Original title:
Marketing na sociálních sítích - Facebook
Translated title:
Marketing on social networks - Facebook
Authors:
Kadlecová, Martina ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálních sítí a jejich využití v marketingu. První kapitola práce popisuje rozvoj internetu. Druhá kapitola se věnuje marketingu a marketingové komunikaci v kontextu nových možností, které přineší internet. Ve třetí kapitole je podrobně rozebrána problematika sociálních médií s důrazem na sociální sítě. V rámci této kapitoly jsou charakterizovány nejznámější světové i české sociální sítě. Dále práce vysvětluje, jak se dá využít sociální síť Facebook pro marketingové účely. Největší část práce je věnována strategii propagace na Facebooku, která byla vytvořena pro individuální potřeby společnosti Robzone.The bachelor thesis deals with social networks and their use in marketing. The first chapter describes the development of the Internet. The second chapter is devoted to marketing and marketing communication in the context of new opportunities brought by the Internet. The third chapter examines in detail the problems of social media with an emphasis on social networks. Within this chapter the most popular Czech and world social networks are characterized. Further, the work explains how the social network Facebook can be used for marketing purposes. The largest part is devoted to the communication strategy on Facebook, which was created for the individual needs of company Robzone.
Keywords:
Facebook; marketing; social networks; Facebook; marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21369