Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Perglerová, Radka ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje profesní morálce pedagoga v mateřské škole. Zaměřuje se na etiku a s ní spojené učitelské povolání. Teoretická část zahrnuje objasnění teoretických pojmů, jako je etika a morálka. Popisuje změny v dějinách ve výchově předškolních dětí, v přístupu k teorii výchovy a v požadavcích na pedagoga. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na názory učitelek a veřejnosti na profesní morálku spojenou s vytvořením etického kodexu pro učitele. Součástí výzkumné části je popis metod, které byly použity k naplnění cílů. Obsahuje i interpretaci dat a závěrem hodnotí postoj veřejnosti a učitelů k profesní morálce pedagoga s názory na návrh obsah etického kodexu. Závěr diplomové práce hodnotí poznatky a okolnosti, které byly v průběhu šetření zjištěny.
Příprava a realizace kurikula. Vliv profesní přípravy učitelky na kvalitu tvorby vlastní pedagogické dokumentace
Kuběnová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Klíčová slova kurikulum, vzdělávací program, učitelka, mateřská škola, kompetence, profesní příprava, vzdělávací obsah, cílové kategorie, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Anotace Tato diplomová práce pojednává o vybraných otázkách spojených s problematikou kurikula předškolního vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny některé základní pojmy a je dán do souvislosti předškolní pedagog a vzdělávací program. Na konci této části je vytvořena charakteristika obsahu doporučeného kurikula předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na projektovou formu kurikula předškolního vzdělávání, konkrétně na třídní vzdělávací program. Následná obsahová analýza a komparace výzkumného vzorku, přináší nástin vzdělanostních předpokladů využitelných pro tvorbu vlastní pedagogické dokumentace.
Respektování hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku v současné mateřské škole
Píchová, Romana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách. Zabýval se zjišťováním, zda jsou respektována hudební vývojová specifika dětí předškolního věku. K výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého pozorování, dále metoda rozhovoru a metoda analýzy třídních dokumentů. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují respektování stanovených vývojových specifik a naplňování z nich vyplývajících potřeb. Zejména úroveň profesních kompetencí pedagoga a vliv pedagogových znalostí hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku na jejich respektování. Dále podle daných kritérií bylo zkoumáno prostředí třídy a podmínky vytvořené pedagogem, zda umožňují respektování hudebních vývojových specifik předškolního dítěte.
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Machová, Dana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce Rodi e a prarodi e ve výchov d tí p edškolního v ku navazuje na bakalá skou práci Vliv a vývoj osobnosti dít te obhájenou v akademickém roce 2007- 2008 na Jiho eské univerzit v eských Bud jovicích. Diplomová práce je zam ena na problematiku spolupráce rodi a prarodi ve výchov p edškolního dít te. V teoretické ásti se zabývá rodinou, rodinným systémem, dotýká se rodiny z pohledu historie. Dále seznamuje s funkcemi rodiny: biologicko- reproduk ní, ekonomickou, emocionální a výchovnou. V kapitole Styly rodinné výchovy je uvedena tabulka Modelu devíti polí zp sobu výchovy v rodin . Teoretická ást diplomové práce se dotýká i vnit ních a vn jších faktor ovliv ujících rodinu. Pátá kapitola se zabývá rodi ovskými rolemi, postavením dít te v rodin a prarodi i ve výchov . Vztah m mezi rodi i a prarodi i se v nuje šestá kapitola práce. Nasti uje prom ny t chto vztah v pr hu života, vidí prarodi e jako pr vodce d tstvím, pomocníky i ešení rodinných problém a jako možné náhradníky v rodinné pé i. Cíle praktické ásti m ly zjistit, zda sou asní rodi e p ijímají funkci prarodi e jako ínos ve výchov svých d tí, zorientovat se, jak sou asní prarodi e p ijímají tuto životní roli a podílí se na výchov d tí spole s rodi i. Dále bylo cílem zjistit, zda ekonomický a sociální stav rodiny má vliv na podíl...
Mateřská škola jako veřejná služba
Heringová, Magdalena ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Resumé Diplomová práce je zaměřena na poskytování předškolního vzdělávání mateřskou školou jako veřejnou službou. Teoretická část se zabývá charakteristikou mateřské školy jako výchovné instituce, legislativními rámci předškolního vzdělávání a úlohou státu jako poskytovatele veřejné služby předškolního vzdělávání, jejím způsobem financování a poskytováním služby na základě zřizovatele, pozicí mateřské školy, jako partnera rodiny při vzdělávacím a výchovném působení. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumném šetření ve dvou mateřských školách. Výzkumná část potvrdila, že rodiče chápou poskytování předškolního vzdělávání v mateřských školách jako veřejnou službu a považují financování předškolního vzdělávání státem jako samozřejmost. Ze šetření vyplynulo, že to, co mateřská škola poskytuje navíc, rodiče chápou v rámci garantované služby, neuvědomují si, že tyto poskytované služby mateřskou školou jsou nad rámec výchovně vzdělávacího působení v mateřské škole. Mateřská škola chce na sebe upozornit, získat v konkurenci více žáků. Podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání poskytování zájmových kroužků není veřejnou službou.
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Co může udělat mateřská škola pro plynulý přechod dětí do 1. ročníku základní školy
Švancarová, Daniela ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce Co muže udělat mateřská škola pro plynulý přechod dětí z mateřské školy do 1. ročníku základní školy se zabývá problematikou přechodu dětí z mateřské do základní školy. Cílem práce je zjistit, jaký je pohled současných rodičů a pedagogů mateřských a základních škol na některé odborné termíny související s touto problematikou (školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence) a jestli a jaká existuje spolupráce mezi těmito institucemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifické znaky hry dítěte do tří let
Tejklová - Kunhartová, Dagmar ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce byla identifikace typických znaků v hrové činnosti staršího batolete, identifikace kritérií výběru hraček i faktorů ovlivňujících hru a ověření intervence dospělé osoby do dětské hry - její akceptace a inspirace. K naplnění záměrů bylo zvoleno pozorování staršího batolete - prvorozené dcery autorky diplomové práce - po dobu jednoho roku ve známém sociálním prostředí. Byla přesně definovaná aktivita pozorování; záznamy pozorovaných jevů byly zaznamenávány v týdenních intervalech, které byly vyhodnoceny a sumarizovány do měsíčních výkazů, které jsou součástí diplomové práce a byly podkladem pro popis vývojové dynamiky konstruktivní, námětové, společenské, motorické a fantastické hry. Z popisu jednoznačně vyplynuly rozdíly typické pro pozorované dítě a na základě jejich analýzy a evaluace se podařila identifikace kritérií výběru hraček pro pozorované dítě, potřeba kontaktu s matkou pro určitou formu hry, vliv faktorů hry i prostředí na zaujetí dítěte, inspirace hry pro rozvoj komunikace a také činnost matky pro napodobivé chování dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti spolupráce v pedagogické práci na mateřské škole
Králová, Jarmila ; Havlová, Jana (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Za poslední období prošla oblast školství velkým vývojem, do škol přinesl vývoj řadu změn a to školám na všech stupních. Doba proměn tak přinesla novou podobu i předškolnímu vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání a zároveň styly práce. Proměny přinesly nové přístupy dítěti, rodičům, změnila se i role učitelky a její vztah a přístup dítěti. Na pedagogické pracovníky jsou tak kladeny vyšší požadavky, které vyžadují spolupráci všech pracovníků. Při pedagogické práci u dětí je tak nutná spolupráce všech učitelek a to spolupráce uvnitř mateřské školy, ale i spolupráce směrem ven, tj. rodičům i ostatní veřejnosti. Diplomová práce přináší teoretické poznatky vztahující se ke spolupráci a snaží se zjistit, jak aktivně pedagogové v mateřských školách spolupracují, jaké uplatňují styly a metody při spolupráci v jejich pedagogické práci s dětmi. Nedílnou součástí diplomové práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, které porovnává názory na odpovědi pedagogických pracovníků na spolupráci pedagogické činnosti v mateřských školách.
Možnosti sociálního rozvíjení dítěte v podmínkách mateřské školy
Doušová, Hana ; Koťátková, Soňa (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zkoumání vlivu skupiny a vlivu pedagoga na socializaci dítěte. Pozornost je upírána na rozvíjení vztahů mezi dětmi při lacilitovaném a při autoritativním vedení. Vychází z předpokladu, že dětská skupina má specifický socializační význam, a že věkové složení skupiny dětí ovlivňuje kvalitu vztahů mezi dětmi i celkové klima třídy. Dále předpokládá, že věkově smíšená skupina přispívá sociálnímu rozvoji dítěte více než skupina věkově stejnorodá, a že napomáhá více získávání osobní samostatnosti a nabízí více příležitostí projevům osobní samostatnosti. Zaměřuje se na objasnění pojmů socializace, sociální rozvoj, sociální učení, klima třídy, věkově stejnorodá skupina, věkově smíšená skupina, facilitované vedení, autoritativní vedení. Praktickou část tvoří případová studie vybraných mateřských škol, ve kterých je podle vybraných kritérií posuzováno, jaká skupina dětí naplňuje potřeby dětí a jaké vedení více přispívá jejich osobnostnímu rozvoji. Ze získaných poznatků jsou zobecněny podmínky úspěšné socializace, podle kterých je možno socializaci a její rozvoj sledovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.