Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenost zprostředkovaného učení v interakcích rodičů a dětí
Šinkner, Filip ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje návrh nástroje, který by sloužil k analýze zkušenosti zprostředkovaného učení (Mediated learning experience - "MLE") v interakcích rodičů a dětí v mladším školním věku. První kapitola se věnuje historickým kořenům MLE a teoretickým konceptům, ze kterých Reuven Feuerstein, autor MLE, vycházel. Následné kapitoly práce se hlouběji zabývají jednotlivými parametry MLE a propojují je se současnými psychologickými poznatky z praxe. Pozornost je věnována i přístupu MISC, vytvořenému Pninou Klein, který prozatím v české odborné literatuře nebyl téměř vůbec popsán, ač vychází z MLE a v zahraničních výzkumech a intervencích je běžně využíván. Práce popisuje jeho strukturu a možnosti jeho využití. Závěrem teoretické části práce jsou popsány metody, založené na teorii zkušenosti zprostředkovaného učení, využívané v současné době v České republice. Jsou zmíněny rovněž metody využívané v současné době k analýze interakcí rodičů a dětí. Výzkumný projekt práce se zaměřil na vytvoření návrhu konkrétní podoby nástroje Pozorované Interakce Zkušenosti Zprostředkovaného Učení (PIZZU). Ve spolupráci s pedagogy a psychology byl vytvořen po obsahové i grafické stránce. Součástí projektu vytvoření PIZZU bylo i první testování jeho reliability skrze shodu posuzovatelů. Výzkumného projektu se...
Psychologická analýza klasických a novodobých pohádek a jejich srovnání
Šinkner, Filip ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Práce se zabývá psychologickou analýzou moderních a klasických pohádek a jejich úlohou při psychickém rozvoji dětí, zejména dětí předškolního věku. V literárně přehledové části se zaměřuje na vymezení pojmů moderní a klasická pohádka a uvedení teorií analytiků, kteří se touto tématikou zabývali, jako jsou například Bruno Bettelheim a Marie - Louise von Franz. Dále práce poskytne krátký přehled oblastí, které jsou důležité pro děti předškolního věku, a nabídne několik pohledů na to, proč jsou pohádky v tomto období pro ideální rozvoj dítěte důležité a jaké konflikty mu mohou pomoci vyřešit. Návrh výzkumu se bude týkat přínosu a praktického využití moderních a klasických pohádek ve výchově a práci s dětmi předškolního věku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů budou zkoumány názory tří vzorků odborníků na tuto věkovou skupinu - rodičů, pedagogů, pracujících v mateřských školách a pedagogických psychologů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.