Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komplexní rozvoj dítěte v předškolní výchově
Vlasáková, Kristýna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Swoboda, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se komplexně věnuje celému předškolnímu období. Především se zaměřuje na dětský vývoj, kdy jsou popsána všechna odvětví vývoje, a to vždy ve vztahu ke konkrétnímu věkovému období. Zahrnuto je také prolínání znalostí o vývoji do dalších oblastí úzce spojených s profesí učitele v mateřské škole. Bližší poznání vývojových oblastí může být mnohem více užitečné, než se může na první pohled zdát. Umožňuje řešit komplexní problémy jakým může být například profesní vyhoření nebo otázky vhodné motivace. Umožnuje zlepšovat komunikaci mezi všemi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu. Pomáhá všem učitelům v poznání dětí a zvolení vhodného výchovného přístupu. Je učitelům pomocníkem, při volbě činností. V neposlední řadě pomáhá pochopit svět dětskýma očima, což je zásadní pro všechny pedagogy, kteří chtějí mít ve školkách jen šťastné děti. Toto a mnohem více se lze dočíst v této bakalářské práci. Klíčová slova: Mateřská škola, vývoj, předškolní období, výchova, vzdělávání, školní zralost a připravenost, komunikace, vyhoření, diagnostika, motivace, aktivity
Možnosti řešení poruch chování a učení na ZŠ
Brych, Denis ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchami chování a učení na základní škole Červený vrch na Praze 6. Řeší faktory, které ovlivňují práci těchto dětí a metody využitelné v praxi. V teoretické části práce obsahuje vymezení pojmů poruchy chování a poruchy učení, jejich příčiny, možnosti reedukace včetně vybraných metod pro práci s těmito žáky V praktické části se práce zaměřuje na děti s poruchami chování a učení ve věku od osmi do dvanácti let. Při výzkumu byly využity rozhovory s dětmi, rodiči, asistenty a učiteli. Dále pak vlastní práce s žáky, kterých se výzkum týkal. Mezi tyto metody patří pozorování, rozhovory, práce s žáky v hodinách, zkoušení technik popsaných v teoretické části a společné hodnocení. Vše ve spolupráci s asistenty a učiteli. Hodnocena byla jejich práce v hodinách, studijní výsledky a chování během přestávek. Hlavním cílem práce bylo zjistit faktory, které ovlivňují život dětí s poruchami chování a učení na ZŠ, popřípadě vyzkoušet v praxi různé techniky pro práci s nimi. Je nesporné, že faktorů, které ovlivňují práci a život dítěte s poruchami chování nebo učení ve školním prostředí je rozhodně mnoho. Z výzkumu prováděného na dříve jmenované základní škole jsem došel k závěru, že mezi nejintenzivnější faktory patří rodina a třída. Ve třídě je to konkrétně klima třídy, vztah se...
Autorita z pohledu žáků a pedagogů na střední škole
Míčková, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kropáč, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem autority, jakožto klíčovým prvkem ve vzdělávacím procesu a jejím chápáním ze strany žáků a pedagogů na střední škole. Primárně popisuje význam autority, její klíčové teorie a snaží se přiblížit respekt, jelikož s autoritou úzce souvisí. Práce se také zabývá výchovou a kázní, protože tyto faktory mají zásadní vliv na vnímání autority u žáků. Práce následně pojednává o rodičích a učiteli, jakožto primární a sekundární autoritě v životě dítěte. Cílem této práce je zejména pomocí kvalitativních metod výzkumu v oboru Pedagogika osvětlit a přiblížit problematiku autority v souvislosti se školním prostředím. Cílem praktické části bylo zjistit, jak tuto problematiku vnímají žáci vyššího Gymnázia Sokolov a následně tyto data porovnat. Data byla získána pomocí šesti polostrukturovaných rozhovorů. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. První skupinu tvořili učitelé a druhou žáci a každý z nich poskytnul jeden rozhovor. Data následně byla analyzována skrze rozdělení vzešlých dat a následně došlo k induktivnímu a deduktivnímu kódování. Praktická část je poté rozdělena do čtyř kapitol. První se věnuje atributům, které přispívají k autoritě pedagoga, druhá se zabývá důležitostí autority v edukačním prostředí, třetí se věnuje respektu a poslední kapitola rozebírá...
Přístupy učitelů prvního stupně základní školy k rozvoji socio-emočních dovedností žáků
Drahokoupilová, Anna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skorková, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy učitelů prvního stupně základní školy k rozvoji socio-emočních dovedností žáků. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části je představen pojem socio-emoční dovednosti, který je následně rozpracován z hlediska klíčových složek, významu a metod, které umožňují jejich rozvoj. Text se dále zabývá způsoby zařazení rozvoje socio-emočních dovedností do školního prostředí. Empirický výzkum je realizován kvalitativně formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli prvního stupně základní školy. Cílem je zjistit, jak učitelé během svého pedagogického působení rozvíjí socio-emoční dovednosti žáků. Dále prozkoumat, jak učitelé rozumí socio- emočním dovednostem, jakými metodami je rozvíjí a zdali jsou k rozvoji těchto dovedností u žáků podporováni školou.
Učební strategie studentů středních škol
Kladivová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Šimáčková, Dita (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu učebních strategií a stylů studentů středních škol. Cílem této práce je popsat učební strategie a styly studentů s ohledem na používání moderních technologií v dnešní době. Cílem praktické části je zjistit, jestli a jak studenti středních škol využívají umělou inteligenci v průběhu vzdělávacího procesu a jaké výhody a nevýhody spatřují při používání moderních technologií. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje jednotlivé definice pojmů strategie a styly učení, jejich klasifikaci a charakteristiku. V závěrečné kapitole teoretické části se práce věnuje moderním technologiím. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, do kterého byla data získána pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný vzorek tvoří pět studentů středních škol.
Pohledy pedagogických pracovníků na komunikační dovednosti u dětí
Šimáková, Kristýna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na komunikační schopnosti dětí v první třídě základního vzdělávání. Cílem této práce je zjistit pohled pedagogických pracovníků na komunikační dovednosti u dětí. Práce je rozdělena na dvě hlavní časti, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se zmíněnou problematikou souvisí. Je to například komunikace, její druhy, způsoby a dále psychomotorický vývoj, se kterým jsou spojované vady řeči. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v části druhé, praktické, která zjišťuje, jaký mají pedagogičtí pracovníci pohled na komunikační schopnosti dětí, jaké s tím mají zkušenosti a jak podle nich tyto dovednosti u dětí co nejlépe rozvíjet. Pro zodpovězení těchto otázek byl zvolen kvalitativní výzkum, který se problémem zabývá detailněji, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný vzorek tvoří pět pedagogických pracovnic, žen, které jsou třídními učitelkami v prvních třídách na prvním stupni ZŠ.
Leváctví ve školním prostředí: Pohled na motoriku a grafomotoriku
Líbalová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
(česky): Bakalářská práce se zabývá problematikou leváctví ve školním prostředí z pohledu motoriky a grafomotoriky. Je rozdělena na teoretickou část, jejímž cílem je představit pojem lateralita, druhy a různé formy laterality a popsat spojení laterality s dědičností. Zaměřuje se na diagnostické metody zjišťování laterality a popisuje leváctví z pohledu historie a současnosti. Dále se soustředí na metodiku psaní levou rukou, pomůckami pro leváky a pohybovou stránkou u levostranně zaměřených žáků. Zkoumá také pomůcky pro leváky a zabývá se různými problémy ale i výhodami, které přináší levorukost ve sportu. Cílem výzkumné části je ověřit, jaké pomůcky dnes leváci ve vyučování používají. Pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje, jak pedagogové pracují s levorukými žáky ve svých třídách. Popisuje problémy a konkrétní situace, se kterými se levorucí žáci setkávají jak ve výuce, tak v tělesné výchově. Dále se zaměřuje na to, jestli výuka levorukých žáků v oblasti sportu způsobuje učitelům problémy.
Výkonová motivace a preference učebního stylu na různých typech středních škol
Necpalová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce pojednává o stylech učení a školní výkonové motivaci u žáků středních škol. Na střední škole studenti tráví značnou část svého studijního života a vynakládají nemalé množství energie k dosažení cíle, kterým je úspěšné dokončení vzdělávání. Jejich motivace k tomuto cíli může být různorodá, někteří se řídí rodinnou tradicí, zatímco jiné motivuje obava z neúspěchu. Učení a rozšiřování znalostí jsou klíčovou součástí středoškolského života. Existuje široká škála různých stylů učení, přičemž není každý styl vhodný pro každého studenta. Výzkumu se účastnilo 3 943 respondentů (16-19 let), z toho 884 respondentů ve skupině žáků studujících gymnázia, 2 503 žáků studujících střední odbornou školu, a 556 studujících střední odborné učiliště. Metody: dotazník Školní výkonové motivace a VARK. Analýza výsledků: deskriptivní statistika, Chí-kvadrát, Kolmogorov-Smirnovův test normality, Mann- Whitney U test, dále Cramerovo V a rank-biserialní korelační koeficient pro stanovení věcné významnosti. Z výsledů vyplývá, že dívky na středních školách jsou častěji pozitivně motivovány ke školnímu výkonu a zároveň vykazují vyšší potřebu vyhnout se neúspěchu než chlapci. Dále jsme zjistili, že dívky na středních školách preferují rozdílné učební styly než chlapci. Žáci na různých typech středních škol mají...
Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole
Kosáková, Kateřina ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
v českém jazyce Funkční spolupráce asistenta pedagoga a učitele neslouží pouze pro kvalitní začleňování žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do procesu běžné školy, ale také k harmonickému fungování ve třídě. Tato diplomová práce si proto klade za cíl zjistit, jak na základních školách probíhá spolupráce mezi asistenty pedagoga a pedagogy, u kterých asistenti působí. Dílčím cílem je zjistit, jak tyto spolupráce vnímá vedení škol a zda z jejich pohledu spolupráce na pracovišti funguje. Teoretická část práce se věnuje vymezení asistenta pedagoga a jeho pracovní náplně. V této části je dále popsaná komunikace a vzájemná spolupráce asistenta pedagoga v rámci školy. Výzkumné šetření je navrženo jako kvantitativní studie. Respondenty výzkumu jsou asistenti pedagoga, učitelé, kteří s nimi spolupracují a ředitelé základních škol, na území okresu Benešov. Jako výzkumná metoda byly zvoleny tři dotazníky vlastní konstrukce. Výsledky šetření podaly ucelený obraz o spolupráci asistentů pedagoga s učiteli, na základních školách, na území okresu Benešov. V šetření vyšlo, že spolupráce mezi asistenty pedagoga a učiteli, je na těchto školách na poměrně kvalitní úrovni. Konflikty se ve většině případů objevovaly pouze výjimečně, nebo vůbec. Stejně tak tuto spolupráci vnímali i ředitelé škol. Klíčová slova...
Aktuální otázky bilingvní výchovy v rodině
Horáková, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je: ,,Aktuální otázky bilingvní výchovy v rodině". V teoretické části práce blíže seznamuji čtenáře s problematikou bilingvismu. Podrobněji se zaměřuji na vnější a vnitřní podmínky osvojování řečí. Na jazyková i kulturní specifika a druhy bilingvismu. Věnuji se lingvisticky smíšeným rodinám, metodám bilingvní výchovy a možným komunikačním překážkám v druhém jazyce. Na závěr představuji konkrétní organizaci, která podporuje děti v bilingvismu a ve které je prováděn výzkum. Diplomová práce je založena na kvalitativní výzkumné strategii. Praktická část využívá strategii polostrukturovaného rozhovoru. Hlavním cílem empirické části je zjistit, jaké jsou v praxi osvědčené metody bilingvní výchovy v rodině respondentů. Výzkumná část vychází ze zkušeností rodičů, kteří vychovávají děti aktivně k bilingvismu. Práce poukazuje na to, že bilingvismus není automatická záležitost, ale vyžaduje určité podmínky, zejména strategickou výchovu v rodině. V praxi lze práci uplatnit jako inspiraci a podporu rodičům, kteří tvoří lingvisticky smíšenou rodinu, nebo jejím příbuzným. Práce může vést také k zamyšlení pro pedagogické pracovníky v českém školství, zabývající se danou problematikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Komárková, Tereza
1 Komárková, Támar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.