Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statistical Approach for BTT probes distribution
Mekhalfia, Mohammed Lamine ; Procházka, Pavel ; Šmíd, R. ; Tchawou Tchuisseu, Eder Batista
Blade tip timing (BTT) system is a non-invasive method used for measuring the blade tip timing of rotating machinery. The BTT system typically consists of sensor probes, signal conditioning system, and data acquisition unit. The sensor probes are placed in proximity to the rotating blade tips, Sensors measure the time at which each blade passes by the probe. By measuring the blade tip timing, the BTT system can detect changes in the blade tip vibration, which is an important for the health monitoring and performance optimization of rotating machinery [1]. To ensure accurate measurement of blade tip timing, the probe arrangement is crucial. The placement of the probe relative to the blade tips can affect the measurement accuracy, and thus, several arrangement algorithms have been developed to optimize the placement of the probes. Instead of considering the condition number, a statistical algorithms is followed to optimize the placement of probes for accurate measurement of blade tip timing in turbo-machinery. The statistical approach will be employed to determine the optimal locations for probes, with the aim of reducing errors in the measurement of blade tip timing. \n
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Řihák, Adam ; Šmíd, Roman (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit finanční situaci zvoleného podniku, identifikovat slabé stránky v této oblasti a na základě provedené analýzy navrhnout opatření, vedoucích ke zlepšení finančního zdraví podniku. Tato bakalářská práce se zaměří na hodnocení finanční situace a provedení finanční analýzy společnosti San Marco s.r.o. mezi lety 2009-2012 pomocí ukazatelů finanční analýzy. Společnost San Marco s.r.o. provozuje dva rodinné penziony v Mutěnicích a vinný sklípek taktéž v Mutěnicích u Hodonína. V další části bakalářské práce bude bakalářská práce věnovat návrhům na zlepšení hospodářské situace podniku.
Stavebně technologický projekt stanice Integrovaného záchranného systému
Šmíd, Radim ; Venkrbec, Václav (oponent) ; Vlčková, Jitka Laura (vedoucí práce)
Předmětem této práce je stavebně technologický projekt stanice integrovaného záchranného systému. Objekt je situován v obci Týn nad Vltavou a bude využíván k vykonávání služby požární ochrany obyvatelstva. Práce je zaměřena na zpracování projektu zařízení staveniště, časového a finančního plánu, návrhu hlavních stavebních strojů a mechanismů, na technologické předpisy, kontrolní a zkušební plán a také se zabývá bezpečností a ochranou zdraví při práci.
Montáž skeletu administrativního objektu v Litoměřicích
Šmíd, Radim ; Šťastný, Jiří (oponent) ; Vlčková, Jitka Laura (vedoucí práce)
Předmětem této práce je řešení technologické etapy montáže skeletu administrativního objektu. Jedná se o budovu pro administrativní a kancelářskou činnost, situovanou v obci Litoměřice. Nosný systém objektu je tvořen železobetonovým prefabrikovaným skeletem. V práci je zpracována technická zpráva, situace stavby se širšími vztahy dopravních tras, výkaz výměr pro hrubou vrchní stavbu, technologický předpis montáže skeletu, řešení organizace výstavby včetně výkresu zařízení staveniště, časový plán montáže skeletu, návrh strojní sestavy, kontrolní a zkušební plán montáže skeletu a bezpečnost práce pro montáž skeletu.
Strategická koncepce malé distribuční firmy
Brázda, Lukáš ; Šmíd, Rudolf (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bude navrhnutí strategie a vytvoření plánu malé distribuční firmy , aby byla nadále chopna udržet si své postavení na trhu, byla konkurenceschopná a vykazovala udržitelný rozvoj.
Tam a zpátky mezi vědou a realitou: Matematické modelování v úlohách s přírodovědným kontextem (didaktický experiment)
Šmíd Ridzoňová, Ráchel ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Matematické modelování je součástí zaměření vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu a zároveň tématem, jemuž se hojně věnují zahraniční studie. V českém výzkumu se mu ovšem nedostává velké pozornosti. Cílem diplomové práce je představit pojem českým čtenářům a vyzkoušet propojení matematického modelování s přírodovědnými tématy a realizaci modelovacích úloh v 5. ročníku základní školy. Matematické modelování je představeno jako řešitelský proces komplexní úlohy s reálným kontextem v krocích (0) uchopení úlohy, (1) tvorba reálného modelu, (2) matematizace, (3) matematické operace, (4) interpretace výsledku a (5) validace řešení. Dále je popsána kompetence k modelování, modelovací úloha a vztah k problematice slovních úloh. Zvolený kvalitativní výzkum metodou didaktických experimentů zkoumá uplatnění holistického a analytického přístupu k výuce, identifikuje obtížné kroky modelování pro žáky 5. ročníku a přináší poznatky k mezipředmětovým vztahům a organizačním formám ve výuce modelování. Výsledky výzkumu pozitivně ukázaly, že zařazení modelovacích úloh do běžné výuky a jejich propojení s přírodovědnými tématy je možné, ale přináší nové výzvy pro učitele. Kromě práce ve skupinách a strategických intervencí učitele se jako přínosná prokázala také celotřídní...
Digitální technologie - tvorba didaktických materiálů pro 2. stupeň ZŠ
Šmíd, Radek ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
V roce 2023 začala v České republice platit revize rámcového vzdělávacího programu. Hlavní změnou bylo nahrazení vzdělávací oblasti Informační a komu- nikační technologie oblastí Informatika. Nové učivo bylo podpořeno vytvořením mnoha vzdělávacích materiálů. Nejméně dostupných materiálů se ale věnovalo části "Digitální technologie". V této práci jsme vytvořili nové materiály, které tento nedostatek pomohly částečně vylepšit. Konkrétně jde o čtyři listy, které vysvětlují strukturu a principy fungování internetu. Listy lze například rozdat žákům nebo vytisknout jako plakát do třídy. Ověřování didaktických kvalit listů proběhlo ve dvou fázích: během individuálních rozhovorů a v rámci hromad- ného testování. Během tvorby jsme listy ukázali patnácti druhostupňovým žá- kům v rámci individuálního rozhovoru. Žáci nejprve pomocí metody think aloud popsali, co vidí. Pak byli dotazováni na informace obsažené v listech. Přepisy rozhovorů s žáky jsme využili k vylepšení srozumitelnosti materiálů. Při hro- madném testování jsme hotové listy rozdali k prostudování (20 minut) vzorku 92 žáků (11-14 let). Znalosti žáků jsme ověřili pomocí pre a post testů. Sta- tistická analýza výsledků odhalila pozitivní vliv prostudování listů na znalosti studentů (d = 0,5; p < 0,001). Materiály jsou v příloze práce. Jsou...
Zákaz a omezení některých druhů konvenčních zbraní v ozbrojených konfliktech
Šmíd, Radek ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Hýbnerová, Stanislava (oponent)
56 Shrnutí Téma mé diplomové práce zní "Zákaz a omezení některých druhů konvenčních zbraní v ozbrojených konfliktech". Na úvod bylo tedy třeba vymezit, že konvenčními zbraněmi se rozumí veškeré zbraně, jež nejsou zbraněmi hromadného ničení, vysvětlit, že zákazy a omezení těchto prostředků mohou nabývat různých forem, a konečně vymezit, na které druhy ozbrojených konfliktů se bude aplikovat mezinárodní humanitární právo. Byl podán stručný přehled vývoje v oblasti zákazů a omezení určitých typů zbraní, včetně historického kontextu. Od dob středověkých, kdy jedinou mezinárodní autoritou, schopnou se alespoň pokusit o zmírnění válečných hrůz, byl papež, přes první dohody "civilizovaných velmocí" v dobách před první světovou válkou, až po moderní úmluvy přijaté po druhé světové válce. Velká pozornost je věnována Petrohradské deklaraci a tzv. haagskému právu (tvořenému mnoha úmluvami, dnes již jako součást obyčejového práva), které jako první dokumenty stanoví, že pokrok civilizace by měl mít vliv na zmírňování utrpení způsobeného válkou, a obsahují zákaz používání zbraní působící zbytečné utrpení a haagské právo i zákaz nerozlišujícího použití zbraní. Nejvýznamnější úmluvou, jíž je věnována v této práci pozornost v další kapitole, je pak obecná Úmluva o konvenčních zbraních. Třebaže neobsahuje žádná ustanovení,...
Žákovské pojetí pravidelnosti
Šmíd, Radek ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Tato práce je náhledem do pojetí pravidelnosti v matematice. Jsou rozebrány možné pří- stupy k pojmu pravidelnost v rámci matematiky, představeny vlastnosti a vztahy pravidel- ných geometrických útvarů a na základě analýzy učebnic je zkoumáno pojetí pravidelnosti ze strany žáků. Tato analýza učebnic z hlediska pravidelnosti je také součástí práce. Cílem práce je zjistit, mezi kterými typy objektů jsou žáci schopni vnímat souvislost na základě pravidelnosti těchto objektů a zda neupřednostňují při výběru objektů, které nepatří do skupiny, jiná kritéria. Zjišťování probíhalo formou dotazníku zadaného ve dvou třídách jako test s možností odpovídat na každou otázku vícekrát. Při analýze získaných dat byla sledována zejména četnost a způsob vyjádření výběru na základě pravidelnosti, dále nejčastější ostatní kritéria výběru a vztahy mezi používanými kritérii. Klíčová slova: pravidelnost, pojetí pravidelnosti, geometrie, dotazníkové šetření

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 Šmíd, Radek
4 Šmíd, Radim
9 Šmíd, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.