Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití arteterapie v logopedické péči
Kotinská, Veronika ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato práce s názvem Možnosti využití arteterapie v logopedické péči si klade za cíl v teoretické části popsat průniky arteterapie a logopedické péče a představit tak ucelený přehled této problematiky v rámci celé symptomatické klasifikace narušené komunikační schopnosti (NKS). Dále pak v rámci arteterapie vymezuje hlavní vztahy a pojmy z oblasti terminologie, definic a členění. V této oblasti také definuje formy terapie a předkládá trojúhelníkový model vztahu mezi klientem, arteterapeutem a výtvarnou prací. Zaměřuje se také na cíle arteterapie a významy barev. Věnuje se vztahu arteterapie se speciální pedagogikou. Praktická část je tvořena dvěma celky. V jejím rámci bylo cílem vytvoření logopedicko- arteterapeutického programu. První část se zabývá logopedicko-arteterapeutickým programem LOGOART, který je zde ve stručnosti představen. Druhá pak vychází z dotazníkových šetření a zaměřuje se na přínosnost tohoto programu, mínění dotazovaných, zda by mohl být program zaveden do školní praxe, nebo být doplněním logopedické péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Terapeutické materiály pro dospělé osoby s diagnózou dyslalie
Severová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti dyslalie u dospělých osob. Nejdříve připomíná složky logopedické intervence, především logopedickou terapii. Poté přibližuje samotnou dyslalii, její etiologii, klasifikaci, diagnostiku a prevenci. Největší měrou se tato práce zabývá terapií dyslalie a jejími specifiky u dospělých. Udává příklady využitelných terapeutických materiálů u nás i v zahraničí a hodnotí situaci materiálů pro dospělé na trhu. Hlavním záměrem práce bylo vytvoření terapeutického materiálu pro dospělé osoby s diagnózou dyslalie. Bylo vytvořeno 100 pracovních listů pro terapii nejčastěji narušených českých hlásek (L, R, Ř, Č, Š, Ž, C, S, Z, ČŠŽ/CSZ). Tyto pracovní listy byly ověřeny v praxi a zhodnoceny několika odborníky. KLÍČOVÁ SLOVA: terapeutické materiály, dospělý věk, dyslalie, logopedická terapie
Návrh skupinové logopedické terapie osob s Parkinsonovou nemocí
Kochová, Klára ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce je věnována shromáždění a popisu konkrétních činností, které rozvíjejí či procvičují jednotlivé logopedické obtíže typické pro osoby s Parkinsonovou nemocí. Hlavní teoretické oblasti se týkají popisu Parkinsonovy nemoci a hypokinetické dysartrie (tj. porucha řeči spojená s Parkinsonovou nemocí), specifik práce se skupinou seniorského věku, Společnosti Parkinson, místě logopedické terapie ve Společnosti a jednotlivým komponentům logopedické terapie u osob s Parkinsonovou nemocí. Následující praktická oblast pak předkládá již konkrétní činnosti spolu s jejich podrobným popisem. Rozčlenění činností je motivováno jejich cíli, resp. oblastmi, které mají činnosti rozvíjet a procvičovat. Na konci práce jsou uvedeny dvě ukázkové lekce poskládané z konkrétních činností uvedených v předchozích kapitolách.
Vlastimila Hradecká a cesta k Naději
Jará, Marie ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vlastimila Hradecká a cesta k Naději AUTOR: Bc. et Bc. Marie Jará KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce s názvem Vlastimila Hradecká a cesta k Naději si klade za cíl zmapovat život zakladatelky občanského sdružení NADĚJE Vlastimily Hradecké a okolností, které přispěly ke vzniku této organizace. Dále se zabývá jejím dobrovolnickým působením v uprchlických táborech a činností při zakládání jednotlivých středisek pomoci NADĚJE. Ukazuje také současný stav spolku a programy, které svým klientů poskytuje s pohledem do jejího dalšího vývoje. Ke zpracování byla využita metoda kvalitativního výzkumu formou orální historie realizované na základě rozhovorů s rodinnými příslušníky a bývalými spolupracovníky Vlastimily Hradecké. Práce obsahuje fotografie. KLÍČOVÁ SLOVA: Vlastimila Hradecká, NADĚJE, uprchlictví, sociální práce, bezdomovectví, chudoba
Hodnocení slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky
Durdilová, Lucie
NÁZEV: Hodnocení slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky AUTOR: Lucie Durdilová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zaměřuje na hodnocení lexikálně - sémantické jazykové roviny u dětí v pozdním předškolním věku, konkrétně sleduje jejich výkony v oblasti receptivního a expresivního slovníku. Vlastní měření je realizováno prostřednictvím metody diagnostického testu, jenž byl sestaven na podkladě inspirace čerpané v zahraničí, především v anglofonním jazykovém prostředí. Slovní zásoba je testována u populace intaktní a u jedinců se specificky narušeným vývojem řeči, s cílem porovnání získaných dat. Vzešlá zjištění by měla napomoci ke zvýšení efektivity logopedické intervence v oblasti obsahové stránky řeči u předškolních dětí. Projekt vychází ze skutečnosti, že v současné době není v České republice dostupný aktuální testový materiál určený ke komplexnímu zhodnocení slovní zásoby. Klíčová slova: pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, diagnostický test, předškolní věk Rigorózní práce je součástí výstupů grantového projektu č. 633912, s názvem Diagnostika slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky, finančně podpořeného Grantovou agenturou Univerzity Karlovy v Praze (GAUK).
Rozvoj percepčních dovedností u chlapce s vývojovou dysfázií
Štrbová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčního vnímání u chlapce s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dělí do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicemi narušené komunikační schopnosti - vývojové dysfázie. Zahrnuje také etiologii, symptomatologii a klasifikaci této poruchy. Druhá kapitola se věnuje diagnostice vývojové dysfázie ze speciálně pedagogického pohledu. Třetí kapitola se zaměřuje na terapii zmíněné komunikační schopnosti a jednotlivých narušených oblastí. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které probíhalo při půlroční systematické práci s chlapcem s vývojovou dysfázií. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakými prostředky lze rozvíjet percepční vnímání u chlapce se zmíněnou narušenou komunikační schopností. Výzkumná část obsahovala kasuistiku chlapce a jednotlivé měsíční plány, které byly sestavovány a vyhodnocovány na základě pozorovacích záznamů a výsledků z vyšetření zrakového a sluchového vnímání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie
Maňáková, Kateřina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce na téma návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie přináší podrobnější seznámení se samostatně vyčleněným odvětvím logopedie, které představuje afaziologie. První část práce čtenáře seznamuje s teoretickými podklady k problematice afázie, zabývá se základním vymezením afázie, etiologií, symptomatologií. Přibližuje také možnosti diagnostiky a terapie afázie, v neposlední řadě se věnuje diferenciální diagnostice. Druhá část práce blíže pojednává o Bostonské klasifikaci afázie, seznamuje čtenáře s východisky, o která se opíraly samotné návrhy a tvorba terapeutických materiálů. Podrobně popisuje samotný proces navrhování terapeutických materiálů a poté uvádí konkrétní navržené materiály s možným postupem práce. Přílohy diplomové práce obsahují ukázky námi navržených a vytvořených terapeutických materiálů.
Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií
Kadrlová, Nikola ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií" se zabývá vývojovou dysartrií a konkrétními terapeutickými metodami, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s touto narušenou komunikační schopností. Součástí práce je kompletní terminologické vymezení dysartrie od etiologie, klasifikace, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje i doplňkové metody, které přispívají k celkovému rozvoji dítěte a pozitivně tak působí na rozvoj řeči. Hlavním cílem je představení možných terapeutických metod a následně zanalyzovat četnost jejich využití v logopedické praxi. Tato diplomová práce může sloužit jako inspirace pro logopedy, kteří povedou terapii s dětmi s vývojovou dysartrií.
Zhodnocení efektivity metody Sfumato - Splývavé čtení v prevenci rozvoje dyslexie
Formánková, Iveta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
V diplomové práci "Zhodnocení efektivity metody Sfumato - Splývavé čtení v prevenci rozvoje dyslexie" se snažíme zjistit, zda je za předpokladu aplikace určité metody počátečního čtení eliminován výskyt specifické poruchy učení - dyslexie. Teoretická část se zabývá základními teoretickými východisky v oblasti specifických poruch učení a výuky počátečního čtení se zvláštním zaměřením na problematiku dyslexie a metodu Sfumato - Splývavé čtení. Ve výzkumné části jsou na základě rozhovorů a dotazníkového šetření porovnávány a hodnoceny metody výuky počátečního čtení v souvislosti s rozvojem dyslexie. Práce si klade za cíl zhodnotit efektivitu vybraných metod výuky prvopočátečního čtení ve vztahu k prevenci rozvoje specifické poruchy učení - dyslexie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Durdilová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.