Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reflexe pojetí výchovy k reprodukčnímu zdraví v základním vzdělávání
Scheithauerová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Téma disertační práce bylo zvoleno na základě zjištění nedostatku dostupných informací a výzkumů, které by se zabývaly tím, jak se realizovala výchova k reprodukčnímu zdraví, zaváděná do základních škol v 90. letech, a jak (z pohledu jejích účastníků) naplnila očekávání, s nimiž byla implementována. Cílem předkládané disertační práce je na základě průzkumu dostupných pramenů, současných výzkumů a vlastního výzkumného šetření v oblasti výchovy k reprodukčnímu zdraví navrhnout další možné kroky vedoucí k rozvoji daného oboru a identifikovat témata vhodná pro další výzkum ve vytčené oblasti. V projektu je nabídnut pohled na danou problematiku optikou respondentů ze dvou zemí: z České republiky a ze Španělska - další evropské země, v níž byla výchova k reprodukčnímu zdraví zaváděna ve stejném období, avšak s odlišnými přístupy. Španělsko je země se silně katolickou tradicí, v České republice naproti tomu žije pouze nízký počet obyvatel s deklarovanou náboženskou příslušností (podle statistických údajů ČSÚ z roku 2021 má ČR jeden z nejnižších podílů občanů s náboženskou afiliací v Evropě). Participanti výzkumného šetření jsou současní mladiství a mladí dospělí ve věku 15- 26 let z České republiky a ze Španělska, kteří navštěvovali základní školu v době, kdy byla výchova k reprodukčnímu zdraví...
Školní a komunitní projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji
Kumpanová, Marcela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá školními a komunitními projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda nabídka projektů či programů týkajících se zdraví a bezpečnosti je dostatečná, zda školy tyto nabídky využívají nebo si raději vytvářejí projekty či programy samy. Dalším cílem práce je zjistit, zda nějaká témata projektů či programů školám na trhu chybí, případně jaká. Posledním cílem této práce je vytvoření přehledu externích nabízených projektů a programů týkajících se zdraví a bezpečnosti. V teoretické části je vymezena terminologie, která souvisí s projekty a programy, zaměřujícími se otázkami zdraví a bezpečnosti jedince, jejich organizaci a realizaci na základních školách v Pardubickém kraji. Praktická část představuje rozhovory s vedoucími a odbornými pedagogy školy a s provozními zaměstnanci. V některých rozhovorech se dotázaní respondenti zmiňují o zajímavých školních projektech, které si dané školy vytvořily samy a které se jim v praxi osvědčily. Součástí praktické části je i seznam nabízených projektů a programů školám v Pardubickém kraji. Tento seznam je rozdělen do sekcí dle zaměření. Diplomová práce by mohla být pomocníkem pro školy k rychlejšímu vyhledávání školních a komunitních projektů a programů...
Prevence extremismu a terorismu na středních školách
Vaňková, Lucie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku prevence extremismu a terorismu na měkké cíle na vybraných středních školách v České republice. Cílem práce je zjistit, jaká opatření se vydávají na ochranu proti extremismu a terorismu na vybraných středních školách a zda dochází k vynaložení dostatku prostředků pro prevenci extremismu a terorismu. Struktura práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy s využitím rešerší vybraných textových pramenů, jsou popsány faktory ovlivňující inklinaci k extremismu a terorismu a je představena koncepce boje proti extremismu a terorismu v prostředí středních škol. Praktická výzkumná část má empirickou povahu a zabývá se popisem realizace kvantitativního výzkumu, jeho analýzou a interpretací získaných dat s cílem získání informací o praktickém přístupu ředitelů a pedagogických pracovníků vybraných středních škol České republiky k problematice prevence extremismu a terorismu. Sběr dat probíhal formou písemného elektronického dotazování, kdy byl jako nástroj použit dotazník, který sestával z 23 uzavřených, otevřených či kombinovaných otázek. Výstupy diplomové práce jsou relevantní nejen pro pedagogickou praxi na středních školách, ale i pro každého, kdo se danou problematikou zabývá a hledá možnosti, jak zlepšit...
Ochrana zdraví a bezpečí v prostředí základní školy
Hýbler, Filip ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce řeší v teoretické části problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví na základních školách, zabývá se prevencí a statistikou úrazů. Hlavním tématem je školní úrazovost, bezpečnostní rizika a sociální bezpečí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s danou problematikou souvisejí, taktéž platná legislativa a doporučení. Praktická část této práce je rozdělena na dvě části. V prvním úseku je výzkum získaných dostupných informací z archívu školy, porovnání s informačními databázemi z internetu a metodickými pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. V druhém úseku praktické části pedagogického výzkumu je využito kvalitativní metody sběru dat, a to rozhovoru s pedagogy, jejich zkušenosti s úrazy, riziky a sociální bezpečností ve školách související s jejich praxí. Dále je využito kvantitativní metody sběru dat, konkrétně metodu dotazníku. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány znalosti respondentů, spadající do platné legislativy na problematiku bezpečí ve škole, evidence úrazů, bezpečnostní gramotnost. Analýzou nejčastějších úrazů ve školním prostředí. Získaná data jsou přehledně zpracována do tabulek pomocí deskriptivní statistiky a kruhových a...
Výživa a sport vybrané skupiny žen v průběhu těhotenství
Čapková, Barbora ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výživu a sport v těhotenství u vybrané skupiny žen. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda se u žen v těhotenství změnily stravovací návyky a jakým způsobem. Dále zjistit, zda těhotné ženy pokračují ve své fyzické aktivitě/sportu, kterou/který vykonávaly před otěhotněním. Předložená práce se skládá ze dvou hlavních částí. Z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena na dvě větší podkapitoly. První podkapitola se týká výživy v těhotenství. V této jsou popsány určité body, například vhodná a nevhodná strava, vhodná suplementace doplňků stravy, ovoce a zeleniny a vhodný pitný režim, na který těhotné ženy často zapomínají. Následuje druhá podkapitola, která se zabývá sportem v těhotenství. Zabývá se tématy jako je význam pohybové aktivity v průběhu těhotenství, vhodné a nevhodné pohybové aktivity/sport v průběhu gravidity, pohybová aktivita v jednotlivých trimestrech a vliv pohybové aktivity na psychiku těhotné ženy. V praktické části bakalářské práce je popsána příprava, realizace a výsledky dotazníkového šetření. Výzkumná část zjišťuje informovanost a znalost těhotných žen o správné výživě a sportu/pohybových aktivitách v těhotenství. V praktické části byl stanoven hlavní cíl a dílčí cíle. Hlavní cíl ,,Zjistit, zda se u žen (dle jejich názoru) v...
Vliv intervenčního programu o rizikovém sexuálním chování a možnostech jeho prevence pro žáky střední zdravotnické školy
Vojířová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá vlivem intervenčního programu o rizikovém sexuálním chování a možnostech jeho prevence pro žáky střední zdravotnické školy. Hlavním cílem bylo zjistit jeho vliv na znalosti v oblasti rizikového sexuálního chování, o vybraných STI a používání kondomů; změnu zaujímaných postojů k pohlavnímu styku a používání kondomů; self-efficacy pro odmítnutí pohlavního styku, při komunikaci o používání kondomu, při nákupu a používání kondomů; zábrany při používání kondomů účastníků programu. Pro jeho naplnění byl navržen intervenční program vycházející ze současných poznatků a postupů v oblasti školní prevence a intervence. Následně byla ověřena jeho realizovatelnost v praxi za účasti žáků a žaček ve věku 15-18 let 1. ročníků střední zdravotnické školy v Příbrami. Pro zodpovězení výzkumných otázek byl proveden současně výzkum za využití pretest-posttest design, a také dotazníkového šetření. Následnou analýzou kvantitativních dat zjišťujeme, že navržený intervenční program má statisticky významný vliv na znalosti žáků, a to především znalosti o rizikovém sexuálním chování. Rovněž jsme shledali změnu zaujímaných postojů k pohlavnímu styku podporující sexuální abstinenci, postojů k používání kondomů podporující jejich používání, zvýšení self-efficacy pro odmítnutí pohlavního styku,...
Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí v prostředí základní školy malotřídní
Čučmanová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou. V teoretické části definuji pojmy jako implementace, zdraví, výchova ke zdraví. Věnuji se oblasti Dítě a jeho tělo, která je obsažena a specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále popisuji pojetí výchovy ke zdraví v MŠ. Také oblasti Člověk a jeho svět, konkrétně oboru Člověk a jeho zdraví, který je obsažen v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělání, a to na prvním stupni. Rozepisuji se o malotřídních školách a v neposlední řadě píšu o bezpečnosti ve školním prostředí. Druhá část je zaměřena na analýzu v oblasti výchovy ke zdraví a to konkrétně - školního vzdělávacího programu, školního preventivního programu a výroční zprávy Základní a Mateřské školy Sloup v Čechách. Na základě provedené analýzy budou formulovány náměty na zlepšení ve zkoumané oblasti. Dílčím cílem je subjektivní hodnocení pocitu bezpečí ve škole, tzn. zjistit, jestli se žáci a zaměstnanci cítí ve škole bezpečně, jak chrání své zdraví a bezpečí. Dílčí výzkumnou metodou bude dotazníkové šetření pro žáky (1. - 5. třída) a učitele, pedagogické pracovníky a ostatní zaměstnance školy ke zjištění pocitu bezpečí a ochrany zdraví.
Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Soukupová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...
Reflexe pojetí výchovy k reprodukčnímu zdraví v základním vzdělávání
Scheithauerová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Šulová, Lenka (oponent)
Téma disertační práce bylo zvoleno na základě zjištění nedostatku dostupných informací a výzkumů, které by se zabývaly tím, jak se realizovala výchova k reprodukčnímu zdraví, zaváděná do základních škol v 90. letech, a jak (z pohledu jejích účastníků) naplnila očekávání, s nimiž byla implementována. Cílem předkládané disertační práce je na základě průzkumu dostupných pramenů, současných výzkumů a vlastního výzkumného šetření v oblasti výchovy k reprodukčnímu zdraví navrhnout další možné kroky vedoucí k rozvoji daného oboru a identifikovat témata vhodná pro další výzkum ve vytčené oblasti. V projektu je nabídnut pohled na danou problematiku optikou respondentů ze dvou zemí: z České republiky a ze Španělska - další evropské země, v níž byla výchova k reprodukčnímu zdraví zaváděna ve stejném období, avšak s odlišnými přístupy. Španělsko je země se silně katolickou tradicí, v České republice naproti tomu žije pouze nízký počet obyvatel s deklarovanou náboženskou příslušností (podle statistických údajů ČSÚ z roku 2021 má ČR jeden z nejnižších podílů občanů s náboženskou afiliací v Evropě). Participanti výzkumného šetření jsou současní mladiství a mladí dospělí ve věku 15-26 let z České republiky a ze Španělska, kteří navštěvovali základní školu v době, kdy byla výchova k reprodukčnímu zdraví...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.