Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocení vlivu uspořádání kolagenních vláken ve stěně tepny na její odezvu při zkouškách tahem
Kratochvíl, Filip ; Chamrad, Jakub (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá uspořádáním kolagenních vláken ve stěně lidské cévy a simulací modelů, které se používají při výpočtech chování cév. Nejprve se zaměříme na anatomii cévního systému lidského těla, především na stavbu cévy a vlastnosti některých jejích složek. Dále uvádíme dva modely, kterými lze nahradit cévní stěnu při výpočtech, a to konkrétně modely s přímými a zvlněnými kolagenními vlákny. Také popisujeme některé metody, které lze použít pro získání informací o cévě. Poté jsme odvodili vztahy potřebné pro simulaci tahové zkoušky těchto modelů, hlavně na vyjádření délky kolagenních vláken. V praktické části provádíme simulace chování cév při jednoosé tahové zkoušce a vytvoříme histogramy lokálních úhlů natočení kolagenních vláken v nezatíženém stavu. Na závěr jsme porovnaly výsledky získané simulacemi s dostupnými reálnými hodnotami.
Výpočet dynamického chování rotoru pomocí metody přenosových matic
Kratochvíl, Filip ; Hrstka, Miroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním rotoru pomocí metody přenosových matic a metody posuvů. Konkrétně je řešena odezva na statické zatížení, první vlastní ohybový tvar kmitání a odezva na nevývahu. Rešerše je zaměřena na metodu přenosových matic a její praktické využití v různých částech dynamiky. Také je popsán způsob modelování rotoru a jednotlivé prvky, které jsou k tomu využity. První praktická část je zaměřena na statickou odezvu rotoru na zatížení vlastní vahou a na vnější zatížení. To je řešeno na základě metody přenosových matic. Další část se zabývá hledáním vlastních otáček rotoru a to na základě metody přenosových matic a metody posuvů. Za tímto účelem byly použity dva rozdílné přístupy v závislosti na metodě. Pro metodu přenosových matic byl zvolen přístup půlení intervalů a pro metodu posuvů byl řešen problém vlastních čísel. Poslední praktickou částí je řešení odezvy na nevývahu. To bylo provedeno na základě metody posuvů. Závěrem práce je proveden kontrolní příklad, kdy je odvozené řešení porovnáno s řešením pomocí metody konečných prvků.
Rizikové faktory aterosklerózy
Kratochvíl, Filip ; Ošťádal, Petr (vedoucí práce)
Téma své diplomové práce jsem si vybral na základě svého zájmu o tuto problematiku. Ateroskleróza je multifaktoriální onemocnění cévní stěny vznikající v důsledku interakce metabolických a strukturálních vlastností cévní stěny, krevních komponent a hemodynamických sil. Je to dlouhodobě probíhající zánětlivý proces, který postihuje vnitřní stěnu tepny poškozenou chemickými, fyzikálními či biochemickými vlivy a vede ke vzniku změn ve struktuře cévní stěny v důsledku fibroproliferativního zánětu. Termín arterioskleróza byl poprvé použit v roce 1829 k popisu kalcifikací ve stěně arterií. Pojem ateroskleróza pak byl použit v roce 1904 k popisu lipidových depozit v arteriosklerotické arterii. Objev vztahu mezi klinickými symptomy infarktu myokardu, aterosklerózou a trombózou koronárních arterií učinil v roce 1912 James Herrick. Ateroskleróza je proces podílející se patofyziologickými mechanismy na vzniku orgánových změn, které se klinicky manifestují závažnými komplikacemi, jako jsou ischemická choroba srdeční, ischemická choroba dolních končetin nebo ischemická cévní mozková příhoda. Vzájemné působení řady rizikových faktorů může podmiňovat nejen vznik aterosklerózy, ale i její rychlejší postup a šíření do dalších oblastí.
Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Kratochvíl, Filip ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá sociálními dovednostmi učitelů hry na hudební nástroj a jejich rozvojem pomocí metody videotrénink interakcí. Literárně přehledová část shrnuje poznatky z oblasti psychologie hudební pedagogiky, oblasti sociálních dovedností a přibližuje metodu videotrénink inerakcí. Empirická část se pak zabývá pomocí dotazníku postoji učitelů hry na hudební nástroj k sociálním dovednostem a jejich rozvoji. Zároveň zkoumá pomocí případové studie možnou podobu VTI intervence v hudebně-pedagogické oblasti. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že učitelé vnímají sociální dovednosti jako důležité, zároveň ukazují, že učitelé jsou zvyklí se dále rozvíjet zejména formou konzultací s kolegy, cvičení, či navštěvování odborných seminářů či masterclassů. Případová studie pak nastiňuje možnou podobu intervence pomocí metody VTI. Klíčová slova: sociální dovednosti, videotrénink interakcí, učitel hudby
Vyhodnocení vlivu uspořádání kolagenních vláken ve stěně tepny na její odezvu při zkouškách tahem
Kratochvíl, Filip ; Chamrad, Jakub (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá uspořádáním kolagenních vláken ve stěně lidské cévy a simulací modelů, které se používají při výpočtech chování cév. Nejprve se zaměříme na anatomii cévního systému lidského těla, především na stavbu cévy a vlastnosti některých jejích složek. Dále uvádíme dva modely, kterými lze nahradit cévní stěnu při výpočtech, a to konkrétně modely s přímými a zvlněnými kolagenními vlákny. Také popisujeme některé metody, které lze použít pro získání informací o cévě. Poté jsme odvodili vztahy potřebné pro simulaci tahové zkoušky těchto modelů, hlavně na vyjádření délky kolagenních vláken. V praktické části provádíme simulace chování cév při jednoosé tahové zkoušce a vytvoříme histogramy lokálních úhlů natočení kolagenních vláken v nezatíženém stavu. Na závěr jsme porovnaly výsledky získané simulacemi s dostupnými reálnými hodnotami.
Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Kratochvíl, Filip ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj u dětí a dospívajících. Tyto faktory vyplývají z obecných teorií motivace. Ukazuje se, že jednotlivé faktory spolu navzájem interagují a dohromady tvoří dynamický systém faktorů, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj a ta často ovlivňuje je. Návrh výzkumu je zaměřen na porovnání míry motivace žáků s edukačním stylem jejich učitele hudby. Zároveň bude porovnána míra motivace žáků ZUŠ a konzervatoří. Pro výzkum bude použit náš vlastní dotazník motivace ke hře na hudební nástroj a dotazník "Žák o učiteli hudby".
Rizikové faktory aterosklerózy
Kratochvíl, Filip ; Ošťádal, Petr (vedoucí práce)
Téma své diplomové práce jsem si vybral na základě svého zájmu o tuto problematiku. Ateroskleróza je multifaktoriální onemocnění cévní stěny vznikající v důsledku interakce metabolických a strukturálních vlastností cévní stěny, krevních komponent a hemodynamických sil. Je to dlouhodobě probíhající zánětlivý proces, který postihuje vnitřní stěnu tepny poškozenou chemickými, fyzikálními či biochemickými vlivy a vede ke vzniku změn ve struktuře cévní stěny v důsledku fibroproliferativního zánětu. Termín arterioskleróza byl poprvé použit v roce 1829 k popisu kalcifikací ve stěně arterií. Pojem ateroskleróza pak byl použit v roce 1904 k popisu lipidových depozit v arteriosklerotické arterii. Objev vztahu mezi klinickými symptomy infarktu myokardu, aterosklerózou a trombózou koronárních arterií učinil v roce 1912 James Herrick. Ateroskleróza je proces podílející se patofyziologickými mechanismy na vzniku orgánových změn, které se klinicky manifestují závažnými komplikacemi, jako jsou ischemická choroba srdeční, ischemická choroba dolních končetin nebo ischemická cévní mozková příhoda. Vzájemné působení řady rizikových faktorů může podmiňovat nejen vznik aterosklerózy, ale i její rychlejší postup a šíření do dalších oblastí.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kratochvíl, F.
1 Kratochvíl, František
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.