National Repository of Grey Literature 11 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Social and pedagogical help to cictims of home violence
Kadlecová, Martina ; Lorenzová, Jitka (advisor) ; Chrdlová, Michaela (referee)
The thesis deals with social and pedagogical aspects of a home violence. The preface defines the basic terms related to the home violence issue and an attention is paid to the home violence actors. The following chapter deals with the meaning of prevention of the home violence, the emphasis being placed on the primary prevention. The thesis also outlines the possibilities of a legal protection and help to home violence victims from the point of view of legal standards. The core part of the thesis focuses on social and pedagogical help to home violence victims, where social and pedagogical aspects of the work with the home violence victims are defined. Attention is paid not only to the direct work with the home violence victims but also to other systems of help to actors of home violence. A meaning of the interdisciplinary cooperation is raised here in solving the home violence and activities of institutions providing help to home victims are described. The last chapter of the theoretical thesis offers an evaluation of the present system of help provided to the home violence victims in CR. The empirical survey finds out the current status of awareness of the selected sample of the population about the home violence, then its attitudes towards the same and the experience with it. The conducted survey found...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Buriánek, Jiří (referee)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Průšová, Petra (advisor) ; Tomek, Michal (referee)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Buriánek, Jiří (referee)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Průšová, Petra (advisor)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Social and pedagogical help to cictims of home violence
Kadlecová, Martina ; Lorenzová, Jitka (advisor) ; Chrdlová, Michaela (referee)
The thesis deals with social and pedagogical aspects of a home violence. The preface defines the basic terms related to the home violence issue and an attention is paid to the home violence actors. The following chapter deals with the meaning of prevention of the home violence, the emphasis being placed on the primary prevention. The thesis also outlines the possibilities of a legal protection and help to home violence victims from the point of view of legal standards. The core part of the thesis focuses on social and pedagogical help to home violence victims, where social and pedagogical aspects of the work with the home violence victims are defined. Attention is paid not only to the direct work with the home violence victims but also to other systems of help to actors of home violence. A meaning of the interdisciplinary cooperation is raised here in solving the home violence and activities of institutions providing help to home victims are described. The last chapter of the theoretical thesis offers an evaluation of the present system of help provided to the home violence victims in CR. The empirical survey finds out the current status of awareness of the selected sample of the population about the home violence, then its attitudes towards the same and the experience with it. The conducted survey found...
Manager and its Motivational Role in a Particular Company
Kadlecová, Martina ; Tišlerová, Kamila (advisor) ; Hudeček, Tomáš (referee)
The aim of this diploma theses is detection of manager's motivational role in OVB Allfinanz corp. -- their awareness of motivational role, exploitation of motivational role in their work and their self -- evaluation. Questionnaire is fundamental research method. In the case of detection some failure in this area, suggesting potential arrangement.
Human influence on the behavior of so-called"battle" breeds of doks
KADLECOVÁ, Martina
This work provides information about public view on so-called ?martial races?, concentrated on both amateur and professional public. Includes brief commentary of the occasional efforts of members of the House of Commons on changes in laws about breeding and keeping of animals. In one part familiarises with the history, evolution and current state of farming in our country and on the word. It is also elaborated the possibility of using these breeds and the reasons of current difficult situation, preventive activities by both owners and potential victims from these attacks. Presents statistical data confirming the frequency of injury or death of people after an attack or hit a dog that keeps The field of analysis, publications and external collaboration . ÚZIS ČR. In practical recommendations offers the possible solutions for the registry not only of those breeds of dogs and their owners. Those recommendations could make the situation clearer and affect for prevention and stop burdening of state budget.
Marketing on social networks - Facebook
Kadlecová, Martina ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee)
The bachelor thesis deals with social networks and their use in marketing. The first chapter describes the development of the Internet. The second chapter is devoted to marketing and marketing communication in the context of new opportunities brought by the Internet. The third chapter examines in detail the problems of social media with an emphasis on social networks. Within this chapter the most popular Czech and world social networks are characterized. Further, the work explains how the social network Facebook can be used for marketing purposes. The largest part is devoted to the communication strategy on Facebook, which was created for the individual needs of company Robzone.

National Repository of Grey Literature : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
8 KADLECOVÁ, Marie
11 KADLECOVÁ, Michaela
1 KADLECOVÁ, Milena
2 Kadlecová, Magda
3 Kadlecová, Marcela
8 Kadlecová, Marie
15 Kadlecová, Markéta
13 Kadlecová, Martina
11 Kadlecová, Michaela
1 Kadlecová, Michala
3 Kadlecová, Milada
5 Kadlecová, Miluše
2 Kadlecová, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.