Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Šíchová, Andrea ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce představuje téma podpory kognitivního rozvoje u dospívajících jedinců ve školním a rodinném prostředí. V první části práce je vymezena věková skupina dospívajících a je popsána především s důrazem na úroveň kognitivních schopností. Následující kapitola vysvětluje základní předpoklad rozvoje kognitivních schopností, teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. V druhé části jsou popsány vybrané metody podpory kognitivního rozvoje. Jedná se o přístupy používané u běžné populace dospívajících Philosophy for children a Building learning power. Feuersteinův program Instrumentálního obohacení a model konceptuálního učení jsou rozebrány v kapitole věnující se metodám používaným u jedinců s kognitivním deficitem. Dále práce pojednává o možném využití ICT jako nástroje kognitivního rozvoje. V této části je představena aplikace Tablexia, trénink kognitivních schopností určený pro dospívající jedince s dyslexií. V praktické části práce je rozpracovaný návrh výzkumu, který by ověřoval účinnost Tablexie při podpoře kognitivního rozvoje u dospívajících. Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia
Psychologické aspekty radikalizace
Šíchová, Andrea ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hlubší prozkoumání fenoménu násilné radikalizace a jejích příčin u vězeňské populace v českém prostředí. Teoretická část shrnuje současné poznatky týkající se možných příčin radikalizace, aktuálních otázek týkajících se radikalizace ve světě a v České republice. Dále jsou nastíněna specifika vězeňské radikalizace a možné způsoby deradikalizace včetně příkladů dobré praxe. Empirická část se pokouší o zmapování charakteristik osob v potenciálním riziku radikalizace v prostředí českých věznic. Zkoumaný vzorek 67 osob je složen pouze z mužů a jejich průměrný věk je 34 let. V téměř polovině případů se jednalo o pravicovou radikalizaci a ve třetině případů o individuální nespecifickou radikalizaci. Islámská a levicová radikalizace byly zastoupeny v nízkém procentu případů. Ve vzorku můžeme sledovat vysokou míru nezaměstnanosti, předchozí kriminalitu, nízkou úroveň vzdělání, problémy v chování v dětství, podprůměrný intelekt, zvýšenou agresivitu nebo impulzivitu. Velmi časté je také disociální směřování osobnosti, problémy v oblasti identity nebo v oblasti duševního zdraví. Druhá část výzkumu zaměřená na zjištění odborné připravenosti vězeňského personálu ukazuje na 26 osobách ze 17 věznic, že připravenost vězeňského personálu je hodnocena jako průměrná a nejčastěji se mezi...
Socioekonomický status a zdraví
Urbancová, Alexandra ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Šíchová, Andrea (oponent)
Táto práca sa zameriava na postihnutie vzťahu medzi socioekonomickým statusom človeka jeho zdravím. Prvá a druhá kapitola práce sú venované uchopeniu týchto pojmov a výpočtu najpoužívanejších definícií a prístupov, tretia kapitola na väzuje uvedením možného pohľadu vzťah medzi týmito dvomi javmi, a to konkrétne príčinnosť smerujúcu od zdravia socioekonomickému statusu a príčinnosť smerujúcu od socioekonomického statusu zdraviu. Štvrtá kapitola rozvádza možné vysvetlenia sprostredkovania vzťahu zdravia a onomického statusu amostatná časť je venovaná psychosociálnej príčine rozdielov zdraví na podklade SES sociálnej distribúcii stresu Praktická časť uvádza návrh výskumu vzťahu dosiahnutého vzdelania, finančného príjmu i kombinácie a subjektívneho hodnotenia zdravia obyvateľov Slovenskej republiky, konceptuálne ukotvený v uskutočnen prác slovenských autorov. Cieľom je pokračovať skúmaní rozdielov a nerovností v zdraví v Kľúčové slová: ocioekonomický status, zdravie, príčin zdraví, subjektívne vnímanie zdravia
Metody zkoumání specifické věrohodnosti výpovědi
Józsová, Kristýna ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Šíchová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jedním z důležitých fenoménů forenzní psychologie, kterým je věrohodnost svědecké výpovědi. Bakalářská práce klade důraz především na metody, jimiž se v současnosti ověřuje věrohodnost podané výpovědi. Teoretická část práce se nejprve věnuje definici pojmu věrohodnost a jejímu rozdělení na obecnou a specifickou. Následně se teoretická část zabývá metodami, a to jak neverbálními, tak verbálními, přičemž u verbálních metod podrobněji představuje čtyři využívané metody, konkrétně SVA, SCAN, RM a MASAM. Empirická část se zaměřuje na tři metody, konkrétně SVA (ze které bude použitá jen jedna část, a to CBCA), SCAN a poměrně nová metoda MASAM. Cílem výzkumu je zjistit, s jakou pravděpodobností hodnotitelé správně posoudí věrohodnost výpovědi pomocí těchto metod a jednotlivé výsledky pak mezi sebou porovnat. Dalším cílem je porovnání pravděpodobnosti správného posouzení věrohodnosti, pokud posuzovatel využije jednu z výše uvedených metod, s tím, když posuzovatel bude hodnotit výpověď podle subjektivního dojmu. Součástí výzkumu pak také bude kvalitativní sběr kritérií, která posuzovatelé při hodnocení výpovědí použili. Klíčová slova Věrohodnost, verbální metody, neverbální metody, kritéria hodnocení
Psychologické aspekty radikalizace
Šíchová, Andrea ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hlubší prozkoumání fenoménu násilné radikalizace a jejích příčin u vězeňské populace v českém prostředí. Teoretická část shrnuje současné poznatky týkající se možných příčin radikalizace, aktuálních otázek týkajících se radikalizace ve světě a v České republice. Dále jsou nastíněna specifika vězeňské radikalizace a možné způsoby deradikalizace včetně příkladů dobré praxe. Empirická část se pokouší o zmapování charakteristik osob v potenciálním riziku radikalizace v prostředí českých věznic. Zkoumaný vzorek 67 osob je složen pouze z mužů a jejich průměrný věk je 34 let. V téměř polovině případů se jednalo o pravicovou radikalizaci a ve třetině případů o individuální nespecifickou radikalizaci. Islámská a levicová radikalizace byly zastoupeny v nízkém procentu případů. Ve vzorku můžeme sledovat vysokou míru nezaměstnanosti, předchozí kriminalitu, nízkou úroveň vzdělání, problémy v chování v dětství, podprůměrný intelekt, zvýšenou agresivitu nebo impulzivitu. Velmi časté je také disociální směřování osobnosti, problémy v oblasti identity nebo v oblasti duševního zdraví. Druhá část výzkumu zaměřená na zjištění odborné připravenosti vězeňského personálu ukazuje na 26 osobách ze 17 věznic, že připravenost vězeňského personálu je hodnocena jako průměrná a nejčastěji se mezi...
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Šíchová, Andrea ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce představuje téma podpory kognitivního rozvoje u dospívajících jedinců ve školním a rodinném prostředí. V první části práce je vymezena věková skupina dospívajících a je popsána především s důrazem na úroveň kognitivních schopností. Následující kapitola vysvětluje základní předpoklad rozvoje kognitivních schopností, teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. V druhé části jsou popsány vybrané metody podpory kognitivního rozvoje. Jedná se o přístupy používané u běžné populace dospívajících Philosophy for children a Building learning power. Feuersteinův program Instrumentálního obohacení a model konceptuálního učení jsou rozebrány v kapitole věnující se metodám používaným u jedinců s kognitivním deficitem. Dále práce pojednává o možném využití ICT jako nástroje kognitivního rozvoje. V této části je představena aplikace Tablexia, trénink kognitivních schopností určený pro dospívající jedince s dyslexií. V praktické části práce je rozpracovaný návrh výzkumu, který by ověřoval účinnost Tablexie při podpoře kognitivního rozvoje u dospívajících. Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.