redundance a prostorová souvislost. Užité učebnice jsou z nakladatelství Fortuna, Fraus a Nová Škola. Metodologie nejprve předkládá výzkumné otázky a následně je postupně rozebírá u učebnic každého nakladatelství. Na závěr je shrnutí poznatků, porovnání nakladatelství mezi sebou a vyhodnocení.
Sun Simiao - život nesmrtelného
Švarný, Michal ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Maršálek, Jakub (oponent)
Sun Simiao - život nesmrtelného : Abstrakt Tato práce zpracovává tradiční vnímání významného tangského lékaře a alchymisty Sun Simiaa 孫思 邈(581-682), které zkoumá skrze jeho životopis z taoistické sbírky hagiografií Xuxianzhuan 續仙傳z desátého století. Rozbor životopisu zahajuje analýza nejstarších pramenů k Sun Simiaovu životopisu, která navazuje na práci N. Sivina, kterou celkově zpřehledňuje, v některých místech doplňuje a podrobuje kritickému přezkoumání. V samotném rozboru životopisu se pak práce zaměřuje na archetypální kategorie, ke kterým byl Sun Simiao přiřazován, tj. učenci v ústraní, mistři metod a technik a nesmrtelní. Nejdříve je srovnávána struktura Sunova životopisu s běžnou strukturou biografií příkladných úředníků. U zkoumaných kategorií jsou poté vybírány jednotlivé pasáže, které odpovídají dané kategorii, a na nich je dále zkoumáno, do jaké míry odráží Sun Simiaův životopis spíše obecnější vnímání dané kategorie než skutečný život Sun Simiaa, nebo alespoň to, co o něm z dostupných pramenů víme. Na závěr opouští práce Sunovi životopisy a rozšiřuje téma o stručný nástin dalšího vývoje jeho role a vnímání v rámci taoismu. Klíčová slova: Čína (dynastie Tang), hagiografie, poustevnictví, taoismus, nesmrtelní, intelektu-ální život, myšlení čínské
Technologie v rukou dětí - sonda do práce českých psychologů na SŠ
Klimplová, Kristýna ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce bude mít formu studie, jejímž cílem je poskytnout v českém prostředí pilotní kvalitativní validaci dotazníku Smartphone Addiction Scale - Short version (SAS-SV). Metoda byla vyvinuta v korejském prostředí, byla přeložena a validována v několika evropských zemích, v České republice zatím není používána. Jedná se o velice jednoduchý nástroj pro hodnocení problematického chování ve vztahu k chytrým telefonům u dospívající generace. Dotazník se do budoucna jeví velice dobrým nástrojem pro školní psychology, rozšíří již zavedené nástroje pro celkovou evaluaci nezdravého chování žáků ve vztahu k moderním komunikačním technologiím. Hlavním cílem mé bakalářské práce bude ověřování závislosti na informačních technologiích se zvláštním zaměřením na tzv. "chytré telefony" (dále jen "smartphones"). Pilotní studii postavím na dotazníku SAS-SV. Cílovou skupinou budou studenti střední školy ve věku 15 až 18 let. Klíčová slova: problematika, děti, smartphone, problematické užívání chytrého telefonu 2
Technologie v rukou dětí - sonda do práce českých psychologů na SŠ
Klimplová, Kristýna ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce bude mít formu studie, jejímž cílem je v českém prostředí pilotně validovat standardizovaný dotazník Smartphone Addiction Scale - Short version (SAS-SV). Metoda byla vyvinuta v korejském prostředí, byla přeložena a validována v několika evropských zemích, v České republice zatím není používána. Jedná se o velice jednoduchý nástroj pro hodnocení problematického chování ve vztahu k chytrým telefonům u dospívající generace. Dotazník se do budoucna jeví velice dobrým nástrojem pro školní psychology, rozšíří již zavedené nástroje pro celkovou evaluaci nezdravého chování žáků ve vztahu k moderním komunikačním technologiím. Hlavním cílem mé bakalářské práce bude ověřování závislosti na informačních technologiích se zvláštním zaměřením na tzv. "chytré telefony" (dále jen "smartphones"). Pilotní studii postavím na dotazníku SAS-SV. Cílovou skupinou budou studenti střední školy ve věku 15 až 18 let. Klíčová slova: problematika, děti, smartphone
Pohled učitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Kudriová, Natálie ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem učitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole. Teoretická část práce se zaměřuje na přiblížení současné problematiky digitálních technologií ve výuce a na druhy digitálních technologií, které učitelé ve výuce používají. Dále je zde přiblížena digitální gramotnost učitelů samotných. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou dotazníku, na který odpovídali učitelé ze čtyř předem dohodnutých základních škol. Cílem této práce je zjistit, jaký mají učitelé postoj k digitálním technologiím, a zjištěná fakta ověřit v kontextu českých základních škol.
Pohled ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole
Kasalová, Daniela ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem ředitelů na užívání digitálních technologií při výuce na základní škole. V teoretické části této práce je přiblížena problematika digitálních technologií ve výuce a popsány druhy informačních zařízení, které využívají učitelé a vedení školy. Dále se práce zabývá výhodami a nevýhodami používání digitálních technologií ve výuce a přibližuje pojem "Bring Your Own Device". V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se čtyřmi řediteli škol o jejich názoru a zkušenostech s využíváním digitálních technologií ve výuce. Cílem této práce je zjistit, jak se ředitelé různých škol staví k modernizaci výuky pomocí nových technologií.
Digital educational games from the perspective of primary school pupils
Syrovátková, Ivana ; Švarný, Michal (vedoucí práce) ; Javora, Ondřej (oponent)
(slovensky) : Bakalárska práca sa venuje téme využívania digitálnych výukových hier z pohľadu žiakov. Hlavným cieľom práce je popísať aktuálny stav poznania vzťahujúci sa k prístupu žiakov k digitálnym výukovým hrám. V teoretickej časti je na základe odbornej literatúry predstavené využívanie informačných a herných technológií v Českej republike a na českých školách. Ďalej je priblížené fungovanie hier a rôzne schopnosti, či už pozitívneho alebo negatívneho charakteru, ktoré môžu žiaci na základe výukových hier získať. Taktiež je popísaný fenomén digitálneho rodičovstva, ako možný vplyv na deti zo strany rodičov. Následne je popísaná aktuálna situácia v súvislosti s COVID-19, kvôli ktorej prešlo české školstvo na novú formu online digitálneho vzdelávania. V praktickej časti je zrealizovaný kvantitatívny výskum prostredníctvom dotazníka. Dotazník je zameraný na postoje žiakov k digitálnym výukovým hrám. Získané dáta sú následne graficky vyhodnotené a porovnávané s doterajšími výskumami. Cieľom je zistiť, či majú žiaci k hrám pozitívny prístup, a či je pre nich výuka prostredníctvom výukových digitálnych hier zaujímavejšia a prínosnejšia.
Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Hejlková, Anna ; Kolek, Lukáš (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
I přes to, že v současné době (údaj k červenci 2020) pět z dvaceti nejprodávanějších her na herní platformě Steam nějakým způsobem zpracovává historii, existuje jen velmi málo empirických dat o tom, jakým způsobem hráči vnímají a přistupují k historii prezentované skrze toto médium. Tato práce se proto zabývá vztahem hráče k takto prezentované historii. Na případové studii hry Kingdom Come: Deliverance, která byla vydána v roce 2018 vývojářskou společností Warhorse Studios s.r.o. a jejíž děj je zasazen do Posázaví v roce 1403, budu hledat odpověď na výzkumnou otázku, jak hráči vnímají a jak moc je pro ně důležité věrné zobrazení historie ve hře. Byly zformulovány tyto tři hypotézy: 1. Hráči považují hru Kingdom Come: Deliverance za věrné zobrazení historie. 2. Pro hráče je důležité, aby byla hra Kingdom Come: Deliverance historicky přesná. 3. Hráči si autenticitu informací zobrazených ve hře Kingdom Come: Deliverance ověřují. Prvotním výzkumem největších českých i zahraničních diskuzních fór a podrobnou rešerší stránek na sociálních sítích, zabývajících se zkoumanou hrou, jsme kombinací kvantitativního a kvalitativního přístupu byli schopni vytvořit dotazník. Během několika dní jsme tak byli schopni nasbírat odpovědi od tisíce unikátních respondentů. Rozborem dat a jejich následnou syntézou jsme byli...
Herní média a etické aspekty počítačových her, případ This War of Mine
Karaus, Vojtěch ; Kolek, Lukáš (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent)
Bakalářská práce Herní média a etické aspekty videoher, případ This War of Mine se zabývá způsobem referování o hře This War of Mine v online herních médiích. Počítačová hra This War of Mine je válečná hra, ve které je děj vyprávěn z pohledu civilistů. Tato video- hra staví svůj úspěch na implementaci morálních a etických otázek. Cílem práce je zjištění toho, jakým způsobem byly etické aspekty hry reflektovány online médii se zaměřením na videohry. Za tímto účelem bude v teoretické části práce vystaven teoretický rámec problema- tiky videoher a videoher v kontextu etiky. V dalších kapitolách budou definovány etické aspekty videoher a bude nastíněno i téma emočních dopadů na hráče. V rámci praktické části práce bude proveden výzkum metodou rámcové analýzy článků publikovaných na herních serverech v období jednoho roku od vydání hry, přičemž jednotlivé rámce budou etické aspekty počítačové hry This War of Mine. Klíčová slova Etika, počítačové hry, rámcová analýza, This War of Mine
Čínská debata o vědě a životních názorech z roku 1923
Švarný, Michal ; Hudeček, Jiří (vedoucí práce) ; Lomová, Olga (oponent)
Debata o vědě a životních názorech, která v Číně probíhala na stránkách několika významných periodik v průběhu roku 1923, je cenným svědectvím významné etapy v dějinách čínského myšlení, kdy v Číně docházelo ke kritické reflexi jak tradiční kultury, tak i vlivu moderní západní civilizace. Do debaty se zapojila pestrá škála výrazných čínských osobností z řad vědců, filosofů i publicistů. Tato práce si klade za cíl: vytvořit ucelený přehled o debatě, jejím kontextu, průběhu a vývoji jejího hodnocení v pozdější době v Číně i mimo ni; podrobněji představit vybrané tři tematické okruhy s celo-debatním významem, na kterých by bylo možné sledovat názorovou různorodost mezi účastníky debaty: (1) pojem metafyzika, (2) svobodná vůle a kauzalita ve vztahu k mravnosti a (3) vzdělání. V rámci rozboru těchto tematických okruhů je zároveň věnována pozornost kritickému zvážení obvyklého hodnocení debaty jako celku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.